Det lange Charvel/Warmoth projekt

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
terkel
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af terkel »

Synes matching headstock kunne være vildt fedt - det virker i hvertfald godt på Kramer Baretta'erne.
Men vildt fedt projekt, heavy guitar i racer-rød! Awesome.. 8-)
Rest in Sleaze, Dave!

GENERATION WILD..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Odgaard »

Fortsat spændende læsning og tak for billeder.

Hvad laver den skrue på siden af halsen?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Odgaard"]
Hvad laver den skrue på siden af halsen?[/quote]

Warmoth laver halse med sidejustering af trussrod, så den kan justeres med den lille skrue på siden. Det er ganske smart, når først guitaren er helt samlet, at den er så nem at komme til :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"][quote="Odgaard"]
Hvad laver den skrue på siden af halsen?[/quote]

Warmoth laver halse med sidejustering af trussrod, så den kan justeres med den lille skrue på siden. Det er ganske smart, når først guitaren er helt samlet, at den er så nem at komme til :) [/quote]

Yeps. Umiddelbart et godt system. Man grovstiller stadigvæk via en møtrik i hælen af halsen og derefter finjustere man på siden. Det kaldes Gotoh Side Adjuster.

Der var dog lidt bøvl på den nye hals, pga. Warmoth har skiftet møtriktypen i hælen. På den her hals er det dog stadigvæk en Fender-type fladhovedkærv.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af AnotherDan »

Den kan jo ende med at blive ganske cool - selv med de lamme 80'er guitar referencer :D
Spændende tråd at følge - selv for en diy-idiot som jeg... Apropros - vil jeg smutte i silvan nu og få fikset mit badaværelses amatur :S
Bah

Funktion
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Funktion »

Nu kan jeg endelig komme på banen! :)

Det ser rigtig fint ud. Jeg er helt vild med din hals. Den har en utrolig lækker farve! Hyggeligt at følge med i dit projekt.
Min funktion er at spille guitar.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

[quote="Pluto"]Fedt projekt.Nu kan du jo relicere kroppen færdig.Du er jo godt på vej. 8-)
Jeg gad godt at have samme lyst til at samle guitarer selv.har et projekt liggende ,men der sker ikke en skid.Mangler stortset bare at smadre kroppen lidt mere og så få den samlet og loddet pick uper m.m i.
Nå det bliver et vinter projekt.[/quote]

Hans og relic'e nah tror ikk lige det kommer til at gå...

Men dit projekt skal du da klart igang med Pluto..bare vent til du ser mit færdige ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

Relic er jo en tilstand man har undervejs. Men så gør man jo projektet færdigt! ;)

Nå - lidt billeder i dagens solnedgang. Har slebet efter træ-filleren. Fik også lige lyst til at prøve at se, hvor svært det var at slibe igennem poly-lakken. Avs. 20 minutter med korn 60 på slibemaskinen og er stadigvæk ikke igennem. Jeg må overveje en kemisk løsning, når jeg når dertil.

Billede

Billede

Nå - var en tur i Bauhaus i går og købte mig sådan en mobil borestander. Så er jeg ikke afhængig af arbejdets søjlebor.

Billede

En prøveboring i en træklods afslørede, at dels jeg brugte et lidt for lille bor, og dels at borestanderens stopklods ikke fungerede efter hensigten. Så det blev den klassiske løsning med tape om boret for at angive boredybden. Det hele bliver spændt fast.

Billede

Efter boringen opstår næste problem, da træet i højre side lige er en tand for tyndt og flækker. Det er det sted, der i forvejen var tyndt pga. den Black Box installation.

Billede

Det skal fixes. Men ikke i dag.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

Ang kemisk fjernelse af maling, så kan du jo se min Framus tråd..Der bruger jeg noget der hedder Nitro Mors og hvor effektivt det er kan du jo se i tråden..

<a href="http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... &KW=framus" rel="nofollow">http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... =framus</a>

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af IkkeMig »

Men husk handsker, så vi ikke skal høre dig pive over hvor skrappe sager det er (ligesom Tim) :lol:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

[quote="Hapsall"]Ang kemisk fjernelse af maling, så kan du jo se min Framus tråd..Der bruger jeg noget der hedder Nitro Mors og hvor effektivt det er kan du jo se i tråden..

<a href="http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... &KW=framus" rel="nofollow">http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... =framus</a>

[/quote]

Ja - jeg er bare lidt bange for, hvis det angriber limning af træet. Jeg går ud fra at Charvel-kroppen her er 2 eller 3 styks limet sammen. På din Framus har du jo ahorntoppen, der beskytter.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af GodSpeedDK »

Min Squier fik i sin tid samme behandling (dog med en lakfjerner af mærket 'Bums'), og det var på den bare krop ... som i Squier'ens tilfælde betød 7-9 stykker sammenlimet træ. Ingen problemer med limen dér.

Jeg ville ikke tøve med at bruge lakfjerner igen (og overvejer faktisk at give Squier'ens hals en overhaling med 'Bums' og olie/voks, på et tidspunkt snart)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

terkel
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af terkel »

[quote="AnotherDan"]Den kan jo ende med at blive ganske cool - selv med de lamme 80'er guitar referencer :D [/quote]

Av av av av av...
Rest in Sleaze, Dave!

GENERATION WILD..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

[quote="terkel"][quote="AnotherDan"]Den kan jo ende med at blive ganske cool - selv med de lamme 80'er guitar referencer :D [/quote]

Av av av av av...[/quote]

Hæhæ - Nu er Dan jo den største skabs-80'er dreng i live på guds grønne jord. :lol:

I dag startede jeg med at trace resterne af den smadrede fræseskabelon over på noget MDF-plade, jeg havde liggende. MDF er nok ikke det mest velegnede i længden til fræseskabelon. Men jeg havde ikke lige noget krydsfinér. Så til dette engangsbrug må det være godt nok.

Billede

Borede hjørnerne ud med et 1/2" bor og skar siderne med et Dremel-værktøj. Borede de små huller med et 3,5 mm bor. Gik derefter det hele efter med file osv.

Billede

Derefter har jeg brugt meget lang tid på at måle op, tilskære og tilslibe en mahogni-klods, der passede i tremolo-hullet. Og derefter lavede en kile, så det hele kunne holdes på plads af et par små tvinger.

Billede

Den skal så fræses og tilpasses senere, når limen er tør.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

Kom lidt tidligt hjem fra arbejde. Og selvom der var lidt småregn af og til, så kom jeg lidt videre.

Min hjemmelavede fræse-skabelon er denne gang skruet forsvarligt fast.

Billede

Her kan man ane, at jeg har fræst et stykke ned. Man benytter skabelonen i starten som guide. Når man så kan bruge den nyligt fræste plads i hullet, så piller man skabelonen af og fortsætter uden.

Billede

Nøj hvor var det varmt og fugtigt i dag. Selv mine sorthalede præriehunde virkede påvirkede af varmen og fugten:

Billede

Men et enkelt Yahoo kunne man godt lokke ud af dem:

Billede

Billede

Nå det var vist en anelse off-topic. Så har kroppen fået endnu en gang filler og jeg håber at nå lidt videre i morgen.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af GodSpeedDK »

"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Jacob »

[quote="GodSpeedDK"]Nyttigt link

:) [/quote]

:lol: :lol: :lol:

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

Ja - det er korrekt. Rotter og deres smitsomme sygdomme er en af de største farer for præriehunde.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af IkkeMig »

Det er nogle grumme kløer, de har. Jeg tror, at det er kamppræriehunde, så pas du på, at DF ikke kræver dem forbudt :lol:

TT: Skruer du bare skabelonen fast ned i selve kroppen og så spartler hullerne op senere?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det lange Charvel/Warmoth projekt

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"]Det er nogle grumme kløer, de har. Jeg tror, at det er kamppræriehunde, så pas du på, at DF ikke kræver dem forbudt :lol:
[/quote]

Eksport fra USA og import til EU af præriehunde blev begge steder forbudt tilbage i 2005 (så vidt jeg husker), så DF kan roligt kaste sig over andre tosserier.

[quote="Turtle"]TT: Skruer du bare skabelonen fast ned i selve kroppen og så spartler hullerne op senere?[/quote]

Yeps.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen