Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Jeg har fået et tip om en 66'er hals med 69'er krop vist... hmmm.... og samtidig en refinished Jazzmaster fra 63'.... av av av av av av av! :twisted:[/quote]

Du var ellers lige ved at være helt fornuftig at høre på. Men så nævner du "J-ordet". Og så kan man vel ikke sige så meget andet end dét, som vist nok på moderne - omend en temmelig afskyelig udgave af det - dansk hedder "Epic Fail"..?

:-)[/quote]

ARHHH Søren... du kan ikke "hate" på en jazzmaster! :twisted: Hvad er der i vejen med den?

beebob
Smoke On The Water
Indlæg: 66
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af beebob »

NG: Eastwood Guitars Nashville 12 string

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Jeg har fået et tip om en 66'er hals med 69'er krop vist... hmmm.... og samtidig en refinished Jazzmaster fra 63'.... av av av av av av av! :twisted:[/quote]

Du var ellers lige ved at være helt fornuftig at høre på. Men så nævner du "J-ordet". Og så kan man vel ikke sige så meget andet end dét, som vist nok på moderne - omend en temmelig afskyelig udgave af det - dansk hedder "Epic Fail"..?

:-)[/quote]

ARHHH Søren... du kan ikke "hate" på en jazzmaster! :twisted: Hvad er der i vejen med den?[/quote]

Jeg er med Søren her - jeg ville næsten hellere vælte på cykel, end at spille en koncert på en Jazzmaster. Skodguitar, med skodlyd, skodvibrato og skodudseende. Hvorfor nogle holder af dem, går over min forstand. :eh:
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[youtube]MMVg-3jFPjc[/youtube]

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Rasmus"][youtube]MMVg-3jFPjc[/youtube][/quote]

Thanks for proving my point. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Rasmus"][youtube]MMVg-3jFPjc[/youtube][/quote]

Thanks for proving my point. ;-)[/quote]

Vi kan godt være enige om at være uenige!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Jeg har fået et tip om en 66'er hals med 69'er krop vist... hmmm.... og samtidig en refinished Jazzmaster fra 63'.... av av av av av av av! :twisted:[/quote]

Du var ellers lige ved at være helt fornuftig at høre på. Men så nævner du "J-ordet". Og så kan man vel ikke sige så meget andet end dét, som vist nok på moderne - omend en temmelig afskyelig udgave af det - dansk hedder "Epic Fail"..?

:-)[/quote]

ARHHH Søren... du kan ikke "hate" på en jazzmaster! :twisted: Hvad er der i vejen med den?[/quote]

Nu kom Hr. Rask mig jo lidt i forkøbet. Men ellers er her tre gode grunde:

1) They look like shit.

2) They work like shit.

Ikke mindst:

3) They sound like shit!

Føj dertil, at de i langt overvejende grad også associeres med "really shitty players" (Jeg kan ikke mindes nogensinde at have hørt vellyd komme ud af en Jazzmaster), så har du noget af grunden til, hvorfor jeg egentlig godt forstår, at du i dit første indlæg bruger udtrykket "Av, av, av, av, av, av, av"...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Rasmus"][youtube]MMVg-3jFPjc[/youtube][/quote]

Det er satme weird. Hvorfor laver de pludselig lydprøve ved 1:55? :D

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Swampthing »

Så er vi igen ude i "smag og behag", for et par år siden syntes jeg også jazzmaster'en og jaguaren var pissegrimme guitarer, deres lyd og spilbarhed anede jeg intet om.
Jeg har nu en jazzmaster, jeg synes ikke den er grim som sådan, den er ikke smuk som min stratocaster, den ser bare spøjs ud.
Jeg synes den lyder fedt og den er lækker at spille på.
Nu vil jeg også have en jaguar.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

Nu var det kun for at putte lidt salt i såret at jeg postede video'en med Nels Cline, som er guitarist i Wilco til dagligt, jeg ved ikke om hans free-jazz ensemble tiltaler mig, men han er fandme en fed guitarist i Wilco.

Jeg må sige, ja, man kan da sætte en jazzmaster sammen med en masse dårlige mennesker, men også den anden vej. Jeg har spillet på flere nye som har været sådan ret jævne, og som jeg da helst ville være fri for at eje, men der er bare et eller andet over dem med slapboard fra start 60'erne. :)
Jeg har da også hørt flere danske guitarister spille på dem med stor succes!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]
Jeg har da også hørt flere danske guitarister spille på dem med stor succes![/quote]

Ja, det har jeg så åbenbart ikke. Og jeg synes ellers, at jeg har været udsat for kaskader af dem...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

Vicky Singh gør det da meget godt med sin Jazzmaster...

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

[quote="Barf"]Vicky Singh gør det da meget godt med sin Jazzmaster...[/quote]

Og Lars Skjærbæk. Der findes sikkert mange flere eksempler, på folk, der spiller Jazzmaster, uden at det lyder som om jorden er ved at gå under, men det var lige den første der poppede op i mit hoved.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

Kurt Cobain og J. Mascis ... begge dog guitarister, der ofte deler vandene ... jeg er vild med deres lyd :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"]jeg ville næsten hellere vælte på cykel, end at spille en koncert på en Jazzmaster. Skodguitar, med skodlyd, skodvibrato og skodudseende. Hvorfor nogle holder af dem, går over min forstand. :eh:[/quote]
Det sjove er, at sådan har jeg det Musicman guitare.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Hmmm ... en Jazzmaster med en Floyd Rose ... det kunne man da godt ... :mrgreen:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="fortytwo"][quote="GuitaRasmus"]jeg ville næsten hellere vælte på cykel, end at spille en koncert på en Jazzmaster. Skodguitar, med skodlyd, skodvibrato og skodudseende. Hvorfor nogle holder af dem, går over min forstand. :eh:[/quote]
Det sjove er, at sådan har jeg det Musicman guitare.. ;) [/quote]

Det er jo klart du har det sådan med Musicman. Så godt som de er bygget, og holder stemningen, ville du lynhurtigt blive arbejdsløs, hvis dine chefer spillede på sådan nogle. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Barf"]Vicky Singh gør det da meget godt med sin Jazzmaster...[/quote]

Lige præcis! Og hans jazzmaster har jeg spillet på af flere omgange, og den lyder fantastisk. Faktisk måske den fedeste jazzmaster jeg nogensinde har prøvet... :)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"][quote="fortytwo"][quote="GuitaRasmus"]jeg ville næsten hellere vælte på cykel, end at spille en koncert på en Jazzmaster. Skodguitar, med skodlyd, skodvibrato og skodudseende. Hvorfor nogle holder af dem, går over min forstand. :eh:[/quote]
Det sjove er, at sådan har jeg det Musicman guitare.. ;) [/quote]

Det er jo klart du har det sådan med Musicman. Så godt som de er bygget, og holder stemningen, ville du lynhurtigt blive arbejdsløs, hvis dine chefer spillede på sådan nogle. ;-)[/quote]

Tja.. Nu spiller ham den gamle jo på en gammel "billig" guitar, som endda har et Bigsby, og den stemmer jeg to gange på en aften, en gang før første sæt, og en gang før andet sæt.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]
Jamen overvej lige, hvor sej jeg ville se ud med sådan en kammerat her:

Billede

:-D[/quote]

Jeg synes, du ser sejere ud uden...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen