MXR Phase 90

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

MXR Phase 90

Indlæg af Dannyboy »

Er det kun mig der synes at den pedal er overdrevet fed? Jeg fik som jo en ældre model ind her igår og det er da helt vildt så fed den pedal er. Den kan jo i mange tilfælde gøre det for både wah og vibe - specielt hvis jeg lige kan finde mig sådan en plastic dut, så man kan skrue op og ned for tempo med foden. Det er virkelig en effekt som er gået helt henover hovedet på mig. Virkelig en øjenåbner. NOW Mega optur! Med mit brug af wah og vibe så er det sgu lige før at den her kan erstatte det hele, så jeg i virkeligheden kun behøver Phase 90 + drive/boost + delay. Nizzle dizzle!

Billede

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Peter C »

Ja, de lyder sgu fedt!

Jeg bruger også min som en slags wah til soloerne.

:-D

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Søren »

Jeg har haft én, men kunne ikke rigtig finde på at andet at bruge den til end Van Halen-sager. Og det spiller jeg kun for hyggens skyld derhjemme, så dén røg videre igen. Jeg synes dog på ingen måde den kan erstatte wah og vibe??? Det er jo 3 vidt forskellige effekter..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Søren"]Jeg har haft én, men kunne ikke rigtig finde på at andet at bruge den til end Van Halen-sager. Og det spiller jeg kun for hyggens skyld derhjemme, så dén røg videre igen. Jeg synes dog på ingen måde den kan erstatte wah og vibe??? Det er jo 3 vidt forskellige effekter..[/quote]

Det synes jeg egentlig ikke. Eller dvs, ofte når jeg bruger wah, så finder jeg sweetspot'et og drejer stille og roligt frem og tilbage omkring det (mest i soli) og bruger den i virkeligheden meget sjældent som i f.eks. All Along The Watchtower el. lign. Denne meget 'WAH'-ede del kan man naturligvis kun bruge en wah til - og jeg tror også min wah bliver på boardet, men mange af de ting jeg har brugt wah'en til vil nu uden tvivl blive erstattet af Phase90. Den lyder simpelthen federe til det synes jeg

Når man sætter Phase 90 i ca. midterposition (plus/minus) så har den meget af det samme som en uni-vibe - i mine ydmyge ører. Jeg tror sgu man skal være nørd for at høre forskel

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har også haft et par stykker, jeg kan rigtig godt lide effekten sammen med en fed drive...
Har haft en ny mxr som jeg syntes var for "tynd" i det, og en boss som heller ikke var mig...
Kunne være man skulle prøve en lidt ældre mxr og se om den kunne gøre det jeg kan li'. Havde faktisk tænkt mig at prøve EVH modellen af på et tidspunkt, nogen der har prøvet den?
Bah

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af nerøs »

jeg har også en... det er dog den nye med sciptet logo... så den skulle lyde lige som den gamle :-).... den er bare dejlig

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Telemaster »

Det er ikke kun dig. Det er en motherfucking fed pedal! :-D
So many assholes, so few bullets

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Dannyboy »

Ja den har jeg godt nok optur over :)

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af nerøs »

så simple en pedal at bruge... Men dog med så mange anvendelse mugligheder... bare ET potmeter :clap:

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af upyoursmate »

Det ér en lækker maskine!

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Dale »

Min bandmate havde en af de første der blev produceret i 73-74-stykker (mener jeg at kunne erindre?). Damn den ville jeg gerne have på boardet den dag i dag, men ingen af os kunne rigtig finde ud af at bruge den dengang, så den blev byttet til en eller anden anden pedal.
When You see W. C. Fields.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af fortytwo »

Det er en fed pedal, jeg er bare mere til en Phase 100..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"]Det er en fed pedal, jeg er bare mere til en Phase 100..[/quote]
Som lyder næsten lige så godt som sin lillebror, men som har alt for mange knapper :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"][quote="fortytwo"]Det er en fed pedal, jeg er bare mere til en Phase 100..[/quote]
Som lyder næsten lige så godt som sin lillebror, men som har alt for mange knapper :-)[/quote]
Nu vrøvler du igen.. :D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"][quote="Telemaster"][quote="fortytwo"]Det er en fed pedal, jeg er bare mere til en Phase 100..[/quote]
Som lyder næsten lige så godt som sin lillebror, men som har alt for mange knapper :-)[/quote]
Nu vrøvler du igen.. :D [/quote]

So what else is new? ;-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MXR Phase 90

Indlæg af Ingstrup »

[quote="AnotherDan"]Jeg har også haft et par stykker, jeg kan rigtig godt lide effekten sammen med en fed drive...
Har haft en ny mxr som jeg syntes var for "tynd" i det, og en boss som heller ikke var mig...
Kunne være man skulle prøve en lidt ældre mxr og se om den kunne gøre det jeg kan li'. Havde faktisk tænkt mig at prøve EVH modellen af på et tidspunkt, nogen der har prøvet den?[/quote]

Jeg har EVH-modellen.
Jeg synes den er fed. Den har to modes, der lyder lidt forskelligt. Jeg ved ikke om den bedre end de nye scripts, men det kommer vel an på, hvad man skal bruge den til.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen