Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Jo, Gu´ er det da mange penge - også alt for mange! Men der var vel ingen, som i dag ville løfte et øjenbryn over, hvis en "ukendt" JTM45 stod til halvdelen (måske også mere?) af, hvad Sløwwwhand´s - i visse kredse berømte - forstærker gik for..?[/quote]
Nja... jeg ve' skutte... Hvad med den jtm-45 der var til salg for 30.000kr for et stykke tid siden? Er den røget? Det var der vist mange der syntes var ret dyrt![/quote]

Jah, den er "long gone". Men jeg tror, at de, der måtte synes, at det var dyrt for en original JTM45 (og den pågældende var hvis ikke helt så ihvertfald meget tæt på "mint condition" ), nor må revidere deres opfattelse...

Men i virkeligheden er "my heart´s desire" måske nok nærmere en original JTM50. And those you don´t see very often!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

Det ser da totalt malplaceret ud med sådan tre sorte sataner - men ellers flotte guitarer :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Det ser da totalt malplaceret ud med sådan tre sorte sataner - men ellers flotte guitarer :) [/quote]

+1

Til gengæld ville det se fedt ud, hvis pickup'erne var hvide, tror jeg.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Swampthing »

Jeg har ingen GAS..... Lige pt.
Underligt...


Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Petunia »

[quote="SustainerPlayer"]Billede

Billede[/quote]

Wauv - hvor kan man købe sådan en sag henne?

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af ChristianB »

[quote="SustainerPlayer"]Billede

Billy Morrison Signature Les Paul
:thumbup:[/quote]
+1

Men den prototype Gibson lavede til Billy med union jack på var lige en tand federe, men den ville vist blive alt for dyr.

Billede
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Petunia"]

Wauv - hvor kan man købe sådan en sag henne?[/quote]

Ved ikke om de kommer til EU. Det er limited edition modeller. De er at finde i nogle amerikanske webshops. Hint: Se billed-URL

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Jo, Gu´ er det da mange penge - også alt for mange! Men der var vel ingen, som i dag ville løfte et øjenbryn over, hvis en "ukendt" JTM45 stod til halvdelen (måske også mere?) af, hvad Sløwwwhand´s - i visse kredse berømte - forstærker gik for..?[/quote]
Nja... jeg ve' skutte... Hvad med den jtm-45 der var til salg for 30.000kr for et stykke tid siden? Er den røget? Det var der vist mange der syntes var ret dyrt![/quote]

Jah, den er "long gone". Men jeg tror, at de, der måtte synes, at det var dyrt for en original JTM45 (og den pågældende var hvis ikke helt så ihvertfald meget tæt på "mint condition" ), nor må revidere deres opfattelse...

Men i virkeligheden er "my heart´s desire" måske nok nærmere en original JTM50. And those you don´t see very often![/quote]

Hvad er forskellen på 45 pg 50? :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Petunia »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Petunia"]

Wauv - hvor kan man købe sådan en sag henne?[/quote]

Ved ikke om de kommer til EU. Det er limited edition modeller. De er at finde i nogle amerikanske webshops. Hint: Se billed-URL[/quote]

Takker og bukker! De er faktisk ikke særligt dyre - og man kunne eventuelt skifte pu'coverne ud med nogle cremefarvede?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Petunia"]

Takker og bukker! De er faktisk ikke særligt dyre - og man kunne eventuelt skifte pu'coverne ud med nogle cremefarvede?[/quote]

Det så lidt Jacques. Personligt synes jeg 3 p90'ere er lige i overkanten. Men det ville absolut redde det stilistiske udtryk med en rigtig farve covers. :)

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Petunia »

Jeg er helt enig Hans - to er rigeligt! :)
Jeg tror, jeg glemmer det og samler lidt mere sammen til en White Falcon!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"][quote="Sasha"]
Men i virkeligheden er "my heart´s desire" måske nok nærmere en original JTM50. And those you don´t see very often![/quote]

Hvad er forskellen på 45 pg 50? :) [/quote]

Primært typen af udgangsrør (KT66 vs. EL34) og deraf også typen af udgangstransformator.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

og så lige den hurtige.. Hvordan er det nu med KT66 vs EL34? Hvad er deres respektive forcer? Og hvad er det nu der sidder i min top Søren?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nå, jeg troede, du helt havde slået hånden af os... :-)

Der sidder EL34´ere i din. Og efter på det seneste at have eksperimenteret lidt med EL34, KT66 og KT88 i den samme Park-forstærker (i princippet 100% = en klassisk 50 watts Marshall-top), må jeg erkende, at jeg klart er mest til EL34´ere. Der er simpelthen noget - for ikke at sige meget - om, at det er dét rør, som "makes a Marshall a Marshall". Dén "fedme" i mellemtonen, som det opnår, når det forvrænger (det er lidt som om, at det skruer lidt ned for diskanten og op for mellemtonen), har de andre rør ikke. Begge de andre rør opleves derved "lysere" i deres karakteristik. Det er lidt som om, at dét punkt, hvor "snerret" tager fat, når røret forvrænger, ligger højere i frekvens med begge KT-typer. Subjektivt synes jeg også, at EL34 virker mere "touch responsive" i en Marshall. Dette har utvivlsomt noget at gøre med, at de andre rør skal fodres med mere signal for at levere samme forvrængning. Med andre ord: Der skal skrues højere op for forstærkeren. Men lige meget hvordan volumenknappen stod, blev det aldrig til helt den samme dynamiske følelse mellem fingrene - det er det hér med, om man føler at man kan "bygge skulpturer i luften med fingrene" eller ej.

Bevares, jeg har prøvet originale JTM45´ere med KT66´ere i, som var blandt de absolut fedeste forstærkere, jeg har prøvet. Men i en direkte sammenligning (hvor der selvfølgelig blev taget videst mulige hensyn til impedanstilpasning o.l. ) vandt EL34 altså klart i Marshall-freakens ører her.

Og for de nørdede kan det så tilføjes, at de rør, som blev sammenlignet, var NOS GEC KT66, NOS GEC KT 88, og NOS RFT EL34.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

Ej bare rolig ;) Vil bare gerne opfordre til en bedre tone.

Okay så tror jeg godt jeg forstår. Så er det rigtigt at KT66 er lidt mid-scooped ifht EL34. Men begge dele er vel meget fedt til hver deres ting? Jeg skulle mene at der er en del higain forstærkere som kører med KT66?
Men er det i virkeligheden ikke noget man kan komme udover med en god eq? Altså få en med KT66 til at lyde a la EL34 eller omvendt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det skal vist være en meget god EQ, tror jeg... :-) Som jeg skriver ovenfor, handler det også meget om, hvordan røret reagerer og "føles" rent dynamisk.

Jeg tror, at hvis jeg skulle vælge ét af de ovennævnte rør til en higain-forstærker med masser af forvrængning fra forforstærkeren og så en "fast" gengivelse, så ville jeg kigge i retning af KT88.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

Oki doki ;)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af AnotherDan »

Gasser lidt efter at få en Mesa Boogie Caliber combo igen...
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen