Gibson es-335 - Hvilken?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
bachrescue
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af bachrescue »

Hey. Jeg er så småt begyndt at kigge i retning af en ny guitar. Som det ser ud nu, står det til at blive en gibson es-335 i Vintage sunburst. Hos aage er der dog to forskellige udgaver af denne model+farve. Hvad er forskellen? Umiddelbart tror jeg de har brugt forkert modelbillede af begge.
På forhånd tak

bachrescue
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af bachrescue »

Er der i øvrigt nogle der kender Ibanez' modeller? Tænker specielt på Ibanez AS103 VB?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Funkis »

Forskellen på de 2 er at den dyre har flammet top, og den billige har en plain top (ikke flammet)
Om billedet er af den ene eller anden er svært at sige. :-)

edit: Ibanez guitaren er slet ikke i liga med gibson spaden.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!


Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Man kan godt være heldig at finde et udemærket eksemplar af Ibanez spaderne, dog skal man kunne vende sig til den meget tynde hals og meget flade radius på dem, ligesom man sagtens kan finde et kedeligt eksemplar fordi der står Gibson på..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Funkis"]
edit: Ibanez guitaren er slet ikke i liga med gibson spaden.[/quote]

Hvad er det, som gør Gibson'en 3 x gange? (6K for Ibanez'en, 18K for Gibson'en)?

En ES 335 er en klassiker- indrømmet, meeen: Man skal vist være meget "det-skal-være-klassikeren"-orienteret for at give det 3- eller 4-dobbelte for en Gibson?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Er det ellers ikke dig, Nicolai, som er ude i store overvejelser omkring, hvorvidt at mindre end "det rigtige navns" customshop kan levere den helt rigtige guitar? Du plejer da ikke at være dén, som nævner mange alternativer til de to store i dine overvejelser, synes jeg..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Jejak »

Hvis der ikke nødvendigvis behøver at stå Gibson i panden på guitaren, kan jeg stærkt anbefale at tage et kig på Yamaha's SA2200. Her får man i mine øjne/ører rigtig meget guitar for pengene. Havde lige min egen med på en lille hyggetur ud i øveren i går - er du tumpet den lyder godt gennem en lille VHT Special 6 (på max vol, naturligvis) over et 4x12 kabinet :-)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Brun Sæbe »

Jeg ville helt sikkert vælge en Ibanez eller Yamaha og så evt. skifte pickupper. Jeg har selv to japanske Ibanez AS-50 fra starten af firserne (spam: den ene er til salg), og begge både lyder og spiller rigtig godt. De nye Ibanez kan sagtens hænge, især efter skift af de knap så spændende pickupper Ibanez af en eller anden grund har det med at udstyre deres modeller med nu om stunder. Læs evt. mere på <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ibanezcollectors.com/forum/h ... om/forum/h ... y-guitars/</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"]Hmm...

Er det ellers ikke dig, Nicolai, som er ude i store overvejelser omkring, hvorvidt at mindre end "det rigtige navns" customshop kan levere den helt rigtige guitar? Du plejer da ikke at være dén, som nævner mange alternativer til de to store i dine overvejelser, synes jeg..?[/quote]


Det skyldes, at der i mit tilfælde ikke ER "mange alternativer til de to store" ;)

Nej, spøg til side: som skrevet ville jeg da også gerne give mere for Gibson'en, da det er en klassiker... men 3 x prisen på den anden er dog en del! Men hvis man mener, man får 3 gange mere "i" Gibson'en er sagen jo afklaret.

FWIW er jeg faktisk helt nyforelsket i min strat: JEG synes, den er vildt fed, let og dejlig resonant. Den har ganske vist ikke "V"'et bag på hovedet, men til gengæld har jeg og den en hmm... "intern historie" sammen. Skrammerne er nogle, JEG har lavet "in the heat of the battles", båndene er slidt de steder de er, fordi JEG har brugt mange (dog stadig ikke nok) timer sammen med den osv. osv. Jeg tror ikke på Mojo, Voodoo, og hvad alverdens guitarister ellers ynder at kalde fænomenet. Jeg kan blot konstatere, at jeg synes, min strat er blevet mere personlig- mere min som tiden er skredet frem, og timerne med den mellem hænderne støt og roligt bliver flere og flere.

Det er sådan lidt, som at møde en ny veninde, som måske nok er rigtig sød, ser godt ud og taler rigtig godt retorisk. Man ville, hypotetisk, gerne have et "one night stand" med hende, da hun er helt vildt fascinerende og smuk. Men så kommer man til at tænke på, hvor meget man elsker sin kone, selvom hun af og til minder én, om de dårlige vaner man har, hvor meget man er gået igennem sammen, og hvor tæt knyttet man er blevet "in sickness and in health". Og så virker utroskab mod ens partner lige pludselig ikke så tiltalende mere. :)

Beklager hvis det blev en anelse langhåret.

Til trådstarter: har du bestemt at det SKAL være 335 typen? Ellers var et kig mod Duesenberg måske noget?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"]
FWIW er jeg faktisk helt nyforelsket i min strat: JEG synes, den er vildt fed, let og dejlig resonant. Den har ganske vist ikke "V"'et bag på hovedet, men til gengæld har jeg og den en hmm... "intern historie" sammen. Skrammerne er nogle, JEG har lavet "in the heat of the battles", båndene er slidt de steder de er, fordi JEG har brugt mange (dog stadig ikke nok) timer sammen med den osv. osv. Jeg tror ikke på Mojo, Voodoo, og hvad alverdens guitarister ellers ynder at kalde fænomenet. Jeg kan blot konstatere, at jeg synes, min strat er blevet mere personlig- mere min som tiden er skredet frem, og timerne med den mellem hænderne støt og roligt bliver flere og flere.

Det er sådan lidt, som at møde en ny veninde, som måske nok er rigtig sød, ser godt ud og taler rigtig godt retorisk. Man ville, hypotetisk, gerne have et "one night stand" med hende, da hun er helt vildt fascinerende og smuk. Men så kommer man til at tænke på, hvor meget man elsker sin kone, selvom hun af og til minder én, om de dårlige vaner man har, hvor meget man er gået igennem sammen, og hvor tæt knyttet man er blevet "in sickness and in health". Og så virker utroskab mod ens partner lige pludselig ikke så tiltalende mere. :)
[/quote]

Du er ved at fatte idéen, Nicolai! Det glæder mig at høre...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Rasmus »

Jeg er idiot, så jeg ville til enhver tid vælge gibsonen

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af strattitude »

Eller kig efter en Japan Tokai 335. Det er super fede guitarer!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"]Jeg er idiot, så jeg ville til enhver tid vælge gibsonen[/quote]

Samme her, af alle mulige årsager, hvoraf kun ganske få er rationelle :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Sasha »

Altså, hvis det alligevel bare er en cigarkasse, man er ude efter, kan det vel næsten være lige meget, kan det ikke?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Dannyboy »

Ja jeg havde jo en Gibson Rocket fra 74 som jeg stadig har nederen over at have solgt.. Den kunne (IMO) spise Gibsons til morgenmad

bachrescue
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af bachrescue »

Det skal ikke nødvendigvis være Gibson, men det skal være en 335'er.
Og dem jeg har hørt og prøvet lyder bare super godt, så derfor har valget været Gibson i første omgang.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Telemaster"][quote="Rasmus"]Jeg er idiot, så jeg ville til enhver tid vælge gibsonen[/quote]

Samme her, af alle mulige årsager, hvoraf kun ganske få er rationelle :-)[/quote]

Lad høre? Såvel rationelle som urationelle :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af Nicolai »

[quote="bachrescue"]Det skal ikke nødvendigvis være Gibson, men det skal være en 335'er.
Og dem jeg har hørt og prøvet lyder bare super godt, så derfor har valget været Gibson i første omgang.[/quote]

Har dem du har hørt og prøvet været Gibsons?

Hvis jeg sad med én, som var fed, snuppede jeg den.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson es-335 - Hvilken?

Indlæg af shm »

[quote="bachrescue"]Det skal ikke nødvendigvis være Gibson, men det skal være en 335'er.
Og dem jeg har hørt og prøvet lyder bare super godt, så derfor har valget været Gibson i første omgang.[/quote]


Så vil jeg også sige, prøve en af de dyre Tokai i Woodsound, de lyder rigtig godt. Der er dog ikke så meget at spare, hvis du køber en brugt 335. I tokaien sidder SD59, som er lidt lysere i klangen, syntes jeg. Det gir altså noget rigtigt fedt til en 335, som efter min smag ofte blir for mørk.

Thorbjørn Risager bruger en Tokai-

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen