Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Snake Boots"][quote="Sasha"] Som du kan se, er noget af hemmeligheden at have kontrol over guitarens volumeknap:

[/quote]
Fælles for de fuzzer jeg har haft har været, at de lød bedst og mest organisk med fuzz skruet helt op og vol skruet helt eller næsten helt op. [/quote]

Meget af dette kan nu nok også adresseres til, at de fleste "fuzz-snedkere" med hovedet under armen bruger det "forkerte" (ihvertfald så længe vi taler om kredsløb, der er baseret på Fuzz Face) potmeter til fuzz-kontrollen, som samler al "action" de sidste få millimeter på skalaen. Dernæst har de jo som regel en høj udgangsimpedans, hvilket jo medfører helt de samme, velkendte fænomener med diskanttab, når vi skruer ned for volumen, som vi kender det fra vores guitarer. Et kort kabel hen til nærmeste buffer kan dog afhjælpe dette.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... =136549</a><!-- m -->

Jeg har godt nok én i forvejen (Twin Channel-udgaven), men med to bands ville det unægtelig være noget mere handy, at have to, så jeg ikke skal skrue på knapper hver gang jeg skal øve (og slæbe frem og tilbage, når/hvis det ene band på et tidspunkt skulle finde nyt, og eget, øvelokale). Nogen, der vil købe min HMH-strat virkelig billigt??

NG2: Nyt board til nummer 2-band: Strømforsyning, tuner-, tremolo- og delay-pedal, monteret på et lille board.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

[quote="GodSpeedDK"]NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... =136549</a><!-- m -->

Jeg har godt nok én i forvejen (Twin Channel-udgaven), men med to bands ville det unægtelig være noget mere handy, at have to, så jeg ikke skal skrue på knapper hver gang jeg skal øve (og slæbe frem og tilbage, når/hvis det ene band på et tidspunkt skulle finde nyt, og eget, øvelokale). Nogen, der vil købe min HMH-strat virkelig billigt??

NG2: Nyt board til nummer 2-band: Strømforsyning, tuner-, tremolo- og delay-pedal, monteret på et lille board.[/quote]
Det var da i sandhed også en billig combo.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Odgaard"][quote="GodSpeedDK"]NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... =136549</a><!-- m -->

Jeg har godt nok én i forvejen (Twin Channel-udgaven), men med to bands ville det unægtelig være noget mere handy, at have to, så jeg ikke skal skrue på knapper hver gang jeg skal øve (og slæbe frem og tilbage, når/hvis det ene band på et tidspunkt skulle finde nyt, og eget, øvelokale). Nogen, der vil købe min HMH-strat virkelig billigt??

NG2: Nyt board til nummer 2-band: Strømforsyning, tuner-, tremolo- og delay-pedal, monteret på et lille board.[/quote]
Det var da i sandhed også en billig combo.[/quote]

Ja, det er ca. halvdelen af, hvad jeg gav for min. Så det irriterer mig også helt generelt, at jeg ikke har pengene, for det er sgu næsten for godt et tilbud :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Odgaard"][quote="GodSpeedDK"]NG: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... =136549</a><!-- m -->

Jeg har godt nok én i forvejen (Twin Channel-udgaven), men med to bands ville det unægtelig være noget mere handy, at have to, så jeg ikke skal skrue på knapper hver gang jeg skal øve (og slæbe frem og tilbage, når/hvis det ene band på et tidspunkt skulle finde nyt, og eget, øvelokale). Nogen, der vil købe min HMH-strat virkelig billigt??

NG2: Nyt board til nummer 2-band: Strømforsyning, tuner-, tremolo- og delay-pedal, monteret på et lille board.[/quote]
Det var da i sandhed også en billig combo.[/quote]

Ja, det er ca. halvdelen af, hvad jeg gav for min. Så det irriterer mig også helt generelt, at jeg ikke har pengene, for det er sgu næsten for godt et tilbud :|[/quote]

Køb køb køb.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af thomasrytter »

Det er godt nok et sløvt brugtmarked, når sådan en combo bliver presset så langt ned i pris, og stadig ikke kan blive solgt!

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af AnotherDan »

Ja det er faktisk ret imponerende...
Der er ihvertfald en der kan lave en ret god handel på den ligenu :)
Bah

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu har jeg prøvet at sidde og stirre intenst og truende på min netbankkonto, men lige lidt hjælper det - der står desværre stadig ikke guitarforstærker på nogen af spareskillingerne :(
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="GodSpeedDK"]Nu har jeg prøvet at sidde og stirre intenst og truende på min netbankkonto, men lige lidt hjælper det - der står desværre stadig ikke guitarforstærker på nogen af spareskillingerne :( [/quote]
Nu tror jeg Esben har købt den... så nu kommer den til at stå i vores øvelokale... :violin: :angry-boxing:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Rasmus"][quote="GodSpeedDK"]Nu har jeg prøvet at sidde og stirre intenst og truende på min netbankkonto, men lige lidt hjælper det - der står desværre stadig ikke guitarforstærker på nogen af spareskillingerne :( [/quote]
Nu tror jeg Esben har købt den... så nu kommer den til at stå i vores øvelokale... :violin: :angry-boxing:[/quote]

Så må vi se, hvor længe den får lov til at stå dér ... :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af AnotherDan »

Ham Esben gad jeg godt dele øvelokale med når han sådan fylder op med udstyr til fællesskabet :D
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"]Ham Esben gad jeg godt dele øvelokale med når han sådan fylder op med udstyr til fællesskabet :D [/quote]

På det punkt er Rasmus nu kommet godt efter det på det sidste :-)
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"][quote="AnotherDan"]Ham Esben gad jeg godt dele øvelokale med når han sådan fylder op med udstyr til fællesskabet :D [/quote]

På det punkt er Rasmus nu kommet godt efter det på det sidste :-)[/quote]

Ja, der er godt med skrammel banket op i mit hjørne! Det bliver kun værre. Jeg tror Esben har smittet mig.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kaptajn Kropp »

NG: Hold da magle hvor får jeg lyst til en guitar med humbuckers når jeg hører det her: <!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

NG//

En af de der nye Epi LP Jr-sataner.

Eller to!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

Så køb da en - de forærer dem jo nærmest væk...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"][quote="Telemaster"][quote="AnotherDan"]Ham Esben gad jeg godt dele øvelokale med når han sådan fylder op med udstyr til fællesskabet :D [/quote]

På det punkt er Rasmus nu kommet godt efter det på det sidste :-)[/quote]

Ja, der er godt med skrammel banket op i mit hjørne! Det bliver kun værre. Jeg tror Esben har smittet mig.[/quote]

Nah.. For hvir jeg virkelig havde smittet dig, så ville du jo kun købe gear, for så IKKE at bruge det..
Desuden, så har du vist rimelig lang vej igen for, at få noget der bare nærmer sig min samling.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af KHoldt »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-fender-telec ... nder-telec ... -73196146/</a><!-- m -->
give it to me!

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af sørendybdal »

[quote="KHoldt"]http://www.dba.dk/elguitar-fender-telec ... -73196146/
give it to me![/quote]

Meningsløst ... det er da sikkert en møgfed guitar, der lyder lækkert, men at det skulle give noget ekstra, at Jeff Buckley har haft guitaren mellem hænderne, kan jeg have svært ved at få øje på ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af KHoldt »

[quote="sørendybdal"][quote="KHoldt"]http://www.dba.dk/elguitar-fender-telec ... -73196146/
give it to me![/quote]

Meningsløst ... det er da sikkert en møgfed guitar, der lyder lækkert, men at det skulle give noget ekstra, at Jeff Buckley har haft guitaren mellem hænderne, kan jeg have svært ved at få øje på ...[/quote]
jeg synes jeff buckley er fed, og så koster guitaren jo bare mere, fordi det har været hans. meningsløst? ja, det er det nok, men man har jo lov til at drømme lidt :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen