bas strenge på en guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

bas strenge på en guitar

Indlæg af CobraPizza »

Hej alle

Jeg har efterhånden brug for strengetykkelser over .060, og så kigger jeg efter bas-strengene. Er der forskel i måden hvorpå basstrenge og guitar strenge er opbygget på, så man ikke kan bruge dem på alm strenge systemer der sidder på en elguitar. Og er der andet jeg ikke har taget med i ligningen, udover at strengen er for tyk til at komme igennem tunerne?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af Sasha »

Er de dér "kugler" i den éne ende af strengene ikke også typisk større på basstrenge?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="CobraPizza"]Jeg har efterhånden brug for strengetykkelser over .060[/quote]

Det har man ikke brug for. Så har man brug for at tage skridtet over til at spille bas, eller endnu bedre, lade sin bassist spille bas i fred, mens man selv spiller guitar.

:)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af Pluto »

[quote="CobraPizza"]Hej alle

Jeg har efterhånden brug for strengetykkelser over .060, og så kigger jeg efter bas-strengene. Er der forskel i måden hvorpå basstrenge og guitar strenge er opbygget på, så man ikke kan bruge dem på alm strenge systemer der sidder på en elguitar. Og er der andet jeg ikke har taget med i ligningen, udover at strengen er for tyk til at komme igennem tunerne?[/quote]


Why så tykke.Det kan næppe lyde særligt defineret.Det skal det så måske heller ikke
Sorte strater lyder bare bedst..

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="GodSpeedDK"][quote="CobraPizza"]Jeg har efterhånden brug for strengetykkelser over .060[/quote]

Det har man ikke brug for. Så har man brug for at tage skridtet over til at spille bas, eller endnu bedre, lade sin bassist spille bas i fred, mens man selv spiller guitar.

:) [/quote]

Årh, det ved jeg nu ikke. Nu om stunder er det jo populært i metal-kredse at stemme ned til død og helvede i H, B, A eller enddog G#. Det skøreste jeg endnu har hørt er F (det var dog med en baryton-guitar og minus bas).
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af CobraPizza »

Det er til min syv strengede som jeg stemmer normalt, jeg savner dog bare at de har en lidt hårdere tension. det skal siges at det er en 26.5'' mensur guitar. Jeg forestillede mig en 0.070 dybe B og en 0.060 på min dybe E
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af Hybrid_Child »

Haha .060 til E på 26,5 mensur, det lyder da vanvittigt. Kan mindre virkelig ikke gøre det?

Men man kan altså godt finde guitarstrenge som er tykkere end .060. De havde i hvert fald .064 sidst jeg var i woodstock i Århus.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af CobraPizza »

Tjah, jeg bruger da .056 på min Gibson, og det synes jeg virkelig giver mulighed for at lave noget nice "chop-chop".
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af Telemaster »

Jeg kender en fyr, der bruger en basstreng (tykkelsen kender jeg ikke) som den dybeste på sine guitarer. Han har så også været nødt til at bore hullet i stemmeskruen op, file lidt hist og pist osv., men så længe lortet virker, er han jo glad. Det lyder også helt skørt, når han spiller :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af Kimling »

Da jeg havde en 7-strenget brugte jeg et sæt 10-52 og så en .066 som H-streng. Det virkede vældigt :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af CobraPizza »

@kimling: det lyder også rigtig godt, men jeg syens bare en 58 som laveste er for lidt, som er det sæt jeg har nu er på..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af Peter C »

56 i standard dyb E, syyygggt.

Skal man så ikke passe på halsen ikke knækker? :-D

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: bas strenge på en guitar

Indlæg af CobraPizza »

Ikke umiddelbart.. ved at en vis Zakk Wylde spiller med 0.060'ere og den er vist kun stemt en halv til en hel tone ned
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen