Gibson es-335 - Hvilken?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af shm »

[quote="Sasha"]Nej, det troede jeg såmænd heller ikke. Her kommer to nøjagtigt lige sande udsagn fra samme skuffe:

1) Suhr V60LP lyder godt i Strat´er!

2) Suhr V60LP lyder dårligt i Strat´er![/quote]


Ja, at tale om noget på den måde er useriøst, som : MINE EMG'ER LYDER KONGE!. Det der gør det for mig, er at 59 har lidt mere øvre mellemtone og en markant tilstædeværende top, som jeg syntes klær en 335 agtig guitar, samtidig med at den bevarer sin træagtige varme....... men det er sikkert bare mig.....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

Tjah, min pointe var nu mere, at i én af mine Strat´er lyder de nævnte pickupper ikke godt, mens de i en anden Strat lyder fint. Jeg har hørt endnu mere ekstreme eksempler på pickupper, som i én Strat fik det til at lyde som om, at noget var i stykker, mens de i en anden "identisk" Strat lød fint. Go figure...

Dermed dog ikke sagt, at jeg på nogen måde betvivler, at SD59 er et fint bud på gode pickupper til en ES 335. For obvious reasons, I wouldn´t know... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af shm »

[quote="Sasha"]Tjah, min pointe var nu mere, at i én af mine Strat´er lyder de nævnte pickupper ikke godt, mens de i en anden Strat lyder fint. Jeg har hørt endnu mere ekstreme eksempler på pickupper, som i én Strat fik det til at lyde som om, at noget var i stykker, mens de i en anden "identisk" Strat lød fint. Go figure...

Dermed dog ikke sagt, at jeg på nogen måde betvivler, at SD59 er et fint bud på gode pickupper til en ES 335. For obvious reasons, I wouldn´t know... :-)[/quote]

Netop, og det der er godt for den ene er skidt for den anden.......

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

Det er rigtigt. Men der findes nu også ting, som er nærmest indiskutabelt skidt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af shm »

[quote="Sasha"]Det er rigtigt. Men der findes nu også ting, som er nærmest indiskutabelt skidt... :-)[/quote]

Ja, ja, min skrammelcaster er indiskutabel noget skidt, men de fleste ville ha' det sjovt alligevel, og måske finde på ting de ellers ikke kunne drømme om....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

Åh, jo!

Men en pickup, der får det til at lyde som om, at der var tapet ti skumgummimadrasser fast foran højttaleren, tror jeg, at de fleste ville være enige om, lød dårligt, selv om der da nok skal være én eller anden "punk", som ville synes, at det var fedt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

[quote="Plexi"]Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert gå efter en Heritage i stedet for en Gibson.[/quote]

Det er så til gengæld - ifølge min ydmyge opfattelse - ét af de bedre bud på et seriøst alternativ til en Gibson. Jeg har ganske vist ingen personlig erfaring med deres halvakustiske guitarer. Men jeg spillede engang sammen med én, som havde en Heritage Les Paul. Og det står stadig som én af de bedste Les Pauls, jeg har prøvet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Morten_Lyse »

Heritage laver fremragende guitarer. Jeg har også prøvet et par rigtigt gode Les Pauls fra den kant. - Frekvensen mellem de gode og eventuelle dårlige, tør jeg dog absolut ikke gisne om..
Deres 335 model er bare ikke ret pæn.

Når alt dette om 335, SG mfl. og deres halvsløje halsforbindelse så er sagt. - Og jeg siger ikke det er forkert, så vil jeg da lige slå på tromme for, at der er lavet tusindvis af de nævnte guitarer der spiller upåklageligt og ikke mindst, lige som de respektive modeller skal. Så at finde en god 335 burde ikke være så svært. Men der er nok også her grund til at se sig for og prøve nogen stykker.. Jeg er personligt ret vild med ES339, den med den lille krop..

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Nicolai »

Lyder den som en 335?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af hrlarsen »

"Jeg er i bund og grund meget enig. Efter at have haft de fleste af de gengse 335 kopier, der er på markedet, må jeg konstaterer, at Gibson er det "der duer". Men som med Fender, er der en del skidt, en del ok og få rigtig gode. Og igen, det er MEGET personligt, hvad man syntes, der hører til hvilken kategori. SÅ,GÅ UD OG PRØV DEM! "

Helt enig, men er du ligeglad med navnet bør du kigge på Tokai alligevel IMHO.
Jeg ved godt at vi ikke drømte om Tokai som unge og alt det nostalgiske romantikpladder, men et af problemerne her er, at nogle sammenligner f.eks billige Epiphone og kineser Tokais med Gibson, hvilket selvfølgelig ikke holder.
Men hold gerne Gibson og JAPAN Tokai op mod hinanden og sammenlign finish, og kvalitet, og du vil blive overrasket.
Jeg solgte min sidste Gibson for 2 år siden og A/B testede 5 Tokai Les Pauls mod Gibson LP Standard, og var ikke i tvivl. Alle Tokais havde for det første en utrolig ensartet høj kvalitet, og lå lydmæssigt indenfor en meget snæver tolerance. A/B testen fik Gibsons LP til at fremstå "pappet" og død i tonen. (Det skal siges at jeg havde flere - meget overraskede - ører på!) Siden har jeg erhvervet mig en ES model også, som jeg er superglad for.
Dermed ikke sagt at du ikke kan finde en fed Gibson, men min erfaring er at jeg har fået MEGET mere guitar for langt færre penge.
Jeg skal lige sige, at jeg tidligere har været den glade ejer af: Les Paul Standard (1960), ES345 (1962), Les Paul Custom (1980) Les Paul Standard (1982) m.fl. - og spillet på dem "live" også igennem rigtig mange år.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

[quote="hrlarsen"]
Jeg ved godt at vi ikke drømte om Tokai som unge og alt det nostalgiske romantikpladder[/quote]

Dette "nostalgiske romantikpladder" lader da ellers til at være noget, som trods alt betyder en hel del for mange, når de skal vælge guitar, synes jeg, at man kan læse ud af, hvad der er skrevet i tråden hidtil...

ER dette med at vælge guitar ikke en handling, som involverer en del romantik? Det er nok et individuelt spørgsmål. Men for mig er det ihvertfald.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af JesperB »

Jeg kan også anbefale Heritage H535.
- Jesper Barrit

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af hrlarsen »

[quote="Sasha"][quote="hrlarsen"]
Jeg ved godt at vi ikke drømte om Tokai som unge og alt det nostalgiske romantikpladder[/quote]

Dette "nostalgiske romantikpladder" lader da ellers til at være noget, som trods alt betyder en hel del for mange, når de skal vælge guitar, synes jeg, at man kan læse ud af, hvad der er skrevet i tråden hidtil...

ER dette med at vælge guitar ikke en handling, som involverer en del romantik? Det er nok et individuelt spørgsmål. Men for mig er det ihvertfald.[/quote]


Hej Søren

Helt enig, men det er jo egentlig irrationelt ift at få den bedste guitar til den bedste pris.
Jeg er da, som alle andre, en sucker for gamle klassikere, men jeg er mere glad for en god guitar. Og jeg kan alligevl ikke se logoet når jeg spiller :-)

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af hrlarsen »

[quote="Sasha"][quote="hrlarsen"]
Jeg ved godt at vi ikke drømte om Tokai som unge og alt det nostalgiske romantikpladder[/quote]

Dette "nostalgiske romantikpladder" lader da ellers til at være noget, som trods alt betyder en hel del for mange, når de skal vælge guitar, synes jeg, at man kan læse ud af, hvad der er skrevet i tråden hidtil...

ER dette med at vælge guitar ikke en handling, som involverer en del romantik? Det er nok et individuelt spørgsmål. Men for mig er det ihvertfald.[/quote]


Hej Søren

Helt enig, men det er jo egentlig irrationelt ift at få den bedste guitar til den bedste pris.
Jeg er da, som alle andre, en sucker for gamle klassikere, men jeg er mere glad for en god guitar. Og jeg kan alligevl ikke se logoet når jeg spiller :-)

bachrescue
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af bachrescue »

Hej alle.
Tak for jeres indlæg i tråden. Spændende med bud på andre mærker end Gibson. Dem vil jeg også prøve i min jagt.
Mvh

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen