Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Indlæg af CobraPizza »

Billede

et stk 100 W fuld rør ENGL Powerball II

Ja, det endte så med at være den nye forstærker, efter en tur til Tyskland, hvor den blev prøvet igennem. Den er ekstremt alsidig med sine 4 kanaler, og jeg kan gå fra noget helt mellemtone scooped Pantera (og ramme relativt tæt på Dimebag rent ton-mæssigt) til noget meget tyk mellemtone, der giver fylde til både den lækre og stramme forvrængning den levere, men nå ja, den har også en clean kanal der kan gå fra at være varme og blød til Marshall 2203-diskant ved at dreje en smule på Treble-clean. Når jeg får Z-9 switchen hjem, dropper jeg mine drive pedaler helt, for de er simpelthen ikke nødvendig på nogen måde. Jeg dropper nok også min Noise gate, da den har en indbygget, der selvom om man skal rode lidt med den, bare skære af kontant. Jeg har fundet et par indstillinger jeg kan lide, men i kraft af der er så voldsomt mange, tror jeg det bliver et lille projekt at finde frem til det perfekte. Rent kraft-mæssigt flår den hoved af med et rent snit ved første powerakkord. Master volumen hjælper meget med at tæmme de 100 tyske watt (RMS) men for satan der skal ikke meget til at før det føles som stadion niveau, når den brager gennem de 4 V30'ere, selvom jeg trak kablet ud i entreen og lukkede døren. Det hjælper heller ikke meget at udgangsrørene bliver lyst op at røde LED lamper, og den generelt bare er lækkert bygget.

Har de sidste par timer bare siddet og spillet alt muligt igennem den, med et spænd fra lejerbåls akkorder til noget hjemmestrikket dødsmædl, er helt ærgerlig over jeg ikke kan ligge et lydsnas eller to op, for den burde høres og prøves af alle metal guitarister.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Indlæg af Peter C »

Den ser farlig ud. :-D

Tillykke med den!

Spite
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Indlæg af Spite »

Jeg havde den gamle udgave, og den var for fed. Det var bare ikke lige, hvad jeg søgte. Tillykke med den. Helt sikkert noget af det bedste der er kommet ud af Tyskland. ;)

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Indlæg af Jejak »

Tillykke med den!!
Har endnu til gode at prøve sådan en PBII, men hvis den lyder ligeså grum som den ser ud, kan det ikke være helt skidt.
Jeg ville nok vente lidt med at droppe noise gaten - den er altid rar at have ved hånden hvis du skulle få feed-problemer i bandsammenhæng...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Indlæg af CobraPizza »

Jeg ved det er en audiokliché der burde dø, men feedback som overgang til en solo - det er lidt fedt (tihi fnis)

Den er heldigvis ikke så scooped som dens forgænger, og langt mere sensitiv på indstillingerne.. dens middleboost funktion kan næsten gøre den for mellemtone fokuseret. Dens presence og depth punch hjælper virkelig meget med at forme ens tone..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Indlæg af Dannyboy »

Du er min engl min engl min engl

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg må da lige flashe min nye ENGL

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Dannyboy"]Du er min engl min engl min engl[/quote]

Hehe ja, kæresten skal til at oppe sig lidt, hvis hun ikke skal ryge helt ned som 3. prioritet..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen