Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Starcaster"]Mjae det var nu den nye c1 jeg gasser efter... Men tak for budet! Hvad køber du i stedet?[/quote]

Jeg tror, jeg går efter noget Selmer Treble 'n' Bass.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Funktion
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Funktion »

Jeg gasser lige pt efter:

Grunder (Hvid)
Maling (Hvid)
Klar lak

Jeg har så småt taget hul på mit sommerferie projekt. Jeg skal lave min "gamle" Squier strat i stand. Jeg tror jeg køber det forskellige i morgen. :)
Min funktion er at spille guitar.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="FunkyValle"][quote="Starcaster"]Mjae det var nu den nye c1 jeg gasser efter... Men tak for budet! Hvad køber du i stedet?[/quote]

Jeg tror, jeg går efter noget Selmer Treble 'n' Bass.[/quote]

Det er også højeste mode for tiden... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Morten_Lyse »

Now Gas.

At finde de vises sten i, hvorfor mit ganske fede "Klemt Echolette B30 møder Matchless Clubman" selvbyggerprojekt selvsvinger som død og helvede. Synes jeg har været en del af cowboytricksene igennem uden det har hjulpet en dyt.

Forslag modtages med kyshånd. Att. Sasha..?? :-)
Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

- Cowboytricks...???

Jeg ville jo nok nærmere - selv om det indlysende er langt kedeligere - ty til "skolemester-metoden" og lokalisere, hvor problemet opstår, og derpå prøve at udtænke en løsning, fremfor blot at være hurtig på seksløberen... :-)

Men som du jo udmærket ved, kan det være noget fandens værk at få has på - som regel med det lille twist, at når man har været et par gange rundt om blokken og endelig har fundet "den lille pissemyre til synder", så tænker man, at "ja, så brugte man da et par timer på at finde dén lille detalje"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

NG: Fender Telecaster Custom fra 1966. Har prøvet 2 stks. gamle Teler fra 60'erne (kan ikke huske hvornår Torstens var fra, men den anden var fra 1966) og de var begge rigtig lækre guitarer. Så mangler jeg bare lige at finde 40.000 i mine strømpeskuffe...

Nå ja, og for dem der ikke ved hvordan sådan en ser ud, så kunne det fx være sådan her:
Billede

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Barf"]NG: Fender Telecaster Custom fra 1966. Har prøvet 2 stks. gamle Teler fra 60'erne (kan ikke huske hvornår Torstens var fra, men den anden var fra 1966) og de var begge rigtig lækre guitarer. Så mangler jeg bare lige at finde 40.000 i mine strømpeskuffe...

Nå ja, og for dem der ikke ved hvordan sådan en ser ud, så kunne det fx være sådan her:
Billede[/quote]

Yir 8-) Sunburst med bindings klæder altså en Tele, så man kan blive helt tørstig efter flere af dem!

Men altså... Det er noget rod med Fenders navne. Som jeg forstår det, er Telecaster Custom den model, de udsendte i '72 med humbucker i neck, samtidig med Deluxe (to humbuckers) og den Thinline, der også har top humbuckers. Den model, du refererer til, hedder Fender Custom Telecaster, så vidt jeg ved.

Min Telecaster Custom. Forskellige Fender-nørder har på skift forklaret mig, at den er fra hhv. '74, '75 eller '76, så jeg ved ikke, hvad man skal tro (og nu er det spændende, om jeg har hjerne til at uploade et billede... ) :

Billede

EDIT: Nå, så har vi altså fået på plads, at jeg ikke har hjerne til at uploade et billede. Personligt er jeg ikke overrasket. Jeg er SÅ doomed i internet-alderen. 1-0 til unge mennesker...
So many assholes, so few bullets

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af ChristianB »

Billede

Værsgo!

@Barf: Du kunne også overveje en kopi? Som f.eks. Nash, Haar, Hansen, K-Line, King Bee, McGuire eller Fender Custom Shop.
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

Du har da helt ret, Telemaster! Det er også noget underligt noget med de navne, men jeg har da vist lige byttet lidt rundt på nogle af ordene. Tak for rettelsen :)

@ Christian: Tja tjo, det er ikke heeeeelt det samme jo. Lige nu er jeg ved at forhandle mig frem til noget Tokai som ligner lidt og så må vi jo se. Den er i hvert fald billigere end en vintage Fender ;)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="ChristianB"]Billede

Værsgo!

Tak :) [/quote]
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

Jeg er ved at starte et band med nogle andre. Vi var tre guitarister i starten, så med min fortid som bassist landede jeg med den rolle igen. Det kunne jeg godt finde på at blive ved med, hvis bare jeg kunne få råd til den her:

Billede

Og den her:

Billede

Og selvfølgelig:

Billede

Så kan de små tøse-guitarister lære det!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

At blive bassist er en degradering uanset hvilket udstyr man får eller har ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Pluto"]At blive bassist er en degradering uanset hvilket udstyr man får eller har ;) [/quote]

Jeg ved det, jeg prøver bare at ovetale mig selv til, at jeg har lyst i længden :lol:

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af ChristianB »

[quote="Barf"]
@ Christian: Tja tjo, det er ikke heeeeelt det samme jo. Lige nu er jeg ved at forhandle mig frem til noget Tokai som ligner lidt og så må vi jo se. Den er i hvert fald billigere end en vintage Fender ;) [/quote]

Nej det er klart... Tokai er også en fin løsning, bare sørg for at du får en fra Japan. Dem fra 80'erne skulle klart være de bedste. I modsætning til en vintage Fender ville jeg godt turde tage sådan en med ud og spille koncert. ;)
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

NG: BareKnuckles til min Gibson... Kan bare ikke beslutte hvilke
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

NG: Sad lige og hyggede mig med en brugt Fender Stratocaster og Laney Lionheart i Akustikken i går... det var altså en dejlig combination man godt kunne have stående herhjemme

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Izzy »

Altid GAS(AG): En sort/two-tone/babyblue eller grafittiyellow strat med ahornhals.. ellers en med palisander hals, farven er ligegyldig..
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

[quote="ChristianB"][quote="Barf"]
@ Christian: Tja tjo, det er ikke heeeeelt det samme jo. Lige nu er jeg ved at forhandle mig frem til noget Tokai som ligner lidt og så må vi jo se. Den er i hvert fald billigere end en vintage Fender ;) [/quote]

Nej det er klart... Tokai er også en fin løsning, bare sørg for at du får en fra Japan. Dem fra 80'erne skulle klart være de bedste. I modsætning til en vintage Fender ville jeg godt turde tage sådan en med ud og spille koncert. ;) [/quote]

Jeg har haft et par stykker fra start 80'erne og de var super fede, men jeg ville til enhver tid gå ned i Woodsound og prøve den helt nye linje fra Tokai (Japan). De har lavet en masse upgrades på det sidste mht lak, pickupper, hals osv. Tjek dem ud de er møgfede

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"]Jeg er ved at starte et band med nogle andre. Vi var tre guitarister i starten, så med min fortid som bassist landede jeg med den rolle igen. Det kunne jeg godt finde på at blive ved med, hvis bare jeg kunne få råd til den her:

Billede

Så kan de små tøse-guitarister lære det![/quote]

Jeg har en kammerats T-Bird stående, og jeg er ret sikker på, den vil kunne købes til en god pris, hvis det har interesse. Måske har han dog også et bas ½stack (af tvivlsom kvalitet), han gerne vil af med også.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg håber det er forbigående, men jeg har et par dage nu følt stigende gas mod sådan en ka'l her..
Billede
http://www.richtonemusic.co.uk/ebay/52telehotb1.jpg
Og mig, som ikke gider Telecastere. - Jeg tror bare den vil se godt ud ved siden af min sort Rick 620.. :wtf:

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen