c12h30 55 hz (1976) contra v30

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Vinta »

Jeg har en superbass top og marshall 4x12 kab fra 76. Synes den godt kan mudre lidt for meget, når den skal op og lave forvrængningen. kører kun med 2 rør nu. Men Kunne det være højtalerne der bliver presset for meget og overstyrer på den tjah ufede måde. Eller er det fordi at kab er med 55 hz og simpelthen er for meget bund i dem, når det samtidig er en superbass top.
Overvejer at skifte 2 med vintage 30 for flere watt. Hvordan vil det kunne fungere :?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af MacG »

[quote="Vinta"]Jeg har en superbass top og marshall 4x12 kab fra 76. Synes den godt kan mudre lidt for meget, når den skal op og lave forvrængningen. kører kun med 2 rør nu. Men Kunne det være højtalerne der bliver presset for meget og overstyrer på den tjah ufede måde. Eller er det fordi at kab er med 55 hz og simpelthen er for meget bund i dem, når det samtidig er en superbass top.
Overvejer at skifte 2 med vintage 30 for flere watt. Hvordan vil det kunne fungere :?[/quote]

Skru helt ned for bassen, og helt op for mellemtone og diskant. Og lad være med at linke kanalerne. Eller lad Alwan ændre et par komponentværdier.

V30 har større følsomhed end G12H30, så de vil overdøve dem. Desuden lyder de, efter min mening, forfærdeligt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg synes også personligt, at det ville nærme sig voldtægt at parre sådan en forstærker med V30´ere, hvorimod de gamle G12H30´ere er tæt på favoritværdighed her i huset...

Nej, vi må have fat i problemet, hvor det opstår. Mit gæt ville ligge omkring overførselskondensatorerne mellem fasesplitter og udgangstring, som i en Superbass lige netop ikke "strammer bunden op", som det er tilfældet på de fleste andre Marshalls. Resultatet heraf kender du tilsyneladende...

Edit: Alt dette sagt under forudsætning af, at dine rør er hæderlige, forstærkerens bias indstillet nogenlunde fornuftigt, du ikke bruger hovedtelefonledningen til din I-pod som højttalerkabel usw. usw.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Jake »

Som nævnt ovenover, så er der flere faktorer der spiller ind her.

Hvis du bruger din forstærker til rock-drive, så har jeg med fordel stort set altid min bass-kontrol skruet helt ned. Mid tager tit så dybt fat, at jeg ikke behøver den ekstra bund, og særligt ikke i et band.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Sasha »

Marshall har jo da ellers i deres hovedløse kopiéren af 5F6A-Bassman´en nærmest lagt sig mest muligt i selen for, at deres tonekontroller tager så lidt ved, som det næsten er muligt, hvis de stadig skal være forbundet til kredsløbet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af MacG »

Hvilken guitar spiller du på ? SuperBass er fed til Strat, men kan godt mudre med humbuckerguitarer.
Jeg spiller Strat, og sætter min så den er lidt olm, der er en master på, og det sidste drive får jeg fra pedaler. Jeg kan alligevel ikke få særligt meget forvrængning med en Strat, uden at spille hjerne højt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Sasha »

Men nu er din Superbass vel heller ikke helt, "som de er flest", når det kommer til det konkrete kredsløb, MacG..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Pluto »

[quote="Vinta"]Jeg har en superbass top og marshall 4x12 kab fra 76. Synes den godt kan mudre lidt for meget, når den skal op og lave forvrængningen. kører kun med 2 rør nu. Men Kunne det være højtalerne der bliver presset for meget og overstyrer på den tjah ufede måde. Eller er det fordi at kab er med 55 hz og simpelthen er for meget bund i dem, når det samtidig er en superbass top.
Overvejer at skifte 2 med vintage 30 for flere watt. Hvordan vil det kunne fungere :?[/quote]



jeg har da 4 vintage 30er made in englamd jeg gerne vil bytte for dine 4.Hvis det var noget?
Sorte strater lyder bare bedst..

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Vinta »

[quote="Pluto"][quote="Vinta"]Jeg har en superbass top og marshall 4x12 kab fra 76. Synes den godt kan mudre lidt for meget, når den skal op og lave forvrængningen. kører kun med 2 rør nu. Men Kunne det være højtalerne der bliver presset for meget og overstyrer på den tjah ufede måde. Eller er det fordi at kab er med 55 hz og simpelthen er for meget bund i dem, når det samtidig er en superbass top.
Overvejer at skifte 2 med vintage 30 for flere watt. Hvordan vil det kunne fungere :?[/quote]



jeg har da 4 vintage 30er made in englamd jeg gerne vil bytte for dine 4.Hvis det var noget?[/quote]

det vil jeg lige skrive mig bag øret. Prøver de råd med indstillinger, og så vil jeg overveje igen.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Pluto »

Ja du skriver bare hvis det var noget.De sidder i mit røde marshall kabinet så det er nok nemmest bare at bytte enheder hvis det skulle blive aktuelt.Er ikke lige så meget på gf i næste uge til orientering
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Sasha »

Men stadig: Symptombehandling...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Men stadig: Symptombehandling...[/quote]

Yep. Og en vældig god handel. For den ene af jer...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: c12h30 55 hz (1976) contra v30

Indlæg af Pluto »

Det ville da være en god handel for begge.jeg leder efter sådan nogle som hans.Og han han søger måske nogle som mine.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen