Pedalboard hjælp?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"]Jamen altså jeg regner med at prøve at sætte en buffer før volumepedalen, men efter er der så en diamond tremolo, memory man og reverbmate reverb..[/quote]

Er alle de sidstnævnte effekter ikke lavet med én eller anden form for true bypass? I så fald har du jo ihvertfald diskanttabet i fri dressur, når disse pedaler er slukket. Hvordan disse pedaler så reagerer på at blive fodret med et signal, hvis impedans varierer mellem 0 og 500 kiloohm, er vist "anybody´s guess". My guess wouldn´t be so overwhelmingly optimistic...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"][quote="itsaysvuff"]Jamen altså jeg regner med at prøve at sætte en buffer før volumepedalen, men efter er der så en diamond tremolo, memory man og reverbmate reverb..[/quote]

Er alle de sidstnævnte effekter ikke lavet med én eller anden form for true bypass? I så fald har du jo ihvertfald diskanttabet i fri dressur, når disse pedaler er slukket. Hvordan disse pedaler så reagerer på at blive fodret med et signal, hvis impedans varierer mellem 0 og 500 kiloohm, er vist "anybody´s guess". My guess wouldn´t be so overwhelmingly optimistic...[/quote]

Jo, de er alle sammen true bypass.. Hvad er det helt præcist du tror der vil ske - altså hvad kan man høre med det blotte øre når de nævnte pedaler bliver tændt og volume pedalen bruges?

Asger
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Asger »

Hej alle
Jeg håber ikke det gør noget jeg tager en gammel tråd op.
Volumepedalsproblematikken vil nok altid være aktuel.
Min kæde i mit kommende board siger: input- Loooper AB, (B til tuner) - Xotic EP3 boost- Zenkudo overdrive - 500 Kohms volumepedal Goodrich eller?? - Hermida Reverb - Reinau Tweed Deluxe amp.
Det hele fodres med Voodoo Lab ISO 5 - den lille og George L med Switchcraft kabler.

Ved at have EP3(som kører på 18V) tændt hele tiden, fungerer den som buffer på indgangssiden til "problembarnet" volumepedalen og nå jeg så tænder Zenkudo, formoder jeg den buffer volumepedal.
På udgangssiden af volumepedal, er min Hermida Reverb hele tiden tændt. Jeg regner også med den virker som buffer og jeg får tilmed mulighed for rumklang på mit signal, som jeg ellers ikke har mulighed for.

Jeg synes der er rigtig godt hul igennem, intet nævneværdigt diskanttab, god dynamik og tone men vil meget gerne høre panelets mening om jeg skal bruge en 500Kohm volumepedal eller 250Kohm
eller andet og om det hele kan forbedres.
EP3 er en genistreg. Jeg vil til enhver tid holde på, at en guitar direkte i amp er det ultimative- indtil jeg hørte EP3. Den strammer bunden op, åbner op og får bare det hele til at lyde mere sweet og åbent.
Jeg ved nogen ryster på hovedet og jeg ville selv gøre det samme men ørerne lyver ikke :D

Med venlig hilsen
Asger

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Sasha »

Jeg synes, der er mange "formoder jeg" i det ovenstående...

Men hvis du (altid) har buffere på begge sider af volumepedalen, burde det være næsten ligegyldigt, hvilken værdi dens potmeter har.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Asger
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Asger »

Hej igen.
Tak for svaret. Jeg beklager hvis det fremstod uklart.
Jeg ville blot gerne have verificeret, at en tændt effektpedal på begge sider af volumepedalen betyder den er buffered og opfører sig "så godt som muligt"
Jeg har, som nævnt altid en tændt effekt på begge sider af volumepedalen. På indgangssiden EP3. På udgangssiden Hermida Reverb.
Mvh.
Asger

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Sasha »

[quote="Asger"]Hej igen.
Tak for svaret. Jeg beklager hvis det fremstod uklart.
Jeg ville blot gerne have verificeret, at en tændt effektpedal på begge sider af volumepedalen betyder den er buffered og opfører sig "så godt som muligt"
Jeg har, som nævnt altid en tændt effekt på begge sider af volumepedalen. På indgangssiden EP3. På udgangssiden Hermida Reverb.
Mvh.
Asger[/quote]

Så er du nødt til at kende den specifikke pedals data. Du kan ikke generelt slutte, at det forholder sig sådan, selv om det ofte er tilfældet.

Edit: Din EP3 burde være OK, så længe den er tændt. Når den er slukket, batter den - qua true bypass - ikke meget som buffer. Hermida synes derimod ikke, at det er nødvendigt at oplyse deres kunder omkring pedalens impedansforhold. Så det er "anybody´s guess"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Asger
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Asger »

Hej alle
Fint. Min EP3 er tændt hele tiden.
Så på indgangssiden med clean sound, skulle det være ok.
EP-3 har følgende data ifølge hjemmesiden:
Input impedance 1M ohm
Output impedance (min): 2K ohm
Dernæst i kæden kan jeg så tænde og slukke for Zenkudo med true bypass.
Den har en udgangsimpedans på 100Kohm, som så er det volumepedalen får ind når Zenkudo er i brug.
Jeg afventer stadig et svar fra Hermida, som jeg har prøvet at sende en mail til for få nogle data om Reverben.

Tusind tak for info. Det er skønt, at kunne spørge kloge mennesker til råds her på siden.
Mvh.
Asger

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Sasha »

Det er jo så ikke fedt at fodre en volumepedal med 100 kiloohm...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Asger
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Asger »

Hej igen
Hvad ville være den ideele løsning på begge sider af volumepedalen?
Mvh.
Asger

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Sasha »

I prioriteret rækkefølge:

1) Artige mængder affald til alle sider på nærmeste losseplads.

2) En god buffer.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Asger
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard hjælp?

Indlæg af Asger »

Jeg takker for de gode råd.
Mvh.
Asger

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen