Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Peter C »

Jeg har sat min forstærker temmelig meget ned i håb om, at den bliver solgt hurtigt, så jeg kan bestille nogle Warmoth-dele. Og tænkte så lige, at jeg ville dele det med jer i tilfældet af, at der mangler noget/er noget galt.

Det bliver en Gibson Telecaster :D Tillykke!

Kamret Tele i mahogni, elektronik foran, 2 humbuckers, en std. tele bro med plads til en humbucker, 7/8" jackindgang i siden, contoured heel, forearm contour, tommy cut. Farven er jeg lidt i tvivl om, men lige nu er jeg rettet mod en vintage white eller en sonic blue.

Halsen har jeg tænkt på, skal være en 24 3/4" tele, Goncalo Alves-hals med ibenholt-gribebræt (Hans's idé fra en tidligere tråd), 1 11/16" saddelbredte, standard thin-halstykkelse, 10-16" compound radius, 22 bånd, cream bindinger, 6105 bånd, vintage-størrelse huller i hovedet, cream face dots. Jeg er lidt i tvivl omkring, hvad man skal vælge vedr. hvilken saddel?

Og så skal jeg jo også ha' lavet en liste over ting, jeg skal købe ved siden af.

Humbuckers
Elektronik dertil
Tuners
Skruer
6 strengegennemføringstingester (på bagsiden af kroppen)
Telebro til humbucker
Plade for elektronik + knobs til potmetrene og 3-vejs kontakt
Halsplade (staveplade)
Slagplade
String retainer
Streng holdere

Har jeg ikke næsten det hele med? :)

Og hvad synes I ellers om det? Og kommentér endelig hvis I mener, jeg har glemt et eller andet! ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Anonym »

Ser spændende ud.

Husk at få de specifikke (kortere) skruer til den contoured heel.

Men når det nu skal være en "Gibson"-telecaster, hvorfor så ikke lave den rear-routed?

Og så ville jeg nok overveje en ekstra gang, om jeg ville have en humbucker hængende og dingle i en tele-stol. Det er en kendt feedback-fælde, og så vidt jeg husker, kan du godt finde på at gaine en smule, når du spiller :)

Så warum nicht en TOM ... evt en recessed TOM? Og så rearrouted?

Og i så fald skal du bruge et par PU-ringe i stedet for slag- og elektronikplader, medmindre du vil have dem monteret direkte i træet.

Strengeholder og string retainers er vist det samme på to sprog.

Strengeggenmføringsdimser hedder string ferrules. Læg mærke til at der er to typer/størrelser til hhv. bagside og forside (hvis man vil køre string thru i forbindelse med en TOM).

Sadel. jeg ville vælge en sort eller hvid Graph-tech afhængig af dit valgte grafiske udtryk. Jeg hælder nok til vintage white, da det ville se klasse ud med bindinger og dots i cream.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Peter C »

Fedt Hans! Det var lige hvad jeg skulle bruge!

Mht. til telebroen, så var det sgu da godt, jeg spurgte, for sådan skal jeg da ikke have, hvis det er en feed-fælde. :D

Ja, det var da egentligt en fed idé mht. rear ruted og recessed TOM. :thumbup:

Ca. 1173 dollars inkl alt undtagen pickupper (også porto, dog uden told/moms) - 6000 kroner. FEDT!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Sasha »

Er jeg den eneste, der synes, at man får bedre lyd ved at anvende et stykke brugt tyggegummi istedet for hardware-stumper, der står Graphtech på?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Funkis »

Søren der er jeg nok på din side.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af GuitaRasmus »

Rørende enig - At sætte graphtechsadler på en guitar, tilsvarer vel nogenlunde at smøre sine nye strenge ind i vaseline, motorolie og mudder - det lyder ihvertfald lidt derhenad.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Peter C »

Hvad vil i så anbefale fra warmoth's side?

Ja, der er så kun roller nut og white corian tilbage.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Sasha »

Hvad med at sætte en ganske almindelig ben-saddel på?

(og så ikke mindst få den tilpasset af én, som virkelig har styr på, hvordan dén side af sagen skal skæres)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Anonym »

Der er en forskel på de åbne strenge. Men jeg synes godt nok at Graph-tech lyder meget mere fuldtonet og ikke mindst som en båndet streng end en bensaddel. Det kan måske have noget med spillestil og fingrene at gøre? Måske derfor nogle sværger til sadler lavet af forhistoriske dyr? :D

En bensadel laver en markant anderledes "attack" - specielt på single coils - så man slet ikke er i tvivl om, at det er en åben streng, hvor graph-tech er langt mere egalt lydende. YMMV.

Heldigvis er en sadel et sted man tillade sig at eksperimentere.

Jeg har ikke prøvet Corian og ej heller a/b testet de to graph-tech typer, hvor Warmoth også angiver der er en forskel.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af AnotherDan »

Jeg må indrømme jeg aner ikke hvad jeg har på nogle af mine guitarer :)
Hvad er det normale?
Bah

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af GuitaRasmus »

Hov, jeg ser lige at der bliver snakket om sadler, som den oppe ved hovedet - jeg tænkte på de løse graphtech stringsaver sadler, man kan installere på sin bro. Jeg har kun fine erfaringer med selve sadlen - der sidder en på næsten alle mine guitarer.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Anonym »

[quote="AnotherDan"]Jeg må indrømme jeg aner ikke hvad jeg har på nogle af mine guitarer :)
Hvad er det normale?[/quote]

Du har en bensadel på din blå ESP.

Normalt? ... det mest almindeligt forekommende er ækle plastiksadler, der dræber al lyst til at spille ... og stemme rent ... Men det skyldes nok en overvægt i udbud af billige guitarer :P

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]--- jeg tænkte på de løse graphtech stringsaver sadler, man kan installere på sin bro ...[/quote]

Slæder ...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Warmoth-projekt alá Gibson Telecaster

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"]Der er en forskel på de åbne strenge. Men jeg synes godt nok at Graph-tech lyder meget mere fuldtonet og ikke mindst som en båndet streng end en bensaddel. Det kan måske have noget med spillestil og fingrene at gøre? Måske derfor nogle sværger til sadler lavet af forhistoriske dyr? :D

En bensadel laver en markant anderledes "attack" - specielt på single coils - så man slet ikke er i tvivl om, at det er en åben streng, hvor graph-tech er langt mere egalt lydende. YMMV.
[/quote]

Nu har jeg aldrig haft det som ideal, at mine åbne strenge skulle lyde som andet end dét. Men smag og behag!

Der sad sådan en Graphtech-fanden på én af mine Strat´er, da jeg købte den. Det kan godt være, at den lød mere "fuldtonet" sådan. Men så tror jeg - jfr, min tidligere udtalelse - at man kunne få endnu mere "fuldtone" ved at klemme et stykke brugt - måske lidt indtørret - stykke tyggegummi fast mellem strenge og guitar. YMMV.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen