Erfaringer med Loop-pedaler?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Låst
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af udepost »

Hejsa

Nogen der har erfaring med diverse loop-pedaler som, Boss rc2, rc3, rc30 eller Akai Headrush?

Umiddelbart ser Akai'en mest tiltalende ud pga pris... Kan de det samme?

/Søren

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af Jake »

Akai'en fungerer fedt, men jeg fandt optagetiden begrænsende. Prøv at sammenligne features på de forskellige pedaler - de kan vidt forskellige ting. Skal du have 100% kontrol over dine loops live, så vil jeg anbefale RC30, Line 6 DL4 eller Line 6 JamMan. Det duer i min verden ikke at man har en knap man skal holde nede for flere features som visse af de små pedaler har. Visse har dog indgang til en ekstra pedal, men så sparer man alligevel ikke nogen plads og får et (imho) ringere produkt.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af shm »

Hvis det er som øvemaskine fungerer RC-1 fint. I hvert fald for mig.

vh

Søren

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af udepost »

hejsa

tak for svarene. den skal bruges som kt tunstall bruger sin i "black horse and a cherry tree" :) <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

jake: der står at akai'en kan optage 23 sekunder, men når kt bruger sin, ser det da ud til at det noget længere? eller hvordan beregner man optagetiden?

/søren

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af Brun Sæbe »

Akai'en kan vist nok optage det dobbelte (altså 46 sekunder) med lavere (halv) sample-rate.

Jeg er meget glad for min Boomerang III.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af Søren »

Altså en RC-1 kan sammenlagt indspille 16 minutter.. Jeg synes den er glimrende.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af Swampthing »

Jeg havde (og vil gerne have igen) en Boss RC-20XL, den kan optage 16 minutter og man kan stacke loops'ne oveni hinanden.
Jeg vil se om jeg kan fange sådan een igen.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg er super glad for min RC-2 - men for ig er det vigtigste også bare at kunne optage et enkelt eller to spor oven i hinanden og kunne starte/stoppe det... :)
Bruger den sammen med en Boss FS-5U til at stoppe og slette med...

Der er lige kommet en ny udgave RC-3, så måske de har nogle der skal sælges billigt ud af rundt omkring... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af Jake »

[quote="udepost"]hejsa

tak for svarene. den skal bruges som kt tunstall bruger sin i "black horse and a cherry tree" :) <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

jake: der står at akai'en kan optage 23 sekunder, men når kt bruger sin, ser det da ud til at det noget længere? eller hvordan beregner man optagetiden?

/søren[/quote]

Som nævnt før, så kan du sænke opløsningen på lydsporet (uden nævneværdig kvalitetsforringelse - live lægger du ikke mærke til det) og dermed få dobbelt så meget plads. Jeg har haft Akai'en og den fungerer rigtig godt. Jeg har dog senere skiftet til Line 6 produkter.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Loop-pedaler?

Indlæg af udepost »

Jeg har købt en Akai til at lege lidt med. Tak for hjælpen

/Søren

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen