Gilmour at his best?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Gilmour at his best?

Indlæg af Nicolai »

Ja, jeg har bestemt mig for at give ham en chance. Men hvilke plader skal man skaffe, for at få det bedste fra Ham. Har vist nok Pulse til at ligge, men er det ikke med PF, og var han bedre der, end han er nu solo?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Dannyboy »

Wish You Were Here + Dark Side Of The Moon

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Rasmus »

Another brick in the wall part2.
Money
Time
Wish you where here

det er 4 numre, hvis ikke du kan li' det, så er der nok ikke så meget at komme efter. :)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Swampthing »

Comfortably Numb og One of the days.
Personlig vil jeg starte med pladen "Delicate Sound of Thunder", som er en dobbelt live cd med PF.
Hvis du vil se/høre ham solo, er "Remember that night live at the Royal Albert Hall" at foretrække, der er nogle fede versioner af PF sange, inklusiv den bedste version af "Echoes" nogensinde.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes pulsen fortjener at blive skamlyttet - også for guitarspillet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af VilhelmNielsen »

Pulse er en fantastisk live plade, men du skal BESTEMT ud i noget Pink Floyd!

Må indrømme jeg synes det er en underlig tilgang til musik, men fred være med det.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Nu er der jo ingen der pinedød siger man skal bryde sig om det manden laver - jeg har endnu til gode og finde noget jeg synes er fedt med både ham solo og Pink Floyd (og I kan ligeså godt lade være med at prøve - jeg kan heller ikke lide hverken Rolling Stones eller AC/DC)... Heldigvis er vi jo så forskellige...

/Michael
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Morten_Lyse »

- Mørch -> Skrydstrup -> Reinau.

- Kan ikke finde noget fedt med David Gilmour eller Pink Floyd.

- Kan ikke lide hverken Rolling Stones eller AC/DC.

Michael, du er måske nok en flink fyr; men der er absolut ingen forsonende træk i dét indlæg. Forskellighed eller ej.

:-D

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hehehe.... :D Har bare endnu tilgode at finde noget hvor jeg synes han spiller noget der er fedt... :D Og oftest når man siger sådan noget er der nogen der påtager sig den fornemme opgave af at vise mig at det er skam mig den er gal med - ligesom når man siger til folk at man ikke går op i fodbold - de har endnu tilgode at vinde kampen... ;)

EDIT: Ingen af delene synes jeg er særligt sjovt... (altså det med fodbolden og musikken) :)
EDIT v2.0: Hvis nogen skulle tro at jeg mener jeg spiller meget federe end ham så er det ikke det jeg mener - det siger mig bare intet det han laver... Ligesom fodbold... Røvkedelig i længden... ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af thomasrytter »

The Wall og Dark side of the moon er hovedværker.

Jeg kan faktisk også ret godt lide "on an island" solopladen.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Men Morten - hvorfor må jeg egentligt ikke spille på det grej jeg gør hvis jeg ikke kan lide Gilmour og de andre? Eller er det ikke sådan den skal forståes?
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Morten_Lyse »

Aarh, jeg tror ikke du skal ligge ret meget i dét, Michael. Det var absolut kun ment som en venlig tø-hø.. :-)

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af FunkyValle »

For mig er den 2. solo i Comfortably Numb fra Pulse noget af det mest fantastiske, jeg har hørt David Gilmour spille.
Og derudover jeg helt enig med Smittefar. Hele Pulse fortjener virkelig at blive skamlyttet! (Og det var en fantastisk koncert, da de spille i Parken i 1994... )

Derudover er der en eller anden Fender Jubilæumskoncert, hvor Gilmour spiller Marooned (mener jeg det er), som også er fantastisk.

Sidst, men ikke mindst, er der Pink Floyds sidste studieplade, The Division Bell, fra 1994. Den er for mig også et godt lyt værd.
(Og så er det ikke uden grund, at Dark Side Of The Moon er den plade i historien, der har tilbragt længst tid på top100.)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af ChristianB »

Meddle, Dark Side of The Moon, Wish You Were Here og Animals er mine favoritter.
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af upyoursmate »

Animals/Wish You Were Here/Dark Side...

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Dale »

Jeg tror såmænd du hurtigt du finder ud af hvad du bedst kan lide. Jeg tror det er vigtigere at man tager Pink Floyd for hvad det er, og ikke prøver at trække en pop-rock (her hentyder jeg til din besættelse af Bryan Adams ;) ) sok over hovedet på det. Det er speciel musik, hvor de til tider spiller ting på en meget anderledes og skæv måde, derfor kan det skære i ørerne på dem som ikke hører den slags musik.
Hvis man er forberedt, og dermed måske har sit sind mere åbent, så tror jeg det giver mere mening når man hører det, end hvis man egentlig bare gerne vil høre noget af den slags musik man kender i forvejen.
When You see W. C. Fields.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Barf »

[quote="FunkyValle"] Derudover er der en eller anden Fender Jubilæumskoncert, hvor Gilmour spiller Marooned (mener jeg det er), som også er fantastisk.

Sidst, men ikke mindst, er der Pink Floyds sidste studieplade, The Division Bell, fra 1994. Den er for mig også et godt lyt værd. [/quote]

+1 og +1!

Marooned bliver spillet til Fender Stratocaster 50-års jubilæum, og det gør han ganske fremragende.

Marooned er også at finde på The Division Bell, som er en glimrende plade, og selvom den er "ny", er det en rigtig god skive.

Personligt er mit yndlings Pink Floyd nummer "Young Lust" fra The Wall. Jeg er så også helt pjattet med The Wall.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Anonym »

Og så skal der GAS'es efter sådan en svend her:

Billede ;)

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Nicolai »

[quote="SustainerPlayer"]Og så skal der GAS'es efter sådan en svend her:

Billede ;) [/quote]

Var den til mig? Klarer mig fint med min 57 RI.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Anonym »

Man kan altid bruge en mere ...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen