Fender Vibro Champ

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fender Vibro Champ

Indlæg af upyoursmate »

Ja, jeg har sådan en herlighed, men det ene rør (et af de store - udgangsrør?) bliver ved med at "slå fra". Det vil sige, at det bevæger sig ud af soklen. Jeg kan møve lidt rundt med det og så kommer der lyd igen. det "sjove" er, at det sidder væsentligt strammere fast, end det andet rør ved siden af, som der ingen problemer er med.

Så er mit spørgesmål: Kan et rør kun sidde på en rigtig måde? Jeg ville prøve at dreje det 90 grader, men havde glemt at slukke for strømmen, så proppen sprang. Kan det være røret det er uheldigt bestykket, eller er den soklen der er en amatør?

Ved det kan være svært at svare på, uden at have oplevet det ved selvsyn, men det kunne være man havde oplevet noget lignende, jo. :clap:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af Sasha »

Et rør kan kun sidde på ÉN bestemt måde i soklen. Det kunne lyde som om, at "midterpinden" på det pågældende rør er brækket af, hvis det er lykkedes dig at dreje det 90 grader? Det skal man absolut ikke forsøge! Du er heldig, at du kunne nøjes med en sikring, der sprang.

Ellers lyder det mest af alt som om, at én eller flere af kontakterne i den relevante rørsokkel trænger til at blive strammet. Eventuelt må der en udskiftning af hele soklen til. Og lad nu være med at stikke en lille skruetrækker ned i den pågældende sokkel, hvis du ikke har styr på først at tjekke, om der står restspænding på den (også i slukket tilstand)!

Det lyder i mine ører som om, at du er en kende for eventyrlysten ud i områder, du måske ikke har helt styr på lige her?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af kasperploug »

[quote="upyoursmate"] men havde glemt at slukke for strømmen [/quote]
Billede
:wtf:
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af upyoursmate »

[quote="Sasha"]Et rør kan kun sidde på ÉN bestemt måde i soklen. Det kunne lyde som om, at "midterpinden" på det pågældende rør er brækket af, hvis det er lykkedes dig at dreje det 90 grader? Det skal man absolut ikke forsøge! Du er heldig, at du kunne nøjes med en sikring, der sprang.

Ellers lyder det mest af alt som om, at én eller flere af kontakterne i den relevante rørsokkel trænger til at blive strammet. Eventuelt må der en udskiftning af hele soklen til. Og lad nu være med at stikke en lille skruetrækker ned i den pågældende sokkel, hvis du ikke har styr på først at tjekke, om der står restspænding på den (også i slukket tilstand)!

Det lyder i mine ører som om, at du er en kende for eventyrlysten ud i områder, du måske ikke har helt styr på lige her?[/quote]

Midterpinden er på røret, men det kan tilsyneladende passe i alle fire positioner...

Hvordan strammer man rørsoklen? Jeg er pænt handy med en skruetrækker i den ene hånd og en pivert i den anden.

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af upyoursmate »

Eller kan et rør være defekt/sprunget, lissom en sikring-agtigt?

nokia
Himmelhund
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af nokia »

[quote="upyoursmate"][quote="Sasha"]Et rør kan kun sidde på ÉN bestemt måde i soklen. Det kunne lyde som om, at "midterpinden" på det pågældende rør er brækket af, hvis det er lykkedes dig at dreje det 90 grader? Det skal man absolut ikke forsøge! Du er heldig, at du kunne nøjes med en sikring, der sprang.

Ellers lyder det mest af alt som om, at én eller flere af kontakterne i den relevante rørsokkel trænger til at blive strammet. Eventuelt må der en udskiftning af hele soklen til. Og lad nu være med at stikke en lille skruetrækker ned i den pågældende sokkel, hvis du ikke har styr på først at tjekke, om der står restspænding på den (også i slukket tilstand)!

Det lyder i mine ører som om, at du er en kende for eventyrlysten ud i områder, du måske ikke har helt styr på lige her?[/quote]

Midterpinden er på røret, men det kan tilsyneladende passe i alle fire positioner...

Hvordan strammer man rørsoklen? Jeg er pænt handy med en skruetrækker i den ene hånd og en pivert i den anden.[/quote]

R.I.P.

vh

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af Sasha »

Ja, det kan det godt.

Nu er jeg ikke lige sikker på, hvad du mener med "en pivert i den anden"..?

Men ellers er det jo noget med først at sikre sig, at der ikke er "gammel strøm" på nogen af kontakterne i rørsoklen (!!!). Og derpå må man så forsøge at finde ét eller andet lille stykke værktøj, som man kan bruge til at bøje/stramme selve de små metal-kontaktfjedre nede i selve soklen med - f.eks. en urmagerskruetrækker eller lignende. Dette går nemmere på visse rørsokler end på andre. Ellers må man jo udskifte rørsoklen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af upyoursmate »

[quote="Sasha"]Ja, det kan det godt.

Nu er jeg ikke lige sikker på, hvad du mener med "en pivert i den anden"..?

Men ellers er det jo noget med først at sikre sig, at der ikke er "gammel strøm" på nogen af kontakterne i rørsoklen (!!!). Og derpå må man så forsøge at finde ét eller andet lille stykke værktøj, som man kan bruge til at bøje/stramme selve de små metal-kontaktfjedre nede i selve soklen med - f.eks. en urmagerskruetrækker eller lignende. Dette går nemmere på visse rørsokler end på andre. Ellers må man jo udskifte rørsoklen...[/quote]

Ok. Super. Tak for svar og hjælp.

upyoursmate
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af upyoursmate »

Nu har jeg sat ny sikring i og testet med forskellige rør (de gamle der stadig virker, så det ER de rigtige), men der er stadig problemer.

Det der sker er, at det ene rør ikke "tænder op". Mon ikke det er rørsoklen der er stået af så?

Der kommer fin lyd ud i ti minutters tid, efter man har tændt forstærkeren, men så daler volumen, for derefter at forsvinde helt...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fender Vibro Champ

Indlæg af Sasha »

Der kommer vel ikke lyd, hvis der ikke er lys i røret?

Men om det er en løs forbindelse i selve røret, imellem røret og soklen eller i selve soklen er jo ifølge sagens natur lidt svært at sige, når man ikke har haft næsen i sagen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen