Øhm.. Ohm..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Øhm.. Ohm..

Indlæg af fortytwo »

Crap.. Jeg plejer ellers, at være sådan rimelig til det der med Ohm, altså sådan serie eller parallel spørgsmål, men nu har jeg en jeg ikke rigtig kan gennemskue, og svaret er sikkert nogenlunde lige foran mig..

Jeg kunne godt tænke mig, at lave et kabinet med 2x10" og 1x12", og jeg har allerede 2x8ohms Celestion Gold enheder, men hvad gør jeg med den 12" jeg gerne vil ha' i, for at det spiller med noget Ohm der passer et eller andet sted, altså 4, 8 eller 16.. Helst noget ala 16ohm.. ???
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øhm.. Ohm..

Indlæg af JSThomsen »

Hejsa

2 stk. 8 ohm i serie parallelt med din 16 ohm's 12" enhed giver totalt 8 ohm, men det er garanteret ikke det du vil vide :oops:
Derudover er der jo så noget med antallet af watt til hver enhed - men det er der nok nogle andre der ved noget om ;)

Mvh Jan

Edit: Du havde jo ikke sagt at 12" enheden var 16 ohm, men det antog jeg for at det totalt kunne blive noget "pænt". 16 ohm totalt ligger vist ikke lige til højrebenet (Hvis effekten skal deles ens ud til enhederne - og skal den det, er jeg heller ikke sikker på at mit forslag virker)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øhm.. Ohm..

Indlæg af Smittefar »

De to otte ohms enheder sættes i serie til seksten og parres med en sekstner - det giver otte i alt - de tre højttalere får dog ikke lige meget effekt.
Edit: for langsom
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øhm.. Ohm..

Indlæg af fortytwo »

Okay.. Så havde jeg luret den rigtigt.. Takker til jer begge to..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Øhm.. Ohm..

Indlæg af Jake »

De to 10" enheder vil i givet fald få lige så meget effekt som din 12", så du skal bare sørge for at matche følsomheden på din 12"-enhed for du får lige meget "10-tomme-lyd" som "12-tomme-lyd". Og reelt vil 10'erne nok lyde en lille tand højere, alt andet lige, så sigt efter en 12" enhed med en SPL på ca. 100.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen