Akustisk PU.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg er i hvert fald ikke imponeret af de Martin Gold Plus jeg har hørt og prøvet, men det ender det sikkert med. Er det svært at montere sådan et selv?

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af Runem »

[quote="VilhelmNielsen"]Jeg er i hvert fald ikke imponeret af de Martin Gold Plus jeg har hørt og prøvet, men det ender det sikkert med. Er det svært at montere sådan et selv?[/quote]

Jeg er egentlig fint tilfreds med min, som sidder i en Blueridge Br. 163. Har selv monteret den - det kræver lidt fingersnilde og at du kan lodde. Ellers ikke så meget.

Du kan også gå efter noget midt imellem... Fishman Matrix ligger vist omkring 1500-2000.

Min filosofi omkring systemer er, at det bare skal gengive guitarens lyd så godt som muligt. Gider ikke alle mulige justeringsmuligheder osv. Plug'n'play!

Generelt er det vist Fishman, som leverer pickupper til martins forskellige modeller.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Runem"][quote="VilhelmNielsen"]Jeg er i hvert fald ikke imponeret af de Martin Gold Plus jeg har hørt og prøvet, men det ender det sikkert med. Er det svært at montere sådan et selv?[/quote]

Jeg er egentlig fint tilfreds med min, som sidder i en Blueridge Br. 163. Har selv monteret den - det kræver lidt fingersnilde og at du kan lodde. Ellers ikke så meget.

Du kan også gå efter noget midt imellem... Fishman Matrix ligger vist omkring 1500-2000.

Min filosofi omkring systemer er, at det bare skal gengive guitarens lyd så godt som muligt. Gider ikke alle mulige justeringsmuligheder osv. Plug'n'play!

Generelt er det vist Fishman, som leverer pickupper til martins forskellige modeller.[/quote]

Hvor køber du Martin Gold Plus?


strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af strattitude »

Prøv K&K pure mini som forhandles a Reitz guitars ved Viborg. Pickuppen koster kun en 6-700 kr og ca 1050,- monteret.

Den lyder meget mere af akustisk guitar end en Fishman piezo. Men nok ikke så fedt i en lorteguitar, hvor en Fishman piezo mere er ligeglad hvilken guitar den sidder i...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="strattitude"]Prøv K&K pure mini som forhandles a Reitz guitars ved Viborg. Pickuppen koster kun en 6-700 kr og ca 1050,- monteret.

Den lyder meget mere af akustisk guitar end en Fishman piezo. Men nok ikke så fedt i en lorteguitar, hvor en Fishman piezo mere er ligeglad hvilken guitar den sidder i...[/quote]

Prisen er bestemt lokkende, og ville ikke mene at min Blueridge er en lorteguitar, eftersom jeg faktisk er ret vild med lyden. Nu har jeg ikke prøvet PU'en, men hørte lidt på youtube (I know, lyd fra youtube er stort set ubrugeligt, men man kan høre de grove træk), og der lyder K&K Pure Mini lige præcis som det jeg stræber efter at undgå. Det lyder bare ikke som en akustisk guitar rent faktisk gør. Men den skal selvfølgelig prøves.

megl
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af megl »

Jeg er glad for min LR. Baggs M1 som lyder ganske godt og som man selv nemt kan montere

/megl

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af VilhelmNielsen »

UPDATE:

Det endte med en K&K Pure Mini, af de simple grunde at den var billig, "nem" at montere og sad i guitaren og opfangede kroppens vibrationer.

Resultatet er fremragende, og jeg er meget overrasket. Jeg ville lægge noget lyd op, men det giver ikke så meget mening medmindre man har noget at sammenligne med, så det bliver først når jeg har en mikrofon stående.

Tak til alle svarene.

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af JesperA »

Jeg har lige købt en Martin HD28 hvor der er monteret en Martin Gold Plus. Vil jeg kunne opgradere den mærkbart ved at skifte til en anden pick-up?

Er ikke ude på at stjæle tråden - synes bare ligeså godt jeg ku spørge her, når vi nu er inde på emnet :-)

/Jesper
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Akustisk PU.

Indlæg af Runem »

Well, hvordan oplever du guitaren over anlæg ifht. akustisk? Et Headway system er sgu nok det ypperste at gå efter. Men man betaler også meget for de sidste få procent, som udgør forskellen på de to systemer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen