Træ til guitar byg - hvor?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
LobsterAlliance
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Træ til guitar byg - hvor?

Indlæg af LobsterAlliance »

Nu ved jeg ikke hvor mange på dette forum, der selv bygger guitarer, men hvor hulen køber man træ henne? Alt hvad jeg har kunnet finde er trykimprægneret fyrretræ eller bordplader, der er forbehandlet med alt muligt ballade.

Jeg har tidligere købt træ fra Warmoth og Stewmac, men der må da være noget lokalt.

Btw, så bor jeg i KBH, så helst ikke en lille shop på Als eller Skagen. tak

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Træ til guitar byg - hvor?

Indlæg af Sasha »

Ikke København, men det eneste "lokale" sted, jeg sådan lige kender, hvis man ikke skal forsøge at gå tiggergang hos etablerede guitarbyggere (er det kun til én guitar, kunne det jo være, at én af dem ville forbarme sig):

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.groenning-hardwood.dk/">http ... ood.dk/</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"



MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Træ til guitar byg - hvor?

Indlæg af MacG »

[quote="LobsterAlliance"]Super fedt. Lige hvad jeg ledte efter[/quote]

Hvad vil du bygge ?

LobsterAlliance
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Træ til guitar byg - hvor?

Indlæg af LobsterAlliance »

Jeg har tidligere bygget en telecaster og i denne omgang bygger jeg mig simpelthen en til. Min første med mahogni krop, en baseballbat hals og Antiquities PU's. Den er derudover sat op med fladspundne 10'ere.

Den nye bliver så i swamp ash, god gammel squier hals jeg har liggende, Lollar PU's og bigsby. Og så helt almindelige strenge. Idéen er en lidt mere hidsig udgave af ovennævnte.

Poster nogle pic's når jeg går igang (midt juni)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Træ til guitar byg - hvor?

Indlæg af Odgaard »

[quote="LobsterAlliance"]...Den nye bliver så i swamp ash, god gammel squier hals jeg har liggende, Lollar PU's og bigsby. Og så helt almindelige strenge. Idéen er en lidt mere hidsig udgave af ovennævnte.

Poster nogle pic's når jeg går igang (midt juni)[/quote]
Ja tak :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen