Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Loomer »

Hej flotte fyre, og GuitaRasmus.

Jeg købte mig - med stor fryd endda - en TC Electronics Flashback her i går, med henblik på at have den med i øveren og bruge den primært som Looper.
Så langt så godt!

Setuppet er som følger:

Guitar -> TU-2 -> Dist. pedal (lige nu en HM-3) -> TC Nova Repeater (som jeg iøvrigt er afsindigt glad for) og så Flashback'en til sidst i kæden.

Der er dog et lille men ved det. Det "men" er, at jeg kører i stereo. Dvs. jeg kører både ind i min Jake-ificerede GH50L, og en Peavey 6505.
Og ja, jeg er helt ekstatisk over at larme igennem to halfstacks, selvfølgelig er jeg det!

Problemet er så bare, at der er periodisk udfald i den ene amp, nærmere betegnet den der er plugget i det øverste outputstik fra Flashback'en. Dette er selvf. prøvet med flere kabler. Når jeg så satte den anden amp (som der var hul igennem til hele tiden) på standby, kom der mere hul igennem til den anden. Looper-funktionen virkede heller ikke da den var hooket op i stereo med begge amps tændt. Den kunne godt loope nogen gange med kun den ene tændt.

Now, er det bare fordi den ikke er lavet til at kunne funke som looper i stereo, eller er skidtet bare defekt?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Smittefar »

Har du tjekket manualen for at se, hvordan det der med looping og stereo kan funke sammen?
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Loomer »

Der var ikke rigtigt nogen manual udover den der "getting started" pamflet med, og der stod i al fald ikke noget om at den IKKE skulle funke i stereo. Ligger der en mere udførlig manual online et sted?

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Loomer »

Når det så er sagt, er der jo stadig det der med udfaldet..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Loomer"]Hej flotte fyre, og GuitaRasmus.

[/quote]

Fuck dig. :-D Hvad skulle den nu til for? :problem:
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Smittefar »

Altså - det lyder da bestemt som om den er defekt - men har du overvejet, at de to muligheder i trådens titel måske begge kunne være sande?!
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"]Altså - det lyder da bestemt som om den er defekt - men har du overvejet, at de to muligheder i trådens titel måske begge kunne være sande?![/quote]

+1

Jeg har som sædvanlig intet relevant eller bare moderat intelligent at bidrage med, men vil til overskriften blot svare:

Det ene udelukker vel ikke det andet.

As you were.
So many assholes, so few bullets

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Loomer »

Hahaha, det var præcist sådan nogen svar jeg havde håbet på :lol:

I har det stadig drenge, det har i sgu!

Men jo, jeg tager ind og får byttet svinet i dag, og så burde den være løst.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Loomer »

Og ja, selvfølgelig skal jeg til at spille slatten indie/post-rock med "lydlandskaber" nu!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Anonym »

[quote="Loomer"]Og ja, selvfølgelig skal jeg til at spille slatten indie/post-rock med "lydlandskaber" nu![/quote]

Sellout.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af Plexi »

Jeg købte også en Flashback, og ved første test derhjemme blev den ved at gå helt ud....dvs. virkede det ene øjeblik og så ikke det andet. Så ind til Aage igen for at få en ny. Problemet var dog "kun" at TC havde udstyret en hel sending pedaler med flade batterier, og jeg var ca nr 5 i butikken den dag med samme problem :) Jeg kører normalt med strømforsyning, men den lå i øvelokalet. Men det lyder ikke helt som det er det din fejler. Siden da har jeg ingen problemer haft med den, men kører heller ikke i stereo.

JohnnyN
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Er min nye TC Flashback defekt eller er jeg en klovn?!

Indlæg af JohnnyN »

Der findes en manual der kan hentes hos TC. Den er magen til den der fulgte med min Flashback, så jeg ved ikke om det hjælper.
http://www.tcelectronic.com/flashback-manuals.asp
Venligst
Johnny Nielsen

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen