DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
philspector
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af philspector »

Hejsa.

Jeg har bestilt en American standart telecaster i 2 tone sunburst.

Idag har jeg modtaget en mail om at det er en særlig farve der koster 11495,- kr i vejl. uds.

Kan det passe.?

De siger at det er en særlig farve, men modellen kan jeg ikke finde dyrere end 9500. Lige meget hvor meget jeg googler.

ER DER NOGEN HERINDE DER HAR HØRT OM EN STANDART, også i andre farver, TIL 11500,- kr??

er en anelse forvirret!!

Vh Phil

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Anonym »

Hvem handler du med?

Er det fordi, det er en af de der Flame Top special editions?

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Morten_Lyse »

Nu er det ikke alle farver, der laves og lagerføres altid.

Så hvis de ikke pt. laver 2-tone sunburst i Fenders Am Standard serie, tror jeg ikke det er helt galt.. Har du prøvet om 3-tone sunburst er billigere..?

Mvh;
Morten Lyse

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Anonym »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/fender_america ... er_america ... mn_2ts.htm</a><!-- m -->

philspector
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af philspector »

in stock

AM STD TELE 2-TONE SUNB MAPLE 1
AM STD TELE BLACK MAPLE 1

thats all at the moment

det var den mail jeg fik fra fender.

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af andkrup »

hmmm... det kan være Damgaard ovre på Aages forum kan hjælpe
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Funkis »

Sunburst er altid dyrere end de solide farver.
Dvs 3-t sunburst, 2-t sunburst og sienna sunburst.
Der ud over er de transparente også en anelse dyrere.
Den Tele Fender laver i Chrimson red, er med asketræskrop og dermed også en smule dyrere.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

philspector
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af philspector »

Orkestergraven fandt frem til at 2-tone sun-burst faktisk er dyrere end de andre "dyre". og den skulle været udgået. Så prisen på 9500 holder ikke, ikke i Dk ihvertfald. Men ærgerligt den udgår synes jeg.Jeg kan godt lide den som alternativ til den klassiske sun-burst.

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af ChristianB »

Two-tone sunburst er også lavet af asketræ, ikke? For så er det vel forklaringen. Sunburst + asketræ = $$$
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Nicolai »

Hvis der var et par tusinde at hente hos Thomann / Guitarguitar.co.uk (fed service- kan chatte med dem i Gmail-chat), så ville jeg ikke tøve med at handle over nettet.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af ChristianB »

[quote="Nicolai"]Hvis der var et par tusinde at hente hos Thomann / Guitarguitar.co.uk (fed service- kan chatte med dem i Gmail-chat), så ville jeg ikke tøve med at handle over nettet.[/quote]
... og så skriver man bare lige: Giv mig den jeg synes spiller bedst!?
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af nerøs »

[quote="ChristianB"][quote="Nicolai"]Hvis der var et par tusinde at hente hos Thomann / Guitarguitar.co.uk (fed service- kan chatte med dem i Gmail-chat), så ville jeg ikke tøve med at handle over nettet.[/quote]
... og så skriver man bare lige: Giv mig den jeg synes spiller bedst!?[/quote]


Lige præsis.... :-)

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Vinta »

eller en af dem der ikke kan sælges i en fysisk butik, hvor man kan prøve den først og opdage, det måke ikke er den bedste i den serie. ;) En guitarforretningsgut sagde engang til mig at der var nogle fender som de sendte retur, fordi de ikke synes de var gode nok. Så kan man spørge sig selv, hvor ender de op, når de kommer tilbage til Fender. Bliver de skrottet eller solgt billigt til internet/ebay butikker. :?
Man kan dog ved thomann bare sende dem retur til dem, hvis man køber en, der ikke falder i ens smag.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Nicolai »

[quote="ChristianB"][quote="Nicolai"]Hvis der var et par tusinde at hente hos Thomann / Guitarguitar.co.uk (fed service- kan chatte med dem i Gmail-chat), så ville jeg ikke tøve med at handle over nettet.[/quote]
... og så skriver man bare lige: Giv mig den jeg synes spiller bedst!?[/quote]

Nej nærmere: "giv mig den letteste og mest resonante, og send mig billeder af front / bag på alle tre".

Jeg fik GG til at vurderere tre forskellige 52 RI teler ud fra vægt og resonans, og de tog billeder af dem, og sendte dem til mig. Hvis ikke kan man jo bare returnere den/m.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Vinta"]eller en af dem der ikke kan sælges i en fysisk butik, hvor man kan prøve den først og opdage, det måke ikke er den bedste i den serie. ;) En guitarforretningsgut sagde engang til mig at der var nogle fender som de sendte retur, fordi de ikke synes de var gode nok. Så kan man spørge sig selv, hvor ender de op, når de kommer tilbage til Fender. Bliver de skrottet eller solgt billigt til internet/ebay butikker. :?
Man kan dog ved thomann bare sende dem retur til dem, hvis man køber en, der ikke falder i ens smag.[/quote]

Hvilken butik var det, der fortalte det?

Man kan returnere uden grund til GG, Musicstore.de, thomann og selvfølgelig fysiske butikker her hjemme :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"][quote="ChristianB"][quote="Nicolai"]Hvis der var et par tusinde at hente hos Thomann / Guitarguitar.co.uk (fed service- kan chatte med dem i Gmail-chat), så ville jeg ikke tøve med at handle over nettet.[/quote]
... og så skriver man bare lige: Giv mig den jeg synes spiller bedst!?[/quote]

Nej nærmere: "giv mig den letteste og mest resonante, og send mig billeder af front / bag på alle tre".

[/quote]

Ja, der ER i sandhed mange måder at købe guitar på, må man sige - også mange, man ikke forstår...

Jeg forstår simpelthen ikke, Nicolai, hvorfor du - når nu du igen og igen får det korrekte råd smidt i nakken: "Gå ud og prøv tingene i virkeligheden" - hvorfor du så partout gør det modsatte?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Funkis »

Det er vel den evige danske ide om at "en liter mælk er en liter mælk og at den købes der hvor den er billigst muligt". :)
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Nicolai"][quote="ChristianB"][quote="Nicolai"]Hvis der var et par tusinde at hente hos Thomann / Guitarguitar.co.uk (fed service- kan chatte med dem i Gmail-chat), så ville jeg ikke tøve med at handle over nettet.[/quote]
... og så skriver man bare lige: Giv mig den jeg synes spiller bedst!?[/quote]

Nej nærmere: "giv mig den letteste og mest resonante, og send mig billeder af front / bag på alle tre".

Jeg fik GG til at vurderere tre forskellige 52 RI teler ud fra vægt og resonans, og de tog billeder af dem, og sendte dem til mig. Hvis ikke kan man jo bare returnere den/m.[/quote]

Jeg ville godt nok føle mig udnyttet, hvis jeg som sælger skulle spilde min tid med at prøve flere modeller af og uploade billeder og skrive små anmeldelser og specs ned på guitarer for en kunde. Hvis man vil spare lidt på at købe online fra ny, så er det jo ligesom en del af game't at tingene ikke kan prøves før de er landet på matriklen. Jeg synes det er utrolig flot service at de overhovedet gider ligge og rode med det. Men at du så ikke købte nogen af dem, synes jeg godt nok er tyndt.. Jeg ville nægte at handle med sådan en kunde fremover

Nicolai, tag da en tur på Vintage Show el lign. Der skulle være rigeligt at vælge imellem

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Nicolai »

Det er sagt før: danskere kunne lære meget af englændere, når det handler om service ;)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: DYRESTE AM STD: TELECASTER .....?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Kunne også være at der er nogen der stiller urimelige krav i forhold til den pris de er villige til at betale... Jeg er overbevist om at der ikke er nogen af de danske instrument butikker der er en guldgrube hvor de sidder og griner og klasker sig i låret over de ustyrteligt store overskud de laver år efter år...

Ingen nævnt ingen glemt... :)
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen