Aktive pickupper (til metal)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af Brun Sæbe »

Anbefalinger?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af Loomer »

Der er sådan set kun to at vælge mellem.

Jeg ville nok (med ondt i sjælen og under protest) anbefale SD's Blackout pickupper. Det er dem der har lydt mindst kedelige i mine ører.

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="Loomer"]Der er sådan set kun to at vælge mellem.

Jeg ville nok (med ondt i sjælen og under protest) anbefale SD's Blackout pickupper. Det er dem der har lydt mindst kedelige i mine ører.[/quote]

Kun to? Både EMG og SD har da adskillige modeller.

Hvillken Blackout anbefaler du - og hvorfor med ondt i sjælen?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af Loomer »

Fordi at - i al fald for mig - lyder passive pickupper bare så uendeligt meget bedre. Blackouts er så vidt jeg ved kun forskellige i den fysiske størrelse.

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af Brun Sæbe »

[quote="Loomer"]Fordi at - i al fald for mig - lyder passive pickupper bare så uendeligt meget bedre. Blackouts er så vidt jeg ved kun forskellige i den fysiske størrelse.[/quote]

Hvilke passive bruger du?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af Loomer »

Bareknuckle War Pig over hele linien. Det er jeg yderst tilfreds med :)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af Kimling »

Jeg er også på holdet, der holder på passive pickupper.
BareKnuckle laver, efter min mening, de fedeste pickupper til metal. Om det skal være en Warpig, en Painkiller, en Miracle Man eller noget helt tredje er helt op til ens temperament
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Aktive pickupper (til metal)

Indlæg af CobraPizza »

Der er flere versioner af Blackouts.. SD's LIveWire serie herunder Dave Mustaines signatur, skal man bare holde sig væk fra.. AHB-1 hedder den klassiske Blackout, som er den jeg ville anbefale, for AHB-2 er SD's opdatering af LiveWire, så det ville være som at skifte komponenter i en Behringer pedal for at få den til at lyde bedre, og de lyder ligeså meget af gennemtævet pap som LiveWiren.. Der er også AHB-3, som er Mick Thomson signaturen, som jeg har til gode at prøve, men to af mine transatlantiske venner taler meget varmt for dem. Der er så singelcoil versionen af Blackout også, som lyder en smule mere skinger end AHB-1. Blackouts har jo sådan to pinde under sig, som man kan forbinde, for at give dem en mere aggressiv lyd eller lade være separeret, for at have en mere varm lyd, det svarer lidt til at skifte mellem en EMG 81 og en EMG 85.

Så er der så hele EMGs serie, som består af EMG 81, 85 og 60, samt alle x-versionerne af dem. De fleste bruger en kombi af enten 81/60 eller 81/85 (sat som bro/hals pu). Jeg bruger primært den første, da den giver en større lydpalet at arbejde,hvor 60'eren er varm og god til noget tung rythme eller blues. 81'eren er mere hakke/save-agtig, i det øjemed at den er mere diskant og kold. 85'eren ligger lige imellem en 60'er og en 81'er. x-versionerne er EMGs forsøg på at lave en mere passivt-lydende aktiv PU, mht til dens attack.. Jeg synes ikke der er den store forskel, jeg tror at dem der spiller med aktive Pu'er netop vælger aktive for deres oftest hurtige respons. At KImling og Lumse synes de lyder kedelige, kan man jo så diskuteres, da jeg foretrækker lettere steril, defineret og brumfri lyd, som aktive pu'er oftest giver.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen