Halsproblem

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
alexander
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Halsproblem

Indlæg af alexander »

Jeg har en Fender US Standard Telecaster, som jeg efterhånden har haft i en del år og er ret glad for. Henover vinteren havde vi frost i vores øvelokale og jeg tror halsen har taget skade. Det har resulteret i noget voldsom fretbuzz midt på halsen, som irriterer mig meget. Jeg har haft guitaren til reperation hos Woodstock, som polerede båndende, hvilket ikke afhjalp problemet. De mente at en ombånding var nødvendig hvis problemet skulle løses. Guitaren er fra 97 og er godt brugt så der er ikke så meget bånd tilbage. Jeg synes imidlertid at det er meget at putte flere tusind kroner i en ombånding. Jeg har en hals fra en Lite Ash Tele, som jeg overvejer at sætte på da det ville være væsentligt billigere, men det synes jeg også ville være lidt ærgerligt, og jeg ved jo ikke om resultatet bliver godt. Nu har jeg afleveret den i Woodsound, hvor de vil vurdere om det kan klares med en båndplaning (hvilket nok ikke kan betale sig, med de lave bånd den efterhånden har), og hvis ikke det kan det, skal jeg afgøre hvad der så skal gøres.
Nogen foreslag?

På forhånd tak for hjælpen
Mvh Alexander

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Halsproblem

Indlæg af GodSpeedDK »

Du kan jo sætte den anden hals på, hvis du alligevel har den liggende. Virker det for dig, så er det jo fedt, og gør det ikke, så sætter du bare den gamle på igen, og tager den derfra.

Om du så vil koste en ombånding på den gamle, hvis den anden hals ikke dur, kan jeg ikke afgøre for dig. Men er det en guitar du er glad for, at har haft i mange år, så synes jeg da bestemt du bør overveje det.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Halsproblem

Indlæg af Sasha »

Ja, det ville jeg også mene. Jeg ville lade en kompetent guitarbygger tage et kig på sagen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen