Råd om 90'er P-bas

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Råd om 90'er P-bas

Indlæg af Pickles »

Hej,
Min far har kig på en brugt P-bas, og da han bor i den anden ende af landet, har jeg lovet at hjælpe ham med at prøve den mv. Det drejer sig om den her: http://www.dba.dk/elbas-fender-jpn-p-ba ... -72209330/

Prisen er sat temmelig højt, men adspurgt i mail gik han med det samme med på et budforslag på 7000. Kender I noget til den serie, der omtales i annoncen og kommentarerne på DBA? Og hvad vil være en fair pris, i fald instrumentet spiller godt og er i god stand? Jeg forstår mig noget bedre på guitarer end på basser, og er ikke helt sikker på, at jeg kan vurdere, hvad den prismæssigt er værd (jeg kan sagtens vurdere om den spiller fedt og er i orden :) ).

På forhånd tak for hjælpen!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Råd om 90'er P-bas

Indlæg af GuitaRasmus »

Umiddelbart synes jeg også at 7 klik er for dyrt - 5 max. Det ER altså bare en Japan P-bas. Man kan sagtens finde en US for 7, og den vil have væsentligt bedre gensalgsværdi. Det der med at den skulle være specielt eftertragtet, ville jeg tage med et gran salt, når det kommer fra sælger. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Råd om 90'er P-bas

Indlæg af Funkis »

De eftertragtede Squier er fra 83-84 og frem til ca 88. Men altså bassen kan sikkert være fin, men jeg synes prisen er helt hen i skoven.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Råd om 90'er P-bas

Indlæg af Søren »

Hvordan kan lyd være hurtig??

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Råd om 90'er P-bas

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="Søren"]Hvordan kan lyd være hurtig??[/quote]

Det giver da sig selv at hurtig lyd er hurtigere end lydens hastighed. Ellers ville det jo bare være lyd i almindeligt tempo.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen