Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Smittefar"][quote="GuitaRasmus"]NG: En Les Paul. Jeg lærer det aldrig.[/quote]

MWUAHAHAHA - you know you want one :lol:[/quote]

Det værste er næsten at jeg...

1) Synes ikke de er særligt fede at spille på (åndssvage samling mellem hals og krop)

2) Synes de er tunge

3) Synes sjældent de holder stemningen særligt godt.

4) Synes der er langt mellem de virkeligt gode eksemplarer.

... Til gengæld ser de jo fantastiske ud. Meeeeen... Lad os nu se. Jeg er stadig MEGET glad for min hvide tele, og har brugt den som mainspade konstant siden jeg fik den i November.[/quote]

Nå, så fandt jeg et skideflot eksemplar på DBA, til en yderst rimelig pris (8500,- for en standard) i sort, tog ud og prøvede den, og det var sgu en fin guitar - men jeg kan bare ikke med dem. Jeg ved ikke hvad det er. Den her var ikke vildt tung, forholdsvist nem at spille på, og havde en fornuftig klang. Alligevel måtte jeg tage derfra og sige at jeg lige måtte tænke over det, men efter at være kommet hjem, og spillet på nogle af mine andre spader, er jeg endnu engang kommet til konklusionen at de bare ikke er mig.
Det er faktisk lidt irriterende, for jeg synes de ser fantastiske ud, og lyder for fedt (når andre spiller på dem), men jeg synes simpelthen de er så gumpetunge at komme rundt på - det er næsten som om man skal arbejde meget hårdere for at få lyd ud af dem, end på mine strat-mensur guitarer. Jeg mangler det der "snap" der er i anslaget på en stratmensur, og den umiddelbarhed der er - det er som om en Les Paul er lidt "bagefter".

Nå, så sparede jeg da de penge. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]
Nå, så fandt jeg et skideflot eksemplar på DBA, til en yderst rimelig pris (8500,- for en standard) i sort, tog ud og prøvede den, og det var sgu en fin guitar - men jeg kan bare ikke med dem. Jeg ved ikke hvad det er. Den her var ikke vildt tung, forholdsvist nem at spille på, og havde en fornuftig klang. Alligevel måtte jeg tage derfra og sige at jeg lige måtte tænke over det, men efter at være kommet hjem, og spillet på nogle af mine andre spader, er jeg endnu engang kommet til konklusionen at de bare ikke er mig.
Det er faktisk lidt irriterende, for jeg synes de ser fantastiske ud, og lyder for fedt (når andre spiller på dem), men jeg synes simpelthen de er så gumpetunge at komme rundt på - det er næsten som om man skal arbejde meget hårdere for at få lyd ud af dem, end på mine strat-mensur guitarer. Jeg mangler det der "snap" der er i anslaget på en stratmensur, og den umiddelbarhed der er - det er som om en Les Paul er lidt "bagefter".

Nå, så sparede jeg da de penge. :D [/quote]

Jamen, jeg kan høre, at du har det næsten ligesom jeg:

At gå fra en Strat til en Laskepølse er lidt som at skifte direke fra en fyrrig araberhest til en jysk bryggerhest og samtidig få hængt et par store sten i en snor om halsen. Man føler sig straks 20 år ældre og spejder sig uvægerligt om efter børnebørnene... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

Ja, meget poetisk analogi. :D Bortset fra at jeg synes bryggerheste er så rare at have med at gøre, jeg har ikke helt samme oplevelse med Les Pauls. :D

Nej, det er pudsigt at 3/4" s forskel har så meget at sige for oplevelsen af instrumentet. Jeg kan, i al beskedenhed, efterhånden spille ganske en ganske habil guitar. På en Les Paul føler jeg mig lidt som en nybegynder; tingene ligger ikke rigtigt stramt, jeg synes den er uhandy, og det er bare ikke rigtigt fedt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Her er det lidt ærgerligt, at jeg ikke lige nåede at sikre mig et billede af Sasha med min Les Paul om halsen :D Det lød nu meget habilt :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Tak-tak!

Ja, det lød vel som en Les Paul? Det gør alle, der spiller på sådan én jo...

Nej, seriøst: Det ville såmænd ikke være så odiøst at fotografere mig i en situation, hvor jeg desperat forsøger at få en Les Paul til at lyde "rigtigt". Det er såmænd sket ret ofte. Faktisk har jeg præsteret ligefrem at "shoppe rundt" efter én af slagsen. Men det endte så med, at jeg alligevel købte en Strat... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="GuitaRasmus"]Ja, meget poetisk analogi. :D Bortset fra at jeg synes bryggerheste er så rare at have med at gøre, jeg har ikke helt samme oplevelse med Les Pauls. :D

Nej, det er pudsigt at 3/4" s forskel har så meget at sige for oplevelsen af instrumentet. Jeg kan, i al beskedenhed, efterhånden spille ganske en ganske habil guitar. På en Les Paul føler jeg mig lidt som en nybegynder; tingene ligger ikke rigtigt stramt, jeg synes den er uhandy, og det er bare ikke rigtigt fedt.[/quote]


Det er lidt sjovt for der havde jeg det omvendt.Jeg har altid syntes jeg kan få en les paul til at lyde fedt uden at skulle arbejde specielt hård med den.Jeg syntes at en strat var sværere at få til at lyde
fedt og generelt langsommere at spille på.Men den tid er så forbi efter jeg efterhånden kun spiller strat.Ja det er jo dybest set nok tilvænning.
Men jeg syntes altid at de begge har deres beretigelse hjemme ved mig.Jeg har så heller ikke andet,(bortset fra en Suhr som er strat agtig)
Sorte strater lyder bare bedst..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Snake Boots »

Jeg har det med 335'ere som Rasmus har det med Les Pauls. En 335 er bare SÅ rigtig til mig på papiret. I praksis kan jeg meget bedre med en solid body guitar. Jeg vil næsten sige, at jeg bedre kan få "335-lyde" ud af en solid body gibson and ud af den ægte vare... !?!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-rickenbacker ... ckenbacker ... -72065765/</a><!-- m --> :o
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Swampthing »

[quote="GodSpeedDK"]NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-rickenbacker ... ckenbacker ... -72065765/</a><!-- m --> :o[/quote]

Det er sgu flot klaret at den er blevet 47 år siden 1974.....

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Starcaster »

NG: En Ron Kirn Barn Blaster
Billede

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af rustie »

en ludbehandling ville pynte på de gamle gulvbrædder :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg tror da egentlig, at jeg har en stump gammel bordplade liggende, som man - ud fra de ovenstående billeder at dømme - kunne bygge en "fin" Telecaster ud af.

Man må håbe, at de knaster har tænkt sig at blive, hvor de er...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Hvis man havde pengene og man kunne få den vericificeret af en ekspert ,må den da gerne hænge herhjemme på min væg.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-fender-strat ... nder-strat ... -71950256/</a><!-- m -->[/quote]

Jeg kender sælger, og så vidt jeg ved så var han i NY og købe den for ikke så lang tid siden, og han havde Torsten Matthiessen med.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Michael Vajhøj »

NG: En iBeam til min Martin, så må nok hellere bestille sådan en her i næste uge... Den lyder dælme godt den jeg fik installeret i den anden guitar... :)
RoadHigh.dk

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"]

Det værste er næsten at jeg...

1) Synes ikke de er særligt fede at spille på (åndssvage samling mellem hals og krop)

2) Synes de er tunge

3) Synes sjældent de holder stemningen særligt godt.

4) Synes der er langt mellem de virkeligt gode eksemplarer.

... Til gengæld ser de jo fantastiske ud. Meeeeen... Lad os nu se. Jeg er stadig MEGET glad for min hvide tele, og har brugt den som mainspade konstant siden jeg fik den i November.[/quote]

[quote="GuitaRasmus"]Nå, så fandt jeg et skideflot eksemplar på DBA, til en yderst rimelig pris (8500,- for en standard) i sort, tog ud og prøvede den, og det var sgu en fin guitar - men jeg kan bare ikke med dem. Jeg ved ikke hvad det er. Den her var ikke vildt tung, forholdsvist nem at spille på, og havde en fornuftig klang. Alligevel måtte jeg tage derfra og sige at jeg lige måtte tænke over det, men efter at være kommet hjem, og spillet på nogle af mine andre spader, er jeg endnu engang kommet til konklusionen at de bare ikke er mig.
Det er faktisk lidt irriterende, for jeg synes de ser fantastiske ud, og lyder for fedt (når andre spiller på dem), men jeg synes simpelthen de er så gumpetunge at komme rundt på - det er næsten som om man skal arbejde meget hårdere for at få lyd ud af dem, end på mine strat-mensur guitarer. Jeg mangler det der "snap" der er i anslaget på en stratmensur, og den umiddelbarhed der er - det er som om en Les Paul er lidt "bagefter".

Nå, så sparede jeg da de penge. :D [/quote]

Det kunne være du skulle kigge på sådan én her:

Billede

Det er en ESP, og de to jeg har prøvet var både mere levende, lettere og "handy" end de fleste betalbare Les Pauls jeg har prøvet. (Jeg har spillet på et antal ´57-60 Les Pauls, og dét er en helt anden historie end de nye brædder, inklusive Historics..) Dejlig naturlig sustain, de sang virkeligt flot.

Den har også en "Gutaway" på bagsiden, og det gør en stor forskel for hvordan den føles. Ikke så klumpet.. Fede guitarer.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Starcaster"]NG: En Ron Kirn Barn Blaster
Billede[/quote]

Altså... jeg er hverken forstbotaniker, møbelsnedker eller sløjdlærer, men det der ligner sgu fyrretræ, herfra hvor jeg sidder. WTF? Nå, men ham Ron Kirn har et rigtigt godt navn på det der kæmpestore Telecaster-forum, jeg lige nu har glemt navnet på. Jeg har set billeder af mange af hans guitarer, og de er fandeme flotte. Om de også lyder godt, har jeg ingen personlig viden om, men det siger "folk".
So many assholes, so few bullets

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Starcaster"]NG: En Ron Kirn Barn Blaster
Billede[/quote]

Ja, jeg skal heller ikke gøre mig klog på, hvilken slags træ det er. Men en "Barn blaster" og så det udseende af træet ;) Man ser reklamen for sig:

Det nyeste inden for relic, det fineste kødkvæg har besørget på træet før dette tages i brug til fremstilling af "Ko-stalds Casteren" ;) :D

Mvh Jan

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Hele ideen er at bruge træ fra gamle lader. Disse lader er typisk 100 år gamle eller ældre. Så man skulle mene at træet har haft tid til at "sætte sig" ...

Træet bliver tit identificeret til at være "cedar" og/eller "fir" ... hvilket i sig selv er alt for generiske betegnelser. Og inden folk går helt til i at nørde "tone"-træ og hvad har vi, så er sandheden jo, at ham Leo Fender mest tænkte med pengepungen og den nemme tilgængelighed mht. træ ...

Selv Fender laver Barn-Casters nu ... Folk betaler jo gladeligt gode penge for "mojo". Og har man først købt historien, så skal det jo lyde fedt.

og i bund og grund er en telecaster jo bare et spækbræt med alt for diskante pickupper og billig hardware, så det hele passer jo sammen ;-) ... undtagen prisen. :roll:


Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Morten_Lyse »

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLPP.....!!!

MIn privatøkonomi anmoder i det kraftigst mulige vendinger om, at nogen køber den her ASAP før jeg gør det.. - Og I skal skynde jer, I am losing big time to the GAS here..!!!

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/vintage-rickenbacker- ... kenbacker- ... -72036536/</a><!-- m -->

Mvh;
Morten Lyse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen