Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Øøøøhhh... Tarmluft over grej, som man allerede har? Ja-ja, dette udbredte (ungdoms-)fænomen griber tilsyneladende om sig til fare for ozonlaget... :-)

Det er sikkert en god byttehandel. Den skal være meget ramponeret inden i, før den ikke står til at redde. For der har da været en lille "loddemand" på banen, som har lavet en - efter min mening - ikke særlig nyttig mastervolume (gætter jeg på, det handler om) på den. Du har ikke tilfældigvis nogle billeder af dens indmad?

Men som sagt: Det kan sikkert sagtens betale sig at få den sat i stand og få løst de "børnesygdomme", som plager de fleste Marshalls - Jackie Van Hippies var et glanseksempel på dette. Men det blev da løst... :-)

Jeg kan se, at du "afventer" servicering. Hvem var du tiltroet denne opgave, hvis man tør være så fræk at spørge..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af nimb »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="nimb"]Vil tillade mig at gasse over min egen nye Marshall JMP Super Lead 1959 top.

Byttede den med en carvin forstærker, uden at have videre forstand på hvad den JMP top var helt præcist.

Da jeg kom hjem åbnede jeg toppen og så den var fra 1978 og da vidste jeg at jeg havde gjort en god bytte handel. Begge parter i bytte handelen er tilfredse, "sælger" havde heller ikke forstand på toppen, han havde blot byttet den med en gammel Fender combo år tilbage.

Nu er toppen så i min besiddelse. Sammen med toppen fik jeg et 4x12 1960 LEAD kabinet.

Den er blevet min nye bedste ven, lyder simpelthen svine fedt, i mine ører. Nu afventer en servicering og udskiftning af rør, da jeg ikke aner noget om dens fortid, er det bedste vel at give den basis for en god fremtid :lol:

[attachment=0][/quote]

Jeg har en magen til også fra 1978, super fed forstærker, den skal du nok blive glad for!
Jeg kan anbefale at få den tjekket igennem af en tekniker, når den har så mange år på bagen og du ikke kender dens historie. Men det lyder helt sikkert til at det er dig der har gjort den bedste handel denne gang :) [/quote]

Jeg er allerede ved at finde ud af noget tekniker eftersyn .-) Det fortjener den

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af nimb »

Sasha:

Jeg ved det er Lars Vad der har lavet den master volume, endvidere er den droslet ned til 50w af selvsamme person (det har jeg fået fortalt af ham jeg byttede med)

Ved godt den ene transformer sidder skævt :-) Har hørt det er set før på disse modeller.


Har desværre ikke noget billede af det indmad som du nok tænker på. Det må komme senere.

Vil nøjes med at fortælle om mit tekniker besøg til efter det er gjort. Men jeg ved det er en kompetent person.

Billeder her:
[attachment=2]
[attachment=1]
[attachment=0]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jeg ville starte med at forske lidt i, hvilken udgangstransformator, den originale er blevet skiftet til. Dét er jo sådan set dén komponent, som på egen hånd har mest at sige for lyden. Og mangen en gammel Marshall lider under at have fået skiftet sin udgangstransformator til en reissue-transformator, som på ingen måde kan sammenlignes med de originale - faktisk kan de fratage enhver Marshall deres vellyd.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jeg ville starte med at forske lidt i, hvilken udgangstransformator, den originale er blevet skiftet til. Dét er jo sådan set dén komponent, som på egen hånd har mest at sige for lyden. Og mangen en gammel Marshall lider under at have fået skiftet sin udgangstransformator til en reissue-transformator, som på ingen måde kan sammenlignes med de originale - faktisk kan de fratage enhver Marshall deres vellyd.[/quote]

+1. Og bruge Lars Vad til eftersynet. Den har været på gulvet, og guderne må vi de hvad der ellers er sket ud over de bøjede beslag til den sært udseende udgangstrafo.

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af nimb »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Jeg ville starte med at forske lidt i, hvilken udgangstransformator, den originale er blevet skiftet til. Dét er jo sådan set dén komponent, som på egen hånd har mest at sige for lyden. Og mangen en gammel Marshall lider under at have fået skiftet sin udgangstransformator til en reissue-transformator, som på ingen måde kan sammenlignes med de originale - faktisk kan de fratage enhver Marshall deres vellyd.[/quote]

+1. Og bruge Lars Vad til eftersynet. Den har været på gulvet, og guderne må vi de hvad der ellers er sket ud over de bøjede beslag til den sært udseende udgangstrafo.[/quote]

Den ryger også til Lars Vad så snart jeg har mulighed for det. Fandt ud af han bor i samme by som jeg selv, og har kun hørt positivt om ham.

Skal lige siges at i mine ører spiller toppen fedt og jeg kan ikke fornemme nogle mislyde.

Hvad der er sket med den traffo må guderne vide, men der er ikke noget som sidder løst eller på anden måde "dingler" Har haft det hele skildt af fra hinanden, så vidt jeg ser er det et bukket ben, måske en under dimensioneret fod/ophæng

Når det er sagt ryger den til eftersyn ved lejlighed. I morgen bliver den testet i øvelokalet med noget mere tryk på.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="nimb"][quote="MacG"][quote="Sasha"]Jeg ville starte med at forske lidt i, hvilken udgangstransformator, den originale er blevet skiftet til. Dét er jo sådan set dén komponent, som på egen hånd har mest at sige for lyden. Og mangen en gammel Marshall lider under at have fået skiftet sin udgangstransformator til en reissue-transformator, som på ingen måde kan sammenlignes med de originale - faktisk kan de fratage enhver Marshall deres vellyd.[/quote]

+1. Og bruge Lars Vad til eftersynet. Den har været på gulvet, og guderne må vi de hvad der ellers er sket ud over de bøjede beslag til den sært udseende udgangstrafo.[/quote]

Den ryger også til Lars Vad så snart jeg har mulighed for det. Fandt ud af han bor i samme by som jeg selv, og har kun hørt positivt om ham.

Skal lige siges at i mine ører spiller toppen fedt og jeg kan ikke fornemme nogle mislyde.

Hvad der er sket med den traffo må guderne vide, men der er ikke noget som sidder løst eller på anden måde "dingler" Har haft det hele skildt af fra hinanden, så vidt jeg ser er det et bukket ben, måske en under dimensioneret fod/ophæng

Når det er sagt ryger den til eftersyn ved lejlighed. I morgen bliver den testet i øvelokalet med noget mere tryk på.[/quote]

Den har været på gulvet. Hvis du kigger efter læner Power Trafoen sig også lidt. God ide med Lars Vad.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Og det originale "ophæng" til udgangstransformatoren i sådan en Marshall plejer da også at se anderledes ud...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

NG. Har ikke lige brug for en les paul men den her den slår alt.IMO

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/Gibson-Les-Paul ... n-Les-Paul ... 2119633950</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

But why?? Altså det er da en ret flot Les Paul, men 82 er da et komplet ligegyldigt år, og så er den jo allerede nu pustet op i et fuldstændigt perverst prisleje.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]But why?? Altså det er da en ret flot Les Paul, men 82 er da et komplet ligegyldigt år, og så er den jo allerede nu pustet op i et fuldstændigt perverst prisleje.[/quote]

Men farvekombinationen på den er da for fed. Prisen forstår jeg så ikke, men jeg ville gerne have spaden :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="Smittefar"]But why?? Altså det er da en ret flot Les Paul, men 82 er da et komplet ligegyldigt år, og så er den jo allerede nu pustet op i et fuldstændigt perverst prisleje.[/quote]


Nu går jeg ikke med købs tanker ,men syntes den er utrolig flot.Og en 80 custom kan sagtens være ret fed.Har haft en custom fra 80 og har en anden fra 82 som begge har været fede.Især Tim Shaw pu lyder fedt.
Men Gibson er generelt dyr i Usa også brugt.Og den har jo en ekstrem sjælden gold burst finish enda all gold.wauv
Ja det er en smagssag og den er sikkert for dyr at importere.
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Fuck me. Det er satme dårlig timing det her :(

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/halvakustisk-gretsch- ... k-gretsch- ... -77891241/</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Billede

ABM 3456 - i sort. Hvordan kunne jeg glemme den eksisterede? :o

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af VilhelmNielsen »

NG: En billig, gammel akustisk 12-strenget. Ingen idé hvorfor den skal være gammel, det føles bare rigtigt ;)
NG2: En Rickenbacker 330-12.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

NG: Jeg skal have sådan en her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www2.gibson.com/Products/Electri ... ts/Electri ... emolo.aspx</a><!-- m -->

Billede

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"]NG: Jeg skal have sådan en her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www2.gibson.com/Products/Electri ... ts/Electri ... emolo.aspx</a><!-- m -->

Billede[/quote]

Det ser jeg intet galt i! :thumbup:

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Morten_Lyse »

Hey - hey - hey ...!!!

GAS er satme sjældent hos mig længere, så den her kræver lidt fortælling.

Mit hjemmebyggede board fungerer supergodt for mig; men de par småting, der trods alt ikke er helt som jeg vil have det, har fået overtaget, og de skal løses. Det ene er en lille smule støj, som jeg har en løsning på. Det andet er, at jeg er lænket på fødder og hænder til at bruge boardet som det er. Det er simpelthen layoutet alt for stramt, så man kan ikke flytte/bytte rundt på pedalerne, og slet ikke tilføje noget ekstra.

Så i forbindelse med tankearbejdet har jeg haft hovedet lagt i blød for at finde ét eller andet at lege med. En effekt jeg ikke kender til hudløshed, men som jeg falder for og derefter skal til at undersøge/lege for at se, hvad den kan bruges til. Jeg har været diverse vibes igennem og endda pløjet rundt på nettet for at finde noget at forelske mig i. No succes. Jeg mangler ikke noget og der var ikke noget som jeg synes kunne tilføje noget, der var tilpas anderledes og sært. Gerne noget man kunne bruge lidt aktivt, fremfor et eller andet, man bare slår til og fra. I dag efter arbejde kørte jeg over til Alfred Christensen i Holstebro for at prøve en Digitech Whammy. Og thats it. Jeg fik den der nærmest euforiske "Det skal jeg da' ha', det skal jeg da' ha', det ska' jeg da' ha' Torkil ellers bliver jeg sindssyg..!!! Og købte. Kæft hvor er den sej, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få den pløjet ind i et Sølvbryllup men bare rolig, de midaldrende skal få sig en oplevelse skal de :-D


Mvh;
Morten Lyse
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

I skal bare spille en masse Rage Against the Machine og Audioslave til de bryllupper der! :P

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Hovsa - en Buckethead Studio

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen