US vs MEX vs Jap.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Swampthing »

Når jeg nu så'n kigger rundt på brugtmarkedet, kan jeg ikke undgå at lægge mærke til at Fender Mex ikke ligger så højt på ranglisten.
Lige pt er det jo
1 : Fender US.
2 : Fender Japan.
3 : Fender mex.

Er Fender Mex guitarerne virkelig så meget dårligere end fra fx US og Japan ?
Lige pt har jeg kun ejet 2 US strater, en Jazzmaster fra Japan og en tele fra Korea.
Jeg har været tilfreds med dem alle. Uanset hvor de kommer fra, men jeg har aldrig prøvet en Mexicaner endnu.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Anonym »

For ikke at tale om Korea og Kina.

Det er meget individuelt. Fra serie til serie - fra år til år og ikke mindst, hvem der bedømmer.

Jeg havde en John 5 fra mex - den var helt cool. GuitaRasmus har eller havde også en HSS Mex-strat, der var ganske kompetent.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af FunkyValle »

Jeg er enig i, at det er meget individuelt.

Nogle Mex-serier virker ganske gode, mens andre virker knapt så gode. Her tænker jeg på Baja og Road Worn serierne, som værende nogle af dem, der har et ganske godt ry. Selv har jeg ret meget GAS over Road Worn serien for tiden og det er klart en guitar, jeg meget snart skal have i stald...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Smittefar »

Er det ikke bare et spørgsmål om at nypriserne er rangordnet sådan, og så bliver brugtpriserne passet ind nogenlunde på samme måde.
Modded guitars were crap right out of the factory

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Funkis »

Forskellen på de forskellige serie er meget forskellig.
Der findes rigtigt fede mex guitar og der findes knapt så fede US guitarer.
MAN Er nød til at prøve dem for at bedømme disse.
Men i det store hele så får man hvad man betaler for.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Swampthing »

Jeg synes når jeg ser på brugt markedet at folk gerne vil bytte til US og Jap, men absolut ikke mexicanske.
Enten er det :
1) Fordomme der styrer den del af brugtmarkedet.
2) Eller så er de virkelig dårlige guitarer.
Jeg hælder til nr 1, efter at have læst jeres kommentarer.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Starcaster »

Men det er jo fedt for os som har været heldige og fået et "røverkøb". Min Jimmie Vaughan er en af de fedeste strats jeg har prøvet og den kostede billigt (inkl. Fralin PU'er) og den er med US hardware over hele linjen. At den så ikke giver det store på brugtmarkedet, er jo ligegyldigt for mig. Squire Classic Vibe bliver også skamrost mange steder på nettet og de vidst lavet i Kina. Men igen brugtprisen vil være lav, så her kan du få et røverkøb hvis du er heldig. Jeg har selv en Baja Tele fra Mexico og den er super fed til prisen... Så masser af fede mex'er bare ud og prøv!

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Nicolai »

Nu vi er ved at diskutere de forskellige serier, er der så ikke én, der gider linke til en "Classic Wibe"? Jeg kan nemlig kun finde Anffinity Squires (udover de normale Squiers) på diverse sider?

Jeg har haft en Classic 60 strat, og den synes jeg, set i bakspejlet, ikke var så heldig igen: ved meget let brug af tremolosystemet blev det at stemme en by i Rusland, tunerne kørte alt for løst, så den skulle stemmes rigtig tit, og så lå 1st E for langt ude mod kanten af gribebrættet.

Min US har super tuners (klusion vintage style), dyret stemmer selvom tremolosystemet anvendes (within reason, that is), og strengene ligger, som de skal. KLART en bedre guitar end min Mex.

Min kammerat har en Baja Tele, og den er sgu fed til pengene (og så gav han endda det halve i UK), MEN: den er tung, og lakken føles og ser plastikagtigt ud. Jeg ville klart helere have en US 52 RI, men det er fandme også mange penge ekstra for US- for mange måske? Hardwaren på Baja er super, men en 52er føles bedre pga. nitrolakken på halsen, og det faktum at træet er lettere og mere resonant- om den så føles 9K bedre er vel op til den enkelte?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3


Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Nicolai »

Tak for det. De sælges da ikke hos Aage, gør de?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3


Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Stevi »

[quote="Nicolai"]Nu vi er ved at diskutere de forskellige serier, er der så ikke én, der gider linke til en "Classic Wibe"? Jeg kan nemlig kun finde Anffinity Squires (udover de normale Squiers) på diverse sider?
[/quote]
Hvis du har søgt efter 'wibe' med W, så forstår jeg godt at du ikke har fundet dem...
See you in heaven if you make the list

Kris
Himmelhund
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Kris »

[quote="Nicolai"]Nu vi er ved at diskutere de forskellige serier, er der så ikke én, der gider linke til en "Classic Wibe"? Jeg kan nemlig kun finde Anffinity Squires (udover de normale Squiers) på diverse sider?

Jeg har haft en Classic 60 strat, og den synes jeg, set i bakspejlet, ikke var så heldig igen: ved meget let brug af tremolosystemet blev det at stemme en by i Rusland, tunerne kørte alt for løst, så den skulle stemmes rigtig tit, og så lå 1st E for langt ude mod kanten af gribebrættet.

Min US har super tuners (klusion vintage style), dyret stemmer selvom tremolosystemet anvendes (within reason, that is), og strengene ligger, som de skal. KLART en bedre guitar end min Mex.

Min kammerat har en Baja Tele, og den er sgu fed til pengene (og så gav han endda det halve i UK), MEN: den er tung, og lakken føles og ser plastikagtigt ud. Jeg ville klart helere have en US 52 RI, men det er fandme også mange penge ekstra for US- for mange måske? Hardwaren på Baja er super, men en 52er føles bedre pga. nitrolakken på halsen, og det faktum at træet er lettere og mere resonant- om den så føles 9K bedre er vel op til den enkelte?[/quote]

Jeg synes så at Baja'en er en af de lækreste guitarer jeg har prøvet. Men du har lidt ret i at halsen på en amerikaner hvad angår lak er federe.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: US vs MEX vs Jap.

Indlæg af Nicolai »

Jammen, jeg skriver jo også, at det er en fin guitar- men den 52er jeg prøvede var seriøst en fed spade (hvis man altså kan lide tele ;) ).

Jeg står dog ved, at jeg synes, den er tung, og der er klart mere resonans i min US RI strat end i kammerats Baja (FWIW), og så er det at man kan se træet igennem lakken.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen