At lodde kabler selv

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

At lodde kabler selv

Indlæg af Barf »

Hej folkens

Jeg søger nogle erfaringer med at lodde sine egne kabler. Kræver det mere end middelmådige evner med en loddekolbe? Hvor meget er det egentlig der skal loddes på hvert stik? Følger der en "brugsanvisning" med, hvis man fx køber Switchcraft stik og/eller Mogami kabel?

Mvh Jonas

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At lodde kabler selv

Indlæg af Sasha »

Det kræver vel at kunne lave en god lodning eller rettere sagt to gode lodninger i hver ende af kablet, hvis det er almindelige guitarkabler, vi taler om. Om man så vil betegne dette som "middelmådigt" eller ej, er vist et temperamentsspørgsmål...

Og nej, man skal nok næppe næsen op efter, at der følger brugsanvisning med på, hvordan man lodder kablets inderleder på stikkenes spids og skærmen på stikkets lange del.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At lodde kabler selv

Indlæg af Odgaard »

Jonas, jeg giver dig gerne en rundtur i guitarkabellodningens enkle verden, hvis det er nødvendigt og har interesse. Jeg har for nyligt selv været igennem udskiftning af patchkabler på boardet til Switchcraft/Mogami (ikke at de to mærker er anderledes end andre ift. lodning).

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At lodde kabler selv

Indlæg af Barf »

Det kunne jeg godt finde på at tage dig op på, Mikkel! Du nåede jo heller aldrig at prøve min Cornford, så hvis jeg nu inviterer på øl og snacks i øvelokalet, så kan det være, du vil give en hånd?

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: At lodde kabler selv

Indlæg af Hybrid_Child »

Brugsanvisningen er vel bare at skille et kabel ad og se hvordan det er gjort.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen