Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af Anonym »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www2.gibson.com/Products/Electri ... ts/Electri ... Gator.aspx</a><!-- m -->

Billede

Med vanlig sans for forkerte detaljer, har Gibson sat en kill switch, der hvor pickup-omskifteren normalt sidder. :eh:

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af CobraPizza »

Har aldrig brudt mig om BFG serien.. Og den her ser ganske kedelig ud, med det helt bare gribbebræt.. ved selvfølgelig ikke hvordan den spiller og lyder, men det er ikke en guitar der ser ud til at tænde spilleglæden i mig..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af Smittefar »

Jeg blev meget positivt overrasket, da jeg prøvede en af de første BFG - De er meget rå både i følelse, lyd og spilbarhed - Det kunne jeg godt lide - Men den der grønne finish er lige til at brække sig over :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af GodSpeedDK »

Den første BFG jeg prøvede var lige i skabet, på alle tænkelige måder. Idéen med den er jo, at lave en no-bull LP, hvor alt overflødigt gøgl er sparet væk, til fordel for uforfalsket spilbarhed og tone. Og dét levede den helt op til. Da jeg så kom igen, 14 dage senere, med pengene til at købe den, havde Aage solgt dén jeg havde prøvet, og alle jeg siden har spillet på (2-3 stykker) har været så urimelig elendige, at selvom der så havde stået Dimavery eller Supreme på hovedet, og <1000,- på prisskiltet, så havde jeg følt mig taget godt og grundigt ved næsen.

Så uanset hvad man synes om udseendet, så bør man aldrig købe sådan en svendsson ubeset (det kan man argumentere for gælder altid, men i dette tilfælde er det særligt grælt, med kvalitetsyderpolerne).
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"]Den første BFG jeg prøvede var lige i skabet, på alle tænkelige måder. Idéen med den er jo, at lave en no-bull LP, hvor alt overflødigt gøgl er sparet væk, til fordel for uforfalsket spilbarhed og tone. Og dét levede den helt op til. Da jeg så kom igen, 14 dage senere, med pengene til at købe den, havde Aage solgt dén jeg havde prøvet, og alle jeg siden har spillet på (2-3 stykker) har været så urimelig elendige, at selvom der så havde stået Dimavery eller Supreme på hovedet, og <1000,- på prisskiltet, så havde jeg følt mig taget godt og grundigt ved næsen.

Så uanset hvad man synes om udseendet, så bør man aldrig købe sådan en svendsson ubeset (det kan man argumentere for gælder altid, men i dette tilfælde er det særligt grælt, med kvalitetsyderpolerne).[/quote]

Det har jeg også været ude for.. har ikke mødt én BFG, hvor jeg tænkte.. Najs! og jeg har haft 4 mellem hænderne (en af dem, er den der hænger i Aage KBH nu, Zakk Wylde signaturen)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]Men den der grønne finish er lige til at brække sig over :( [/quote]

Ja - de der grønne Gibsons ... :D

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af the-rabbit »

GodSpeedDK:
Den BFG, som sad "lige i skabet" hænger på min væg i soveværelset ;) Det var en 18-års fødselsdagsgave fra mine forældre, for godt 3 år siden. :)
- Jeg har siden prøvet 3 BFG'ere udover min egen, hvoraf én møgfed (min), én var OK og de to andre var det rene skod!

Desuden har jeg siden fået monteret trussrod-cover, pickup-ring på bridgepickuppen og generelt "pyntet" lidt på den.
Det er den Les Paul jeg har prøvet, med bedst resonans og mest "åben" lyd. - Jeg har aldrig fortrudt at jeg valgte netop den guitar.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Crocodile Rock - Les Paul BFG Gator

Indlæg af Jacob »

:s hock:

Du godeste, hvor er den dog grim!

Men til gengæld et interessant studie i, hvad der ville ske, hvis en blind mand og en mand uden smag gik sammen for at designe en guitar..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen