BOSS RC2 loopstation

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

BOSS RC2 loopstation

Indlæg af SeniorFisker »

Hej

Er der nogle af jer der har prøvet BOSS RC 2 lop station ?
<a href="http://www.bossus.com/gear/productdetai ... ductId=819" rel="nofollow">http://www.bossus.com/gear/productdetai ... tId=819</a>

Eller evt. andre loop pedaler - erfaringer - anbefalinger

SeniorFisker

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af IkkeMig »

Ja, jeg har en og synes det er en helt fantastisk ting, når man bare skal sidde og øve lidt med sig selv.

Der var for øvrigt også en tråd om den i sidste uge:
<a href="http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=72" rel="nofollow">http://gear-freak.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=72</a>

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af Telemaster »

Er det nogen i den stil, KT Tunstall bruger her? <a href="" rel="nofollow">

For det er knageme da smart. Så smart, at jeg er lige ved at overveje at få fat i en selv. Altså en KT Tunstall, naturligvis, men også noget, der kan lave loops, så jeg kan spille sammen med mig selv :-)
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af IkkeMig »

KT Tunstall har tidligere brugt en Akai E2 Headrush til formålet. Men af og til optræder hun også med mere end én looper, så det kan da være, hun har flere forskellige...

Men RC-2 ville være fin til det formål :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af IkkeMig »

Jeg kan da for øvrigt godt lige uddybe lidt.

Jeg havde tidligere en Akai E2 Headrush. Det er en delaypedal, der som en lille bi-effekt også virker som looper. Men den var alt for beværlig at bruge som delay, så jeg endte med kun at bruge den som looper, derfor skilte jeg mig af med den for at købe en rigtig loop-pedal. Men som looper var den utroligt simpel at bruge. Kun få funktioner og de var nemme at styre, fordi den har to fod-kontakter.

Så fik jeg en RC-2 i stedte. Den kan meget, meget mere. Som ren looper er den nem nok at bruge, men ikke helt så intuitiv, fordi der kun er én knap at træde på, så det involverer bl.a. noget med et dobbelttryk for at afslutte. Men det lærer man. Den har så også nogle indbyggede trommelyde. For at indstille dem skal man ned på knæ, men så er det også nemt nok. Vil man derimod loope oveni trommelydene, så begynder det at blive lidt kompliceret, så der sidder jeg stadig med en manual :) Men jeg lærer det nok.

Men når først man er i gang, så er det altså fedt at kunne vælge et simpelt trommespor, stille hastigheden, indspille lidt rytme på den akkustiske og så sidde og jamme oveni det. Så det er besværet værd :) (selv om jeg det meste af tiden vælger det samme simple trommespor, indspiller en 12-takters blues og bare sumper...)

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Telemaster"]Er det nogen i den stil, KT Tunstall bruger her? <a href="" rel="nofollow">

For det er knageme da smart. Så smart, at jeg er lige ved at overveje at få fat i en selv. Altså en KT Tunstall, naturligvis, men også noget, der kan lave loops, så jeg kan spille sammen med mig selv :-)[/quote]


Ja, det var på den måde jeg havde forestillet mig at bruge den, i den cafe duo jeg også hygger mig med.
F.eks. de numre der har en 3-4 akkorder som gentages hele vejen.
Så det kommer til at lyde af lidt mere.

Jeg ved ikke hvor svært det er at styre, men boss rc2 er til en pris hvor det godt kan gå at teste det af.

SeniorFisker

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af Swampthing »

Jeg havde en RC20XL på et tidspunkt men den kunne nok mere end jeg havde brug for, lige pt overvejer jeg en RC2.
RC20XL har også 2 knapper til start/stop.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af Starcaster »

Jeg har en Digitech Jam Man. Den er lidt kompliceret, men har microfon indgang, hvilket er meget smart. Man lærer at bruge den, hvis man bare har manualen liggende ved siden af de første par dage.... ;)

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af Christian Mogensen »

Jeg har også en Jam Man der har været min bedste øve-buddy de sidste par år... Fantastisk redskab!

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af Funkis »

De nye Digitech JAMMAN ser også ud til at blive super super fede.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af SeniorFisker »

Så er der bestilt 1 stk boss rc2 hos den lokale pusher . kommer nok hjem på onsdag.

SeniorFisker

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af Dannyboy »

Jeg har også både haft Headrush og RC2. jeg synes faktisk det er ærgerligt at RC2 ikke har en knap som på fx en OCD. Den klodsede Boss vippe knap er lidt svær at ramme præcis in time når man skal loope synes jeg. Jeg ville aldrig turde bruge den live med en bassist og en trommeslager i hurtige riff situationer el lign. Trommelydene er virkelig ringe synes jeg, men som legetøj til hjemme i stuen er den virkelig fed!

Boomerang er også en mulighed når vi snakker loopere. Scofield brugte det en del dengang jeg hørte ham på jazzhouse og det lød sgu fedt. Det har også reverse muligheder og en masse andet gøgl

Fortsat god festival :)

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af SeniorFisker »

Nu har jeg så foreløbig lånt RC2'en med hjem.
Fungerer fint.

Hvordan sletter man de der forudindspillede, let kiksede(efter min mening) jam spor på kanal 8-11 ?
Har forsøgt at gøre som der står i manualen under "erasing a saved phrase", men uden held.

SeniorFisker

Brugeravatar
MichaelNielson
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BOSS RC2 loopstation

Indlæg af MichaelNielson »

Jeg har min RC 2 til salg, hvis nogle sidder med spyt i mundvigene, og vil spare en 3-400 kr. Faktisk ikke brugt. Kun testet hjemme i stuen. Fandt ikke tiden til det. Men den lyder forbavsende godt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen