Fake Gibson alert!!!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fake Gibson alert!!!

Indlæg af Anonym »

Den er på gul og gratis..

Her et link til tråd på Aage omkring denne fake Gibson..

<a href="http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 18971&pn=1" rel="nofollow">http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 71&pn=1</a>

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fake Gibson alert!!!

Indlæg af Morten_Lyse »

Weltschmertz..!

Det der med de fake guitarer finder jeg rigtig farligt. Og hvorfor, indtil nu kan jeg godt spotte en fake?? Om ikke andet når jeg prøver den. Så det går jo ikke ud over mig.

Nej, tråden på Aage gjorde mig lidt nervøs da der begyndte at komme meldinger alá "jamen hvornår er det en fake, jeg havde sådan og sådan med andre pickupper, er den så også fake..?" Det er jo IMO komplet absurd. Det her drejer sig ikke om gode/dårlige guitarer, men om beskyttelse af registrerede varemærker, samt forbrugernes tillid til, at man får hvad man betaler for. Ydermere spørges der noget til en skudsikker forklaring på, hvordan man kan se om det er en fake. Well, den findes ikke, for de kinesiske kopier ændres løbende, og for det meste til den side, hvor det bliver sværere at se, at der er tale om en kopi. Det korte og det lange er, at man skal vide i præcise detaljer, hvordan den guitar man har kig på SKAL være, og herefter kan man så spotte en række detaljer der ikke passer. Jeg har set småting som guitarer med guld hardware, hvor trussrodcoveret sidder med nikkelskruer osv. Om logoet er Gibson eller Gibsun er ikke så afgørende, da detaljerne i Gibsons logo har ændret sig med tiden. Med både lukkede og åbne b'er og o'er. Med eller uden prik over i'et, længden på diverse lige streger i bogstaverne, hvor "forbindelserne mellem bogstaverne sidder osv.. Det drejer sig altså først og fremmest om at vide, hvordan logoet skal være på dén Gibson man har kig på. Osv osv. Det er ikke nemt nu, det bliver kun værre fremover.

Og hvad skal vi gøre.. Hvis vi køber de kinesiske kopier medvirker vi til, at der produceres endnu flere kopier. Hvis vi lader være at købe dem, opfordrer vi de skruppelløse tyveknægte til at blive bedre til dét de gør, hvorved vi i endnu højere grad underminerer tilliden mellem Gibsons produkter og forbrugerne, samt tilliden forbrugerne imellem på brugtmarkedet.

Det lader til, fra Aage tråden, at sælgeren var blevet tørret ret så grundigt og det gør jo kun sagen endnu værre. Jeg ved ikke rigtig hvad man og/eller vi skal gøre ved problemet. Det korte og det lange er at få hævet moralen, så forbryderne ikke har held til at afsætte ulovlige produkter i Danmark. Det andet må være at øge mistænkeligheden på brugtmarkedet ved til enhver tid at opfordre venner, bekendte og alle der påtænker at bevæge sig ud på brugtmarkedet til at få et sæt friske øjne til at vurdere dét man er forelsket i. At gøre helvede hedt for svindlerne, så vi får lukket ned for muligheden for at sælge de ulovlige varer. - Ikke baseret på grynede internetbilleder, men måske at udføre lidt "detektivvirksomhed i den gode sags tjeneste" og aftale en besigtigelse af instrumentet, hvorefter man kan gøre sælger opmærksom på ulovligheden i dét han er i gang med, eller også smide en tråd på nærværende forum m.fl. og advare andre. Naturligvis betinget af, at man kan bekræfte at der er tale om en ulovlig kopi. - Og venligst. Lad være med at anvende forums til at forsvare de kinesiske kopier, som sagt, det drejer sig ikke om instrumenter. Det drejer sig om ophavsrettigheder og troværdighed for alle parter. Det kan ikke genere mig om nogen ejer en kopi og er glad for den. Bare de ikke forsøger at snyde andre ved at sælge den som noget, den ikke er.

Med venlig hilsen
Morten Lyse

PS. Hvis nogen har et logon til Aage.dk, vil I så ikke smide dette indlæg over, da jeg gerne vil prædike lidt moral der også. - For alles skyld.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fake Gibson alert!!!

Indlæg af CobraPizza »

Done
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen