bue? bas? violin?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

bue? bas? violin?

Indlæg af udepost »

hejsa

vi skal bruge en bue til vores bassist i bandet. er der nogen der har erfaringer med hvad for nogle buer der passer? hvilke effekter er gode at bruge med?

vi spiller støj/pop, og er interesserede i at få et lidt anderledes tvist på nogle af de stille numre. jeg forestiller mig noget rat pedal og måske noget modulation

/søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bue? bas? violin?

Indlæg af Sasha »

Jeg ville vælge en basbue, da den er mere solid og mere velegnet til det typisk letere aggressive spil p.g.a. den større afstand mellem hårene og selve buen. Det var også dét råd, jeg fik fra en violinist, da jeg for mange år siden spurgte om det samme blot til guitarbrug.

Men det lyder lidt, som om, at I ikke rigtigt ved, hvad i vil med det, hvis andre skal vælge effekter for Jer? Som altid: Prøv Jer frem! Det afhænger jo helt og holdent af, hvilken virkning det skal have, og hvilken stemning i musikken, det skal passe til.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bue? bas? violin?

Indlæg af Anonym »

Hvad med en E-bow?

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bue? bas? violin?

Indlæg af Starcaster »

Bas med bue og noget swell + delay (evt. reversed) kan virkelig lyde synth agtigt. Modulation kan jeg ikke helt kommentere på. Men prøv jer frem!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bue? bas? violin?

Indlæg af udepost »

tak, jeg tror vi kigger os om efter en basbue og tage den derfra. ebow har vi prøvet, og jeg synes ikke det duer.

/søren

Brugeravatar
Dathudo
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: bue? bas? violin?

Indlæg af Dathudo »

Jeg tænkte også delay med det samme!
Lang blød delay, så det giver en "stryger-kors" fornemmelse.. :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen