T-rex Bigtone T412 kabinet

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

T-rex Bigtone T412 kabinet

Indlæg af FunkyValle »

Hejsa

Jeg er måske ved at bytte mig til et T-rex Bigtone T412 kabinet.
Men jeg kender ikke meget til det i forvejen og jeg synes ikke lige, jeg har kunne finde så mange reviews af det på nettet.

Jeg har fundet følgende beskrivelse af kabinettet:
Description: The T412 features 80 watts output in four 12 inch Celestion G12H speakers. The cabinet has been specifically designed as an extension cabinet for the Bigtone T45 head and features the same superior craftsmanship and construction. The sound is very rich. It has a tight, fast bottom end, with great focus throughout the mid-range spectrum. - Dimensions L71, D31, H72 - Weight 29,7 kg

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer med kabinettet fra andre. Hvilke gode ting, har I oplevet og hvad kunne I ikke finde på at bruge kabinettet til (lydmæssigt, that is... ;) )

Jeg forventer selv at bruge det sammen med en 30-50W top. Jeg er endnu ikke sikker på om jeg går efter Selmer, Vox eller Marshall til toppen. Min musikstil er guitarbaseret party-pop/rock, så der er lidt clean en gang imellem, men som regel har jeg som minimum lidt mild TS-9-agtig overdrive i lyden.
:thumbup:
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-rex Bigtone T412 kabinet

Indlæg af Sasha »

De brugte - så vidt jeg ved - forskellige enheder i deres kabinetter gennem den periode, de blev produceret. Så tjek, hvad du får, før du fisker muldvarpen frem. Selve kabinetterne er såmænd ganske udmærkede - omend måske lidt morfar-agtige i deres fremtoning? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-rex Bigtone T412 kabinet

Indlæg af MacG »

Jeg har prøvet et med originale Emimence højttalere, og det lød ikke særligt spændende. Faktisk ret morfar. Så det hele passede sammen...

kanten
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: T-rex Bigtone T412 kabinet

Indlæg af kanten »

Ja tjek lige med enhederne, så du er helt sikker.
Jeg har en T-Rex combo, så jeg kan ikke udtale mig om kabinettets lyd. Jeg går dog ud fra, at kvaliteten er den samme. Alt er samlet super flot og solidt. Skruerne til læder-håndtagene er f.eks skruet ned i indslagsmøtrikker, så de ikke løsner sig med tiden. Selve læderet, som comboen/kabinettet er betrukket med, er meget sart. Jeg har min combo i en flightcase, så det er ikke noget problem for mig. Men skal du have det ind og ud af varebiler uden beskytttelse, vil der dog nok ikke gå lang tid før det "pæne" morfar-look forsvinder;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen