Gilmour at his best?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af efrandsen »

[quote="SustainerPlayer"]Og så skal der GAS'es efter sådan en svend her:

Billede ;) [/quote]

Savle savle.. Den er så pissefed altså!
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Nicolai »

Tjah... to each his own.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"][quote="SustainerPlayer"]Og så skal der GAS'es efter sådan en svend her:

Billede ;) [/quote]

Var den til mig? Klarer mig fint med min 57 RI.[/quote]

Det citat tror jeg, at jeg lige skal huske...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Stevi »

[quote="Sasha"][quote="Nicolai"][quote="SustainerPlayer"]Og så skal der GAS'es efter sådan en svend her:

Billede ;) [/quote]

Var den til mig? Klarer mig fint med min 57 RI.[/quote]

Det citat tror jeg, at jeg lige skal huske...[/quote]
Det må da være lige til signaturen...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Nicolai »

Selvfølgelig ville jeg gerne have en CS, hvis jeg fik den i gave ;) Men lige pt. føler jeg ikke, jeg ville forbedre mit spil ved at købe en CS. Det handler mest af alt om øvelse.
Når det er sagt, så ville jeg ikke afvise, at jeg ENGANG kunne ende med en CS.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af MacG »

[quote="Nicolai"]Selvfølgelig ville jeg gerne have en CS, hvis jeg fik den i gave ;) Men lige pt. føler jeg ikke, jeg ville forbedre mit spil ved at købe en CS. Det handler mest af alt om øvelse.
Når det er sagt, så ville jeg ikke afvise, at jeg ENGANG kunne ende med en CS.[/quote]

Ingen guitar kan forbedre ens spil. Det kan du kun selv.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Halleluja og amen :angel:
Skal vi ikke stoppe med al den lommefilosofi og komme tilbage på sporet og få nørdet noget grej? Det er Gear-freak.dk det her, det handler om grej ikke om at kunne spille :s ick:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Sasha »

Øøøøhhh...?

Der bliver spurgt til gode Gilmour-numre, og så skal der nørdes grej? I don´t quite get it...

Men i øvrigt kan Nicolai da bare sætte en sort slagplade på sin nuværende Strat og se, om det får ham til at lyde mere som Gilmour... Jeg tvivler! Selv ikke hvis han også saver et stykke af vibratoarmen.

Edit: FWIW havde jeg en sort slagplade på min sorte Strat i en uges tid. Dét kom den ihvertfald ikke til at lyde bedre af - tværtimod!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Øøøøhhh...?

Der bliver spurgt til gode Gilmour-numre, og så skal der nørdes grej? I don´t quite get it...

Men i øvrigt kan Nicolai da bare sætte en sort slagplade på sin nuværende Strat og se, om det får ham til at lyde mere som Gilmour... Jeg tvivler! Selv ikke hvis han også saver et stykke af vibratoarmen.

Edit: FWIW havde jeg en sort slagplade på min sorte Strat i en uges tid. Dét kom den ihvertfald ikke til at lyde bedre af - tværtimod![/quote]


:thumbup:
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af VilhelmNielsen »

Men altså, på trods af at Gilmour er så fantastisk en guitarist, så er det for mig én af de mindst forbløffende ting i Pink Floyd. Det er summen af fire dygtige musikere, hvis vi snakker 70'erne. Jeg synes selv at Pompeii optagelserne er helt igennem fantastiske:
[youtube]uLJ_QVfT_wM[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Sasha »

Ups! Jeg svarede vist heller ikke selv på Nicolais spørgsmål. Og jeg er måske heller ikke dén, som er bedst klædt på til det. For ganske vist har jeg siddet gennem utallige timelange tvangsgennemlytninger af samtlige Pink Floyd-album (OG film OG DVD´er OG "tvangskoncerter" og "tvangs-lyrikaftener", hvor samtlige tekster skulle analyseres og læres udenad, osv. osv.) igennem hos en ven, som formår at referere til pågældende orkester i cirka hver anden sætning, han siger. Men det har så også dén bivirkning, at det hele har det med at flyde lidt sammen til én pølse af lyd. Egentlig tror jeg nok, at jeg synes, at de var mest spændende, før Gilmour kom med. Men som en repræsentativ introduktion til Pink Floyd med Gilmour ville jeg nok starte med at anskaffe mig pladerne "Dark Side Of the Moon" samt "Wish You Were Here".
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Smittefar »

Moderator indlæg - Tråden var af uransagelige årsager blevet låst - jeg låser den lige op igen :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Smittefar"]Moderator indlæg - Tråden var af uransagelige årsager blevet låst - jeg låser den lige op igen :) [/quote]

Dert gjorde jeg. Egentligt ville jeg bare "tikke" det der grønne "V-tegn" af, da jeg synes, emnet er blevet belyst: der synes jo at herske konsensus om Pulse og Dark Side of the Moon. :)

Men hvad er forskellen på V-tegnet, og det at låse tråden? :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Sasha »

Men snyd ikke dig selv for Wish You Were here-albummet heller. Det indeholder i mine øjne noget af dét mest "Gilmour´ske" guitarspil overhovedet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Men snyd ikke dig selv for Wish You Were here-albummet heller. Det indeholder i mine øjne noget af dét mest "Gilmour´ske" guitarspil overhovedet...[/quote]

Noteret! :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Smittefar »

Hej Nicolaj

Det er ok, at du sætter hak i at emnet er afsluttet det betyder så bare, at emnet låses - jeg synes det er lidt irriterende når emner låses på den måde men sådan er forummet sat op.
Modded guitars were crap right out of the factory

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Sasha"]Der bliver spurgt til gode Gilmour-numre, og så skal der nørdes grej? I don´t quite get it...[/quote]

Det kan da godt være der blev spurgt til Gilmour-numre, men det ændre jo ikke på at vi befinder os på GEAR-freak.dk hvilket vel gør spørgsmål angående musik til off-topic ;)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Må tilstå, at jeg personlig synes, at musik besider - eller ihvertfald KAN beside - en vis egen magi, som hverken den éne træpind eller den anden sorte kasse nogensinde kommer i nærheden af. Men det kan selvfølgelig godt være, at det blot er mig, som så er kommet forkert i byen?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af upyoursmate »

[quote="Sasha"]Hmm...

Må tilstå, at jeg personlig synes, at musik besider - eller ihvertfald KAN beside - en vis egen magi, som hverken den éne træpind eller den anden sorte kasse nogensinde kommer i nærheden af. Men det kan selvfølgelig godt være, at det blot er mig, som så er kommet forkert i byen?[/quote]

Nå ja, du mener besidder? :lol: Jeg kunne simpelthen ikke dy mig...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gilmour at his best?

Indlæg af Sasha »

Ja, det gør jeg. Beklager, at der havde indsneget sig en stavefejl. At det i sig selv så skulle være kilde til så megen moro, forstår jeg så måske ikke helt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen