Eminence Red coat series.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Eminence Red coat series.

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej forum..!

Jeg skal bruge en højttaler til et 1x12" portet oversize kabinet. Kabinettet skal bruges sammen med den renoverede Klemt, som I så for ca. 14 dage siden. Jeg har kig på Eminence's red coat serie, men har lidt svært ved at overskue den. Mit førstevalg ville være en celestion G12h30, men min fornemmelse er, at. Klemt'n går ud med lidt mere "hår på bollerne" end sådan en bryder sig om.. (Jeg har jo allerede et kabinet med sådan en, og den lyder ikke voldsomt sundt når der skrues helt op..) Nå, jeg tror valget står mellem Govenor, Private Jack og Wizard.. Jeg vil sætte stor pris på at høre jeres erfaringer med dem.. Lyden jeg søger er altså ala g12h30, og forstærkerens karakter taget i betragtning må min "ønskehøjttaler" altså ikke være slankere i mellemtonen eller spidsere i toppen end g12h30.

Mvh,
Morten Lyse

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af Barf »

Har du været inde på Eminence's hjemmeside og sammenlignet lydklip på de tre højtalere? De kan selvfølgelig ikke rigtig bruges i forhold til lyden fra en g12h30, men det kan jo være, det kunne hjælpe.

Jeg har en Wizard og en Private Jack siddende i et 2x12" kabinet, men jeg kender dog intet til en g12h30, så jeg kan ikke rigtig udtale mig i forhold til den, desværre.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af Rasser »

Hejsa.

Jeg har et kabinet med en Wizard og en Red Fang. Jeg synes at Wizard minder om g12h30 i karakteristik, men har en lidt mere hidsig og beskidt top. Jeg har tidligere haft en Govenor i samme kabinet. Den minder efter min mening mere om en vintage 30.

Mvh.
Rasmus.

P.Brorsen
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af P.Brorsen »

Jeg tror du skal kigge efter en Private Jack.

Jeg var faktisk hos Lars Vad igår, hvor vi sammenlignende The Wizard med en G12H30. The Wizard har, som Rasser siger, en mere fremhævet top.
En anden ting, jeg bemærkede var, at Eminencen, grundet den højere følsomhed, spiller væsentligt højere en G12H30.

Jeg kom til den beslutning, at The Wizard passer bedre til min forstærker(en tweed deluxe) og den lyd jeg ønsker, så jeg bestilte 2 stk til mit kabinet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af Sasha »

Hej Morten.

Jeg tror minsandten, at det er en Weber 1265, du leder efter. Jeg er SÅ færdig med de kinesiske G12H30´ere efter at have hørt dem i en direkte sammenligning med benævnte højttaler.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om de dér Eminence. Men jeg har bare ét eller andet med navnet, som giver mig ticks, når jeg tænker på dét l..., de lavede i gamle dage. Det kan selvfølgelig sagtens have ændret sig med tiden. Og det kunne da næsten også kun blive bedre...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af Knuddi »

[quote="Sasha"]Hej Morten.

Jeg tror minsandten, at det er en Weber 1265, du leder efter. Jeg er SÅ færdig med de kinesiske G12H30´ere efter at have hørt dem i en direkte sammenligning med benævnte højttaler.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om de dér Eminence. Men jeg har bare ét eller andet med navnet, som giver mig ticks, når jeg tænker på dét l..., de lavede i gamle dage. Det kan selvfølgelig sagtens have ændret sig med tiden. Og det kunne da næsten også kun blive bedre...[/quote]

Hvilken enhed (eller enheder), er det du har prøvet og anbefaler, Sasha?
Der findes jo et skønsomt udvalg hos den gode Ted Weber.
Forskelligt membran materiale, dope'ing og ikke mindst magnet materiale.

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af reindane »

[quote="Morten_Lyse"]Hej forum..!

Jeg skal bruge en højttaler til et 1x12" portet oversize kabinet. Kabinettet skal bruges sammen med den renoverede Klemt, som I så for ca. 14 dage siden. Jeg har kig på Eminence's red coat serie, men har lidt svært ved at overskue den. Mit førstevalg ville være en celestion G12h30, men min fornemmelse er, at. Klemt'n går ud med lidt mere "hår på bollerne" end sådan en bryder sig om.. (Jeg har jo allerede et kabinet med sådan en, og den lyder ikke voldsomt sundt når der skrues helt op..) Nå, jeg tror valget står mellem Govenor, Private Jack og Wizard.. Jeg vil sætte stor pris på at høre jeres erfaringer med dem.. Lyden jeg søger er altså ala g12h30, og forstærkerens karakter taget i betragtning må min "ønskehøjttaler" altså ikke være slankere i mellemtonen eller spidsere i toppen end g12h30.

Mvh,
Morten Lyse[/quote]

Hej Morten,

Nu vil jeg ikke smide malurt i bægeret, men mine erfaringer med Eminence Red Coat og Patriot Series højttalere er godt nok lidt blandede. PÅ positivsiden lyder stort set alle enheder godt efter ca. 10 timers break-in. Det gælder i hvertfald de Governor, Private Jack, Wizard, Red Fang og Cannabis Rex enheder jeg har stiftet bekendtskab med. Til gengæld er jeg, i modsætning til Celestion og Webers enheder, mindre begejstret for Eminence enhedernes langtids holdbarhed.

Nogle - ikke alle - Eminence enheder taber pusten og bliver flade og udynamiske i tonen i løbet af et par år. Samtidig spiller de lavere end de gør som nye. Dette har jeg oplevet med The Governor og Cannabis Rex. The Wizard har problemer med de såkaldte "Ghost Notes" eller dobbelttoner især over 12. bånd på de lyse strenge, selvom The Wizard har dopet kantophæng, hvilket burde dæmpe dette problem. Private Jack er nok lydmæssigt den mest all round anvendelige af ovennævnte. Jeg har dog oplevet en "Private Jack", der ikke kunne holde til at sidde i en 15 watts Fender Blues Junior, selvom enheden skulle kunne tåle 50 watt.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af Sasha »

[quote="Knuddi"][quote="Sasha"]Hej Morten.

Jeg tror minsandten, at det er en Weber 1265, du leder efter. Jeg er SÅ færdig med de kinesiske G12H30´ere efter at have hørt dem i en direkte sammenligning med benævnte højttaler.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om de dér Eminence. Men jeg har bare ét eller andet med navnet, som giver mig ticks, når jeg tænker på dét l..., de lavede i gamle dage. Det kan selvfølgelig sagtens have ændret sig med tiden. Og det kunne da næsten også kun blive bedre...[/quote]

Hvilken enhed (eller enheder), er det du har prøvet og anbefaler, Sasha?
Der findes jo et skønsomt udvalg hos den gode Ted Weber.
Forskelligt membran materiale, dope'ing og ikke mindst magnet materiale.[/quote]

Ja, Weber´s udvalg kan godt være temmelig forvirrende. Men Reindane kan næsten bedre redegøre for de finere detaljer omkring, hvad det helt præcist var for enheder, jeg prøvede ovre hos ham. Jeg prøvede en keramisk og en alnico-version. Den keramiske havde mest bund og et "punch", som fik min lille 1x12 Park-cobo til at lyde mest muligt af "stack". Samtidig havde den også den helt rette "kant" i mellemtonen, som også bidrog til dette indtryk.

Alnico-versionen var en generelt mere "fløjsblød" og "touch responsive" affære med en enormt lækker og detaljeret mellemtone, som er svær at sætte ord på, men som virkelig gav én en fornemmelse af, at selv de mindste nuancer i dit spil "tegnede små figurer i luften". Måske mere en lyd, som jeg ville forbinde med en vintage-combo af én eller anden art.

Jeg tror, at en kombination af de to ville være "a thing of great beaty". Men da mit mål med den lille Park netop er at have en "lille" Marshall, bestemte jeg mig - også fordi alnico-versionen vist nok er dobbelt så dyr - for den keramiske version, som Lars var så venlig at guide mig til et brugt eksemplar af. Og jeg har ikke fortrudt!

At jeg så efterfølgende også har købt mig en ældre (original engelsk fra 70´erne - ikke noget nymodens Kina-skrammel! ) Celestion G12H30 (magen til dén enhed, som var brændt af i min combo) "just in case", er så en helt anden sag... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af strattitude »

Jeg har prøvet et par Weber enheder, deriblandt den førnævnte 1265. Den tjente mig upåklageligt i et par år. Har også prøvet Eminence Wizard (for skarp top til mig), Cannabis Rex (den ku jeg godt li) og Private Jack (den lyder også godt, tyk varm nedre mellemtone og en detaljeret top). Jeg har dog ikke samme erfaring med deres holdbarhed som Reindane, så det kan jeg ikke udtale mig om, men indtil videre har de ikke voldt mig problemer, men de har helle ikke spillet så meget endnu.

Ellers kan jeg varmt anbefale Warehouse Speakers (aka WGS). Jeg har prøvet 2 af dres højttalere, en Jensen C12N agtig, og en i stil med en Celestion Vintage 30 som hedder Retro 30. Den Retro 30 er for mig en super fed allround højttaler. Ikke så skærende øvre mellemtone som en Vintage 30, og meget bedre til clean, og stadig fed til snavs.
De koster en anelse mere end Eminence fra en dealer i Sverige, men jeg er ihvertfald imponeret af de 2 jeg har prøvet!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej igen..

Mine hjemmesnedkererede 1x2" portede kabinetter er færdige. Den ene af dem har fået tolex, frontstof, beslag og en Eminence Private Jack. - Og jeg må sige at være særdeles tilfreds. Det ly'er fa'me ski'e godt..! Jeg havde Eminence'en liggende til en radio i 12-14 timer, og efter at have monteret den i kabinettet var jeg ikke for stolt. Jeg synes ikke den spillede ret høj, bunden var lidt tynd og alt i alt ikke imponerende. Men efter bare nogle få timer (lidt i dag og en øver i bandet den anden aften) føler jeg der er sket noget, og status nu er, at kabinettet altså siger rigtig fedt..! Det kan naturligvis også være mine ører. Men vurderingen so far er at jeg mener man får en rigtig fed guitarhøjttaler i Private Jack. Om den så lider af det Lars beskriver ovenfor, må vi jo få at se..

Jeg skal prøve at have monteret min G12H30 over i det andet kabinet, så jeg kan lave en fuldstændig A/B test af enhederne.. Flash følger, når jeg er færdig.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminence Red coat series.

Indlæg af munch_30 »

[quote="Morten_Lyse"]Hej igen..

Mine hjemmesnedkererede 1x2" portede kabinetter er færdige. Den ene af dem har fået tolex, frontstof, beslag og en Eminence Private Jack. - Og jeg må sige at være særdeles tilfreds. Det ly'er fa'me ski'e godt..! Jeg havde Eminence'en liggende til en radio i 12-14 timer, og efter at have monteret den i kabinettet var jeg ikke for stolt. Jeg synes ikke den spillede ret høj, bunden var lidt tynd og alt i alt ikke imponerende. Men efter bare nogle få timer (lidt i dag og en øver i bandet den anden aften) føler jeg der er sket noget, og status nu er, at kabinettet altså siger rigtig fedt..! Det kan naturligvis også være mine ører. Men vurderingen so far er at jeg mener man får en rigtig fed guitarhøjttaler i Private Jack. Om den så lider af det Lars beskriver ovenfor, må vi jo få at se..

Jeg skal prøve at have monteret min G12H30 over i det andet kabinet, så jeg kan lave en fuldstændig A/B test af enhederne.. Flash følger, når jeg er færdig.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Hej Morten.

Vi glæder os meget til flash af de kabs :) .
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen