Mange pedaler, true bypass og signaltab

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
mosola2
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af mosola2 »

Jeg har et board med mange pedaler. Alle sidder foran forstærkeren, og der er buffer i wah (som er først) og i TC Repeater (som sidder sidst). Imellem disse sidder der 7-9 pedaler (alt afhængig af humøret :) ).

Men jeg oplever tab af volumen og diskant, når boardet er sat til i forhold til guitar -> kabel -> forstærker.

Hvad vil den rigtige løsning for mig være?
1. At køre nogle af effekterne i fx-loopet?
2. At bruge en looper?
3. At anskaffe mig en buffer (eller flere?) og placere ét eller andet sted i kæden (hvor?)?

Jeg håber, at jeg kan få nogle kvalificerede svar ;)

VH
Morten

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Swampthing »

Måske er sådan een her løsningen på dine problemer ?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.loop-master.com/product_info ... oduct_info ... ucts_id=86</a><!-- m -->

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Runem »

[quote="Swampthing"]Måske er sådan een her løsningen på dine problemer ?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.loop-master.com/product_info ... oduct_info ... ucts_id=86</a><!-- m -->[/quote]

En loopmaster og en Carl Martin Buff Deluxe klarede tricket for mig. Loopmasteren gjorde, at mit signal som udgangspunkt var 100% true bypass, men det blev noget tyndt pga. kabler osv. Men da jeg smed en buffer før og efter boardet var min lykke gjort.

Stort setup - minimum påvirkning af lyden... For ikke at sige ingen... Jeg kan i hvert fald ikke høre forskel på, om mit board sidder i kæden eller ej.

Den helt store signalsluger i mit setup var forresten min volumepedal... Der skal simpelthen en buffer på hver side, for at den ikke æder din tone.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Smittefar »

Har også svaret på Aage, men jeg er helt på Runem's løsning - Det virker for langt de fleste.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Morten_Lyse »

Ja, én eller to gode buffere; og resten ud i loops. - It's the only way..

Mvh;
Morten Lyse


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Sasha »

Nu er bufferen i din wah vel ikke nødvendigvis aktiv hele tiden - altså sådan at signalet til enhver tid går gennem den? Hvad er det for en wah?

Men ellers: Prøv at indsnævre problemet: Sæt dine pedaler til én af gangen - helt fysisk. Start med guitar -> kabel -> forstærker. Så én pedal ind i kæden. Kritisk lytter. Én pedal mere ind i kæden usw. usw. Så kan det være, at du kan indsnævre feltet til én bestemt pedal, som er hovedsynderen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="upyoursmate"]Runem - hvilken buffer bruger du?[/quote]
Runem købte Carl Martin's Buff Deluxe: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pedaler/carl- ... aler/carl- ... eluxe.html</a><!-- m -->
RoadHigh.dk

mosola2
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af mosola2 »

Tak for de mange svar. Jeg må i gang med at teste de enkelte pedaler og måske overveje buffer og looper, hvis ikke problemet bliver løst.

@Sasha: min wah er en Rocktron Triwah.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Runem »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="upyoursmate"]Runem - hvilken buffer bruger du?[/quote]
Runem købte Carl Martin's Buff Deluxe: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pedaler/carl- ... aler/carl- ... eluxe.html</a><!-- m -->[/quote]
:character-beavisbutthead:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"]
Men ellers: Prøv at indsnævre problemet: Sæt dine pedaler til én af gangen - helt fysisk. Start med guitar -> kabel -> forstærker. Så én pedal ind i kæden. Kritisk lytter. Én pedal mere ind i kæden usw. usw. Så kan det være, at du kan indsnævre feltet til én bestemt pedal, som er hovedsynderen...[/quote]

Da jeg skulle gennem denne øvelse, hjalp det mig rigtig meget, at jeg havde en true bypass looper liggende (Little Lehle) - Så kan man nemlig med et enkelt tryk switche en pedal ind og ud af kæden. Menneskers lydmæssige hukommelse er nemlig så kort, så det kan være svært at høre forskel, hvis der går et halvt til et helt minut med at flytte kabler rundt.

Off-topic - jesus, vi har da godt nok lige fået et gigantisk udvalg af smileys :banana-dreads:
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af kraen »

[quote="Smittefar"]Off-topic - jesus, vi har da godt nok lige fået et gigantisk udvalg af smileys :banana-dreads:[/quote]

Jep, jeg indrømmer, at det måske er lige i overkanten. :music-rockout: :violence-guntoting:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mange pedaler, true bypass og signaltab

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"][quote="Sasha"]


Off-topic - jesus, vi har da godt nok lige fået et gigantisk udvalg af smileys :banana-dreads:[/quote][/quote]

Ja, det er simpelthen skideirriterende, at man ligefrem skal til at scrolle ned på siden for at trykke "udfør" for sit indlæg. Fint nok med tivolisering, hvis man er til den slags. Men når den ligefrem går ud over brugervenligheden og betjeningen på siden, er det i mine øjne ... - ja, tivolisering for tivoliseringens skyld og meget lidt andet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen