Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af Knuddi »

Hej gutter

Jeg er igang med et Telecaster projekt, hvori der skal indgå en Seymour Duncan Lipstick neck pickup.
Nu er næste udfordring så hvad bridge pickup'en skal være for en størrelse.
Overvejer ligeledes om jeg skal satse på en standard telebridge eller prøve med en hardtail jeg har liggende.

Har et sæt Gibson P90'ere liggende, en tele Lil'59 (men det er nok lige voldsomt nok til lipstick'en), en Seymour Duncan tele bridge PU fra en Lite Ash, og en tele bridge PU fra en Highway One.

Forslag og kommentarer er velkomne.

mvh. Knud

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af Telemaster »

Jeg har en minihumbucker i neck på min ene Tele. Minihumbuckers er altså fuldstændig ideelle for mig, er jeg vist ved at erkende. Det er en SD Antiquity, og den lyder virkelig godt!
So many assholes, so few bullets

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af shm »

Nu ved jeg ikke, hvordan du ønsker den skal lyde, men hvis det er Tele like, så syntes jeg, at det her lyder svine fedt.

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

Jeg har desværre ikke selv prøvet den. Jeg har et sæt af hans P90 og de lyder godt.

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af Knuddi »

Telemaster: Jo, sådan en mini humbucker i neck lyder da fedt, men mit udgangspunkt er jo en SD Lipstick i Neck. Og det er så den jeg skal se mig om efter et bridge match til.

shm: Jeg ved faktisk ikke helt hvad det er jeg skal henimod - det er min "projekt guitar" der skal lægge krop til en indkøbt Lipstick Neck Pickup. Så det jeg søger jeres indspark til er, hvad der kunne matche sådan en fætter i bridge positionen. Det skal nok ikke være specielt "tele like" - jeg har et par andre tele'r der klarer "tele-lyden".

mvh. Knud

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af shm »

[quote="Knuddi"]Telemaster: Jo, sådan en mini humbucker i neck lyder da fedt, men mit udgangspunkt er jo en SD Lipstick i Neck. Og det er så den jeg skal se mig om efter et bridge match til.

shm: Jeg ved faktisk ikke helt hvad det er jeg skal henimod - det er min "projekt guitar" der skal lægge krop til en indkøbt Lipstick Neck Pickup. Så det jeg søger jeres indspark til er, hvad der kunne matche sådan en fætter i bridge positionen. Det skal nok ikke være specielt "tele like" - jeg har et par andre tele'r der klarer "tele-lyden".

mvh. Knud[/quote]

Jamen så havde jeg smidt sådan en i her i hans telebro, der passer til :D

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tvjones.com/pickups/tvclassi ... us.html</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af Anonym »

Ja - en "La Cabronita"-pickup er et spændende bud.

Ellers kunne du overveje en lipstick-humbucker, hvis "stilen" skal holdes.

Billede

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af Telemaster »

[quote="Knuddi"]Telemaster: Jo, sådan en mini humbucker i neck lyder da fedt, men mit udgangspunkt er jo en SD Lipstick i Neck. Og det er så den jeg skal se mig om efter et bridge match til.

[/quote]

Ja, den er jeg med på - det var også som sådan, jeg mente mit indlæg :-) Hvordan du lige tænker, at en pick up matcher en anden, er lidt svært at regne ud. Om de matcher i output er meget afhængigt af højdejusteringen, og om de lydmæssigt klæder hinanden/supplerer hinanden godt/lyder godt sammen/giver en alsidig vifte af muligheder kan man næppe tænke sig til, uden at have prøvet. Min pointe er bare, at du efter min mening skal overveje en minihumbucker i bridge på din guitar, nu du alligevel har øjnene åbne for noget andet end det allermest oplagte :-)

Jeg har i øvrigt også minihumbuckers i min Les Paul, og på den lyder både neck og bridge rigtig fedt, men det er nok lidt far fetched at tro, at det samme nødvendigvis gælder en Tele med lipstick i neck. Ikke desto mindre er det værd at overveje, synes jeg! Held og lykke med projektet!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Telecaster projekt - neck PU = Lipstick / bridge = ??

Indlæg af Knuddi »

Fine forslag - både TV-Jones og en minihumbucker lyder som ting der bør prøves af.
Som du skriver, Telemaster, det skal ikke være det mest oplagte. :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen