At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af itsaysvuff »

Hej,

Det eneste jeg rigtig føler jeg mangler lige nu er en volumepedal som jeg kan lave volume swells med on the fly!
Jeg har prøvet en ernie ball som jeg satte mellem delay og drive og den to simpelthen alt liv væk fra min tone..

Har i erfaringer med volumepedaler og hvilke dræber ikke tonen?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af Smittefar »

Så vidt jeg husker, så er man næsten nødt til at have en buffer på hver side af sin volumenpedal, hvis ikke, den skal dræbe tonen fuldstændigt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af Sasha »

Med lidt omtanke og korrekt valg af pedal kan man måske godt nøjes med en buffer på den éne side. Men hvis man i forvejen har pedaler med integrerede buffere i signalvejen, kunne man måske tænke lidt over sammensætningen, sådan at man kunne udnytte disse. Men generelt: Volumepedaler er noget skrammel...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af shm »

Jeg vil sige, at det tætteste jer er kommet på en volumenpedal, som ikke tager livet af signalet, er George Dennis. Den kræver strøm og jeg kan ikke den tekniske forklaring på det. De andre jeg har prøvet, og det er mange, har udemærket sig ved, at når man tager dem ud af signalkæden, har det lydt meget bedre. Herefter har jeg brugt min volumenknap på min guitar....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg har også opgivet min. Uanset hvor nøje jeg placerede den, og havde den i loop (jeg havde en lavimpedant Boss FV500), så kunne man tydeligt høre når den var i kæden. Jeg bruger nu en Line 6 echo park, sat til swell, istedet. Det fungerer rigtig fint, og jeg har intet signaltab (jeg tru-bypasser den med min octaswitch).
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af Sasha »

[quote="shm"]Jeg vil sige, at det tætteste jer er kommet på en volumenpedal, som ikke tager livet af signalet, er George Dennis. Den kræver strøm...[/quote]

Hvilket sandsynligvis betyder, at den indeholder én eller flere buffere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af udepost »

jeg bruger en dunlop gcb-80. den er passiv, og fungerer fint. den sidder efter drives og før delay, og jeg kan ikke spore noget lydtab i forhold til ikke at have den i. jeg har dog buffere før og efter, hvilket er nødvendigt. jeg har også prøvet at måle modstanden i pedalen, så har således indstillet potmetret til ikke at give modstand når den er helt åben. det betyder også, at jeg ikke kan lukke 100% for lyden, men det gør mig ingenting, den virker til det den skal bruges til. desuden virker den for bernard butler, og når det virker for ham, så kan det også for mig :)

/søren

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af Runem »

Jeg har løst samme problem med en Carl-Martin Deluxe Buffer. Havde 100% bypass i min kæde, hvilket i sig selv ikke er noget mål, men med en buffer ind og en buffer ud af boardet, har jeg intet problem med tab af tone længere. Kan tydeligt høre, at min volumepedal æder tone, når der ikke er buffer på, men nu kan jeg ikke høre forskel på, om mit board er i kæden eller ej.

En billig løsning. Der er jo også dyre og fancy buffere fra Sønderjylland, men Carl Martins klarer sgu samme job for 1/3 af prisen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"] Der er jo også dyre og fancy buffere fra Sønderjylland, men Carl Martins klarer sgu samme job for 1/3 af prisen.[/quote]

Pas nu på! Folk er blevet slået ihjel for mindre end dét... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"][quote="Runem"] Der er jo også dyre og fancy buffere fra Sønderjylland, men Carl Martins klarer sgu samme job for 1/3 af prisen.[/quote]

Pas nu på! Folk er blevet slået ihjel for mindre end dét... :-)[/quote]

Menmenmen :lol:

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af itsaysvuff »

RuneM: Hvor har du så sat carl martin bufferen og hvad du bruger du i den anden ende?

JaDe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af JaDe »

[quote="Runem"]Jeg har løst samme problem med en Carl-Martin Deluxe Buffer. Havde 100% bypass i min kæde, hvilket i sig selv ikke er noget mål, men med en buffer ind og en buffer ud af boardet, har jeg intet problem med tab af tone længere. Kan tydeligt høre, at min volumepedal æder tone, når der ikke er buffer på, men nu kan jeg ikke høre forskel på, om mit board er i kæden eller ej.

En billig løsning. Der er jo også dyre og fancy buffere fra Sønderjylland, men Carl Martins klarer sgu samme job for 1/3 af prisen.[/quote]

Har lige anskaffet mig en CM Deluxe Buffer i dag og har fået sat mit Board op. Kan desværre ikke afprøve resultatet, da min amp står i Øveren, men glæder mig vildt til at teste set up'et og høre hvordan min Vol Pedal te'r sig.

Mvh

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: At bruge volumepedal uden at tage livet af ens tone..

Indlæg af Runem »

[quote="itsaysvuff"]RuneM: Hvor har du så sat carl martin bufferen og hvad du bruger du i den anden ende?[/quote]

Det er en double buffer.

Fra aage:
Dobbelt high quality buffer fra høj impedans ind - til lav impedans ud, samt tuner out og mute switch. Buff DeLuxe er specielt designet med henblik til brug ved store pedal set-up’s hvor der især er brugt pedaler med "true bypass". Problemet med "true bypass" er at signalet forbliver høj impedans, og det resulterer i et markant tab af diskant på grund af kapacitet i de mange meter guitar kabel. For at undgå det er Buff DeLuxe en nødvendighed, Der er 2 buffer’s i Buff DeLuxe af den simple grund at en del pedaler især passive opbyggede volumepedaler stjæler den del diskant. Så den korrekte måde at sætte sådant et pedal board op på vil være at køre guitaren direkte i den første buffer, derefter hele boardet for så at køre output fra boardet i buffer nr. 2, og derfra til forstærkeren, derved er der buffer før boardet og igen efter. Resultat er overbevisende, med guitarens originale tone intakt, samt ganske enkelt mere "hul igennem". Tuner out og mute switch er en ekstra bonus, som man undgår at køre guitar signalet gennem tuneren, og mute switchen for at kunne tune sin guitar uden lyd på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen