G&L ASAT Special?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

G&L ASAT Special?

Indlæg af Brun Sæbe »

Er lige faldet over dette klip: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Hot damn, den lyder godt. Er der nogen af Jer der har en sådan? Og jeg troede mig nogenlunde kureret for GAS...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Barf »

Min er godt nok også semi-hollow, men jeg er den lykkelige ejer af denne guitar:

Billede

En ganske fremragende guitar, som jeg var så heldig at bytte mig til i sin tid. Kendte stort set intet til modellen eller G&L generelt, men jeg er blevet glædeligt overrasket mange gange. Der er godt med smæk i pickupperne, men den har samme klarhed og "lethed" som normale single-coils. Hvis der er noget du vil vide, må du lige sige til.

Mvh Jonas

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Runem »

Jeg byttede mig til en ASAT Classic bluesboy, som dog har humbucker i neck og magnetic field i bridge. Den er fantastisk! Har haft et par Tribute-modeller med de pickupper, der sidder i guitaren ovenfor. De har samme pickupper og hardware, men der er nu stadig en verden til forskel på tribute-modellerne og the real deal.

Men hvis du bare gerne vil prøve pickupperne, som jeg personligt også er helt vild med, så er tribute-modellerne nogle gange til salg for 2500 kr. Og de har den fede lyd. Så kan du jo altid opgradere :)

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Brun Sæbe »

Tak for svarene!

[quote="Runem"]Jeg byttede mig til en ASAT Classic bluesboy, som dog har humbucker i neck og magnetic field i bridge. Den er fantastisk! Har haft et par Tribute-modeller med de pickupper, der sidder i guitaren ovenfor. De har samme pickupper og hardware, men der er nu stadig en verden til forskel på tribute-modellerne og the real deal.

Men hvis du bare gerne vil prøve pickupperne, som jeg personligt også er helt vild med, så er tribute-modellerne nogle gange til salg for 2500 kr. Og de har den fede lyd. Så kan du jo altid opgradere :) [/quote]

Hvad ligger der i 'en verden til forskel'?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Runem »

[quote="Brun Sæbe"]Tak for svarene!

[quote="Runem"]Jeg byttede mig til en ASAT Classic bluesboy, som dog har humbucker i neck og magnetic field i bridge. Den er fantastisk! Har haft et par Tribute-modeller med de pickupper, der sidder i guitaren ovenfor. De har samme pickupper og hardware, men der er nu stadig en verden til forskel på tribute-modellerne og the real deal.

Men hvis du bare gerne vil prøve pickupperne, som jeg personligt også er helt vild med, så er tribute-modellerne nogle gange til salg for 2500 kr. Og de har den fede lyd. Så kan du jo altid opgradere :) [/quote]

Hvad ligger der i 'en verden til forskel'?[/quote]

Asiatisk > < US Custom shop.

Lad mig sige det på den måde, at G&L's tributeserie er langt federe end f.eks. Fender eller Gibsons billige modeller. Så man kan roligt nøjes med sådan en... Det gjorde jeg, da jeg skulle prøve G&L, og så endte jeg med at bytte mig til en G&L fra USA i en handel, som var helt vildt god for mig. Og det vidste ham den anden godt. Men han ville gerne have min Duesenberg Starplayer... Så vi byttede lige over.

Amerikanerne er på Custom-Shop niveau. Og jeg har endnu til gode at prøve en G&L US, som ikke bare var svine fed. Deres bundniveau er langt højere end Fenders, som trods alt er den oplagte at sammenligne med.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Plexi »

Jeg synes at G&L ASAT Classic også lyder svinefedt her <!-- m --><a class="postlink" href=" ... ure=relmfu</a><!-- m -->

Lige nu overvejer jeg meget om jeg skulle købe en ny US ASAT her i UK <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.richtonemusic.co.uk/">http:/ ... .co.uk/</a><!-- m -->
9400 kr er en god pris.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Barf »

Ja, det er sgu en god pris. Er det en fast pris eller et kampagnetilbud de kører?

Hvis man kunne få den hvide med rosewood gribebræt, så ville det være perfekt.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Plexi »

Nej det er et reelt tilbud. Jeg kikkede nemlig på dem også før de blev sat ned med ca 30 %. Så ved jeg ikke hvor lang tid det varer. Og pundet er kun 8,4 nu, så det er billigt nok. Jeg er bare meget skeptisk over at købe en guitar som jeg ikke har prøvet. På trods af den gode pris, og jeg også kun har hørt folk rose dem til skyerne. Ku meget godt tænke mig en tele dog......så er lidt i tvivl.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Runem »

[quote="Plexi"]Nej det er et reelt tilbud. Jeg kikkede nemlig på dem også før de blev sat ned med ca 30 %. Så ved jeg ikke hvor lang tid det varer. Og pundet er kun 8,4 nu, så det er billigt nok. Jeg er bare meget skeptisk over at købe en guitar som jeg ikke har prøvet. På trods af den gode pris, og jeg også kun har hørt folk rose dem til skyerne. Ku meget godt tænke mig en tele dog......så er lidt i tvivl.[/quote]

Skulle jeg fremhæve et mærke, som leverer varen hver gang, så er det G&L... Har endnu til gode at støde på en "mandagsmodel" fra deres hånd

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Odgaard »

[quote="Barf"]Min er godt nok også semi-hollow, men jeg er den lykkelige ejer af denne guitar:

Billede

En ganske fremragende guitar, som jeg var så heldig at bytte mig til i sin tid. Kendte stort set intet til modellen eller G&L generelt, men jeg er blevet glædeligt overrasket mange gange. Der er godt med smæk i pickupperne, men den har samme klarhed og "lethed" som normale single-coils. Hvis der er noget du vil vide, må du lige sige til.

Mvh Jonas[/quote]
Øv bøv. Jeg har i dag konstateret, at Jonas har ret. Det ér en ganske fremragende guitar!

ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af ESSimon »

Jeg har også haft kig på selvsamme ASAT Special, og synes simpelthen at det er noget det mest sexede man kan komme i nærheden af.. Men skal man handle i USA for at komme i nærheden af de her modeller? Kan ikke rigtig finde nogle på nogle danske sider?

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af AnotherDan »

@ESSimon læs kommentaren fra Plexi i tråden her, der er link til en shop i england...
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Sasha »

[quote="ESSimon"]Jeg har også haft kig på selvsamme ASAT Special, og synes simpelthen at det er noget det mest sexede man kan komme i nærheden af..[/quote]

Endnu en gang må man forundres over spændvidden af smag og behag... :-)

Jeg er helt enig i, at det er glimrende guitarer. Men jeg synes godt nok, at de er grimme som arvesynden - ikke mindst hovedets facon.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"][quote="ESSimon"]Jeg har også haft kig på selvsamme ASAT Special, og synes simpelthen at det er noget det mest sexede man kan komme i nærheden af..[/quote]

Endnu en gang må man forundres over spændvidden af smag og behag... :-)

Jeg er helt enig i, at det er glimrende guitarer. Men jeg synes godt nok, at de er grimme som arvesynden - ikke mindst hovedets facon.[/quote]

Hehe... Man er forfængelig?

Jeg er enig i, at det ville være lækkert, hvis man nu kunne få det klassiske Fender-design i G&L kvalitet. Men det er jo sjældent en mulighed. Så jeg kan nu fint leve med, at min Asat har et grimt hoved, når nu det er så fantastisk en guitar... Vi snakker jo ikke Musicman her!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Sasha »

Mjah, jeg synes nu ellers nok, at "Good ol´ Leo" fortsætter visse Musicman-agtige træk, som er sådan lidt 70´er-agtige på den ikke helt fede måde med disse guitarer. Men smag og behag som så ofte før... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

G&L ASAT Special?

Indlæg af Dannyboy »

Jeg synes G&Ls headstock er fede nok på deres Asats. Hvis der er noget der er grimt er det sgu da et Fender Telecaster headstock

EDIT: til gengæld synes jeg dælme at tremoloen ser fesen ud på en G&L. Men sådan er der jo så meget. Jeg ville sagtens kunne leve med det hvis det ellers var en fed guitar

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: G&L ASAT Special?

Indlæg af Sasha »

[quote="Dannyboy"]Hvis der er noget der er grimt er det sgu da et Fender Telecaster headstock

[/quote]

Og tag bare resten af guitaren med, nu du er i gang... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen