Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

Hold kæft hvor er den smiley vild!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Nej, ikke bruge den surt sammensparede SU på en volumepedal, vel?

I så fald tvinges jeg til at ændre synsvinkel 180 grader og gøre mig til talsmand for, at de studerende får alt for meget i SU, og at de herfra selv må betale gildet.

NG:

Til et ombygnigsprojekt:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-mar ... aerker-mar ... -74182801/</a><!-- m -->[/quote]

Han har nogle meget fine ting ham dér...
Det er også lidt dyrt... men når man først har været plugget i sådan en gammel jtm-45, så gibber det jo i en... men 35.000kr alligevel...
og den jtm-100 er vist ikke fra 67', men det må han jo selv ligge og rode med... Men plexi er den ihvertfald.

Vil du krølle dem jmp om til en JTM-50? :gay-imgay:[/quote]

Lad mig sige det sådan: Min JTM45-længsel har lagt sig lidt.

Men rygtet vil vide, at "Verdens bedste Marshall" muligvis kommer til salg en gang i fremtiden. I så fald må mit engelske guitar-projekt nok rykke endnu lidt længere ud i fremtiden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"]Nej, ikke bruge den surt sammensparede SU på en volumepedal, vel?

I så fald tvinges jeg til at ændre synsvinkel 180 grader og gøre mig til talsmand for, at de studerende får alt for meget i SU, og at de herfra selv må betale gildet.

[/quote]

Jeg gider ikke blive politisk, det har vi et OT-forum til - men en del af os unge gymnasiefolk får skam alt for meget i SU, det kan vi godt blive enige om!

Nu ved jeg godt at du er erklæret modstander af volumepedaler, og at disse også ofte medfører problemer ifht. ens tone.

Derfor er indkøbet også på betingelse af, at jeg kan få integreret den i mit setup, uden at den suger livet ud af min tone. Men jeg har virkelig brug for en volumepedal - og nogle kan tilsyneladende (i mine, og deres ører) få dem til at virke uden de store problemer, og hvis de kan, så kan jeg fandme også! :D

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Abemand »

[quote="MacG"]
Hvad er det for en udgave ? Den dyre relic er én af de bedste nye "Les Pauls" jeg har prøvet. Meget levende og resonant.[/quote]

Bare en standard Eclipse med plain ahorn top og passive PU's. Det er denne her: http://www.espguitars.co.jp/oversea/sta ... _dbsb.html

Er det denne her FT (full thickness) du har prøvet?: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.espguitars.co.jp/oversea/sta ... versea/sta ... tdist.html</a><!-- m -->

Jeg gad godt at prøve en FT, selvom jeg ikke er pjattet med farveudvalget. Må man spørge hvor du har prøvet den henne?

Edit: Tjekkede lige Aage og kom frem til at det nok er denne du mener: http://www.4sound.dk/shop/elektriske-gu ... black.html I så fald er det næsten samme model som den første, bare med ibenholt gribebræt og EMG pickups.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jacob"] ...nogle kan tilsyneladende (i mine, og deres ører) få dem til at virke uden de store problemer, og hvis de kan, så kan jeg fandme også! :D [/quote]

Jamen, jeg kan vel så kun ønske dig held og lykke med projektet? Jeg ville nok personligt spare min SU-kroner eller ihverfald afsætte nogle stykker af slagsen til en masse udenoms-lirum-larum for at komme nogle gange frem og tilbage over åen i et forsøg på at undgå at miste tone.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Nej, ikke bruge den surt sammensparede SU på en volumepedal, vel?

I så fald tvinges jeg til at ændre synsvinkel 180 grader og gøre mig til talsmand for, at de studerende får alt for meget i SU, og at de herfra selv må betale gildet.

NG:

Til et ombygnigsprojekt:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-mar ... aerker-mar ... -74182801/</a><!-- m -->[/quote]

Han har nogle meget fine ting ham dér...
Det er også lidt dyrt... men når man først har været plugget i sådan en gammel jtm-45, så gibber det jo i en... men 35.000kr alligevel...
og den jtm-100 er vist ikke fra 67', men det må han jo selv ligge og rode med... Men plexi er den ihvertfald.

Vil du krølle dem jmp om til en JTM-50? :gay-imgay:[/quote]

Lad mig sige det sådan: Min JTM45-længsel har lagt sig lidt.

Men rygtet vil vide, at "Verdens bedste Marshall" muligvis kommer til salg en gang i fremtiden. I så fald må mit engelske guitar-projekt nok rykke endnu lidt længere ud i fremtiden...[/quote]

Aha! Har den kære Andersen tænkt sig at sælge?

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"][quote="Jacob"] ...nogle kan tilsyneladende (i mine, og deres ører) få dem til at virke uden de store problemer, og hvis de kan, så kan jeg fandme også! :D [/quote]

Jamen, jeg kan vel så kun ønske dig held og lykke med projektet? Jeg ville nok personligt spare min SU-kroner eller ihverfald afsætte nogle stykker af slagsen til en masse udenoms-lirum-larum for at komme nogle gange frem og tilbage over åen i et forsøg på at undgå at miste tone.[/quote]

Så er det jo godt, at der stadig findes musikbutikker, hvor man kan få lov til at prøve tingene, inden man køber, for at se om de virker for én ;)

Der er jo ingen grund til at købe den, hvis det (undskyld udtrykket) lyder af helvede til i butikken? :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jacob"]

Så er det jo godt, at der stadig findes musikbutikker, hvor man kan få lov til at prøve tingene, inden man køber, for at se om de virker for én ;)

Der er jo ingen grund til at købe den, hvis det (undskyld udtrykket) lyder af helvede til i butikken? :D [/quote]

Ja, det er helt klart en god ting. Men spørgsmålet er nok, om du på baggrund af din test i forretningen kan konkludere, om den virker i dit setup?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

Men rygtet vil vide, at "Verdens bedste Marshall" muligvis kommer til salg en gang i fremtiden. I så fald må mit engelske guitar-projekt nok rykke endnu lidt længere ud i fremtiden...[/quote]

Aha! Har den kære Andersen tænkt sig at sælge?[/quote]

Da ikke så vidt jeg ved. Jeg kunne også dårligt forestille mig det...

Edit: Sorry for citat-fuck up...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Men rygtet vil vide, at "Verdens bedste Marshall" muligvis kommer til salg en gang i fremtiden. I så fald må mit engelske guitar-projekt nok rykke endnu lidt længere ud i fremtiden...[/quote]

Aha! Har den kære Andersen tænkt sig at sælge?[/quote]

Da ikke så vidt jeg ved. Jeg kunne også dårligt forestille mig det...

Edit: Sorry for citat-fuck up...[/quote]

Det kunne jeg heller ikke forestille mig!!!

Hvad er det så for et rygte om "verdens-bedste Marshall".... :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]og den jtm-100 er vist ikke fra 67' [/quote]

Hvad bygger du dén udtalelse på?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]og den jtm-100 er vist ikke fra 67' [/quote]

Hvad bygger du dén udtalelse på?[/quote]

Det er p.g.a plexibagpladen. Burde den ikke være hvid ligesom på jtm-45'eren? Jeg husker meget vel forkert, men jeg mener at plexipladen er lidt senere end 67'---

men jeg kan have huller i hukommelsen...

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"][quote="Jacob"]

Så er det jo godt, at der stadig findes musikbutikker, hvor man kan få lov til at prøve tingene, inden man køber, for at se om de virker for én ;)

Der er jo ingen grund til at købe den, hvis det (undskyld udtrykket) lyder af helvede til i butikken? :D [/quote]

Ja, det er helt klart en god ting. Men spørgsmålet er nok, om du på baggrund af din test i forretningen kan konkludere, om den virker i dit setup?[/quote]

Den er jeg lige kommet uden om ;) Kontaktede en ven, der ejer samme volumepedal, så nu er der arrangeret pedalroderi og lydtest for fuld blæs :lol:

Det er bedre med 3 timer på hånden, end 10 minutter i en butik, ligegyldigt hvordan man vender og drejer den :)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Michael Vajhøj »

Husk at de findes i højimpedante og lavimpedante udgaver sådan nogle tingester... Det er ikke helt uden relevans hvilken du roder rundt med... :)
RoadHigh.dk

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

Er husket!

Den jeg har kig på (og mulighed for at prøve gennem min ven) er Boss' FV-500H, som han har brugt i det sidste års tid (noget af tiden som medguitarist i det balleorkester jeg spiller i) og der har den fungeret upåklageligt ca. midt i signalkæden (selvom den til dette vel reelt burde være en lavimpedant version?) eller allerførst. Og jeg har ikke hørt hans tone ændre sig synderligt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]

Hvad er det så for et rygte om "verdens-bedste Marshall".... :D [/quote]

Ja, det er jo lige dét... :-)

Jeg kan kun sige, at der en sjælden gang imellem kommer en forstærker her forbi, som man er ked af at skulle sende afsted igen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]

Hvad er det så for et rygte om "verdens-bedste Marshall".... :D [/quote]

Ja, det er jo lige dét... :-)

Jeg kan kun sige, at der en sjælden gang imellem kommer en forstærker her forbi, som man er ked af at skulle sende afsted igen.[/quote]
Ahh, på den måde... er jeg på afveje med jtm 100? Jeg er kommet lidt i tvivl om det kan være en tidlig 67... bare for sportens skyld. :banana-wrench:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jeg er faktisk ikke særligt sikker i min sag, når det kommer til, hvornår de skiftede fra cremehvide bagpaneler til plexiglas. Men jeg ville umiddelbart tage påstanden om ´67 for gode varer - især fra dén kant, som den kommer fra.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jeg er faktisk ikke særligt sikker i min sag, når det kommer til, hvornår de skiftede fra cremehvide bagpaneler til plexiglas. Men jeg ville umiddelbart tage påstanden om ´67 for gode varer - især fra dén kant, som den kommer fra.[/quote]

ok, jeg kender ikke sælger, så det skal jeg ikke kunne sige. :character-afro:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Et damporgel. Det er sgu´ da for fedt et instrument...

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen