Genhusning af Danelectro CC efftekter

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Genhusning af Danelectro CC efftekter

Indlæg af shm »

Jeg har erhvervet mig tre Danelectro effekter. TOD, Drive og Fuzz. Jeg er temmelig forbavset over, hvor godt de lyder. Deres kontroller er dog monteret helt ad h.. til- Derfor vil jeg gerne have dem monteret i en ny kasse, samlet, hvor jeg kan se og betjene kontrollerne uden problemer og med en samlet strømkilde.

Er det helt i skoven, at sætte tre drive/fuzz i samme kasse og vil det bare give alt for meget støj?

Jeg er helt på det rene med, at der er tale om billige pedaler, frembragt af billig arbejdkraft og formodentlig dårlige komponenter, så derfor, vil projektet overhovetde kunne svarer sig?

Er det et projekt der vil være til at gå til eller betale sig fra? Jeg skal igen indrømme, at jeg ikke er et geni ud i elektronik.

På forhånd tak.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Genhusning af Danelectro CC efftekter

Indlæg af Sasha »

Jeg ville nok personligt - men det har lige så meget med fleksibiliteten/logistikken i det at gøre - vælge at proppe dem i hver sin kasse.

Om det kan svare sig, afhænger jo helt af, hvor fantastiske og totalt unikke, du mener, at disse effekter er. Men beslutter du dig for at kaste dig ud i det, vil jeg nok mene, at vi snakker om et projekt, som man selv skal kunne håndtere - herunder også evt. ombygning af bypass-funktion og annulering af nuværende ditto. Skal man betale sig fra at få andre til at lave dette som "custom" ting, kan det vist næsten med garanti ikke svare sig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Genhusning af Danelectro CC efftekter

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="shm"]
Jeg er helt på det rene med, at der er tale om billige pedaler, frembragt af billig arbejdkraft og formodentlig dårlige komponenter, så derfor, vil projektet overhovetde kunne svarer sig?[/quote]

Jeg vil næsten gå så langt som at fortære min godt udtrådte, højre størrelse 47 på at du kan finde flotte kulørte "boutiqueoaux" pedaler med indmad af lige så ringe kvalitet som Cool Cat serien fra Danelectro. Der er mange som er glade for de pedaler og dem af dem jeg har prøvet har da været fine, men hvad med at kigge lidt på den nye serie fra Danelectro? De er da vidst i en bedre (aluminiums) kasse og med true bypass, så måske det var en billigere løsning.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

alexander
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Genhusning af Danelectro CC efftekter

Indlæg af alexander »

Jeg forstår fuldt ud din situatiuon. Det er nogle fede pedaler med et irriterende design, men jeg ville nok se mig om efter en Paul C Timmy, en Fulltone OCD og en Frantone Peach Fuzz, fremfor at smide penge efter opgraderinger.

alexander
Himmelhund
Indlæg: 16
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Genhusning af Danelectro CC efftekter

Indlæg af alexander »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="shm"]
Jeg er helt på det rene med, at der er tale om billige pedaler, frembragt af billig arbejdkraft og formodentlig dårlige komponenter, så derfor, vil projektet overhovetde kunne svarer sig?[/quote]

Jeg vil næsten gå så langt som at fortære min godt udtrådte, højre størrelse 47 på at du kan finde flotte kulørte "boutiqueoaux" pedaler med indmad af lige så ringe kvalitet som Cool Cat serien fra Danelectro. Der er mange som er glade for de pedaler og dem af dem jeg har prøvet har da været fine, men hvad med at kigge lidt på den nye serie fra Danelectro? De er da vidst i en bedre (aluminiums) kasse og med true bypass, så måske det var en billigere løsning.[/quote]
Cool Cat serien ér den nye serie med aluminiumskasse og true bypass.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Genhusning af Danelectro CC efftekter

Indlæg af Jackie van Hippie »

Når ja der kan man bare se :oops:
Hvor meget drejer du på kontrollerne mens du spiller?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen