Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ - det er fedt :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Sure is! :-)

Problemet er blot, at de har 60 Hz i USA, og vi som bekendt har 50 Hz. Så de kører ikke helt optimalt i Europa. Så den virkelige tuner-GAS går på at finde en ST-12, som er den europæiske version af ST-11´eren. But they don´t come around very often!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

Er der signalbuffer i den polytune?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

nej - det er true bypass
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

Ah, sørens også da :/

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="fortytwo"]

Fuck Sir Paul.. Han har sgu ikke været relevant i rigtig mange år..

Man kan også det her med en 4001'er..

[youtube]rTJejQqM6Ys[/youtube][/quote]

Death From Above 1979 ... Muhahahahhahahahhaha ... :lol: :roll: Disse internetjokes ... :?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

Not sure I follow..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

NG: Har længe gasset og ledt efter en fed vibe og valget er faldet på enten en Sweet Sound Mojo- eller en Effectrode Tube-Vibe. Så er der bare lige det med finanserne... Hvorfor skal de også være så dyre? :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det ender med en Tube Vibe...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Swampthing »

[quote="DarkoPage"]NG: Har længe gasset og ledt efter en fed vibe og valget er faldet på enten en Sweet Sound Mojo- eller en Effectrode Tube-Vibe. Så er der bare lige det med finanserne... Hvorfor skal de også være så dyre? :( [/quote]
Jeg havde en Dunlop Rotovibe som jeg var ret glad for.
Jeg fandt bare ud af at jeg ikke havde brug for vibe.
[youtube]TqY2Y-cNdzU[/youtube]

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Det ender med en Tube Vibe...

:-)[/quote]

Hvorfor? :)

Jeg synes de begge lyder fedt (har dog kun set YouTube-klip). Ud fra hvad jeg kan dømme på videoerne er Tube-Vibe'en lidt mere "swirly", hvor jeg synes Mojo- og Ultra Vibe'en har en smule mere phaser over sig, hvis det gi'r mening. Men skal lige tjekke dem lidt mere ud inden jeg bestemmer mig.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Well, nu kommer det selvfølgelig helt an på lydideal. Men jeg kan kun sige, at jeg ejer både Tubevibe´n (så til gengæld nok den sidste Univibe-tingest, jeg kommer til at investere i, selv om det gibbede gevaldigt i mig for at ruinere mig selv for en original Univibe, da jeg var i New York sidste år) og Mojovibe´n samt et mindre hav af andre bud på sagen. Og ifølge mine ører minder "alle de andre" temmeligt meget om hinanden: De har fint fat i toppen og bunden. Jeg troede så i lang tid, at sådan skulle en vibe være, og grunden til, at det ikke lød som en gammel Hendrix.plade, når jeg brugte dem, skyldtes "piloten". Det lød i mine ører som en plausibel forklaring.

Enter Tubevibe! Jamen, kære venner - her var jo netop den varme og fylde i mellemtoneregisteret, som alle de andre savner, men som er så vigtig en del af de Univibe-lyde, vi alle kender og elsker fra Hendrix og Trower. Hvis man skal blive lidt poetisk, er det som om, at alle de andr sagtens kan lave "høj sø". Men fornemmelsen af at ligge i vandkanten på en varm sommerdag, mens sagte bølger masserer din krop - ja, så er det altså Tube Vibe´n man skal have fat i. Den giver blot en langt mere kompleks, varm, fyldig og harmonisk vibe-effekt i forhold til budene fra f.eks. Voodoo Lab, Roger Mayer, Fulltone, Foxrox m.fl

Men jeg synes, at det er lidt sjovt. For Tube Viben´s "intensity" kontrol gør andet og mere, end hvad den lover: Den afdækker mange forskellige nuancer af vibe-lyd. Og på visse indstillinger antager den faktisk mere karakter af en traditionel phaser (en univibe ER ret beset blot en 4-trins phaser) end nogen af de andre Vibe-pedaler ifølge mine ører er i stand til...

Nu er min Mojovibe ganske vist lånt ud lige p.t. Den kan dog nok kaldes hurtigt til huse igen. Men ellers skal du da være velkommen til at kigge forbi til en direkte sammenligning imellem de to pedaler. Jeg fastholder dog mit tidligere udsagn: Det ender med en Tube Vibe... :-)

At visse af Hendrix´ Univibe-lyde så faktisk bedst lader sig genskabe med nogle HELT andre pedaler - ja, det er så en ganske anden sag... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Enter Tubevibe! Jamen, kære venner - her var jo netop den varme og fylde i mellemtoneregisteret, som alle de andre savner, men som er så vigtig en del af de Univibe-lyde, vi alle kender og elsker fra Hendrix og Trower. Hvis man skal blive lidt poetisk, er det som om, at alle de andr sagtens kan lave "høj sø". Men fornemmelsen af at ligge i vandkanten på en varm sommerdag, mens sagte bølger masserer din krop - ja, så er det altså Tube Vibe´n man skal have fat i. Den giver blot en langt mere kompleks, varm, fyldig og harmonisk vibe-effekt i forhold til budene fra f.eks. Voodoo Lab, Roger Mayer, Fulltone, Foxrox m.fl

Men ellers skal du da være velkommen til at kigge forbi til en direkte sammenligning imellem de to pedaler. Jeg fastholder dog mit tidligere udsagn: Det ender med en Tube Vibe... :-)[/quote]

Jeg havde nemlig den samme opfattelse at Tube-Vibe'en er lidt mere organisk i lyden, og det er præcis det jeg leder efter.

Og tak for invitationen til en sammenligning, men jeg tror du bor lidt længere væk end jeg orker at køre, men det kan være jeg får lyst en dag, når jeg har pengene til den. :)

EDIT: Er der nogle der måske ved om det er muligt at få en vibrato-lyd ala Boss VB-2 ud af sådan en Uni-Vibe-klon? Altså bare vibrato uden "swish-swoosh-lyden"...

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jejak »

NG: En Marshall JMP-1 og en fed rack-poweramp af en art. Det kunne være ret sejt med et setup bestående af en rackkasse, et kabinet og et midiboard. Sådan et system ville være nemt at holde styr på ved hurtige sceneskift (kun 3 ledninger).
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"][quote="Sasha"]Enter Tubevibe! Jamen, kære venner - her var jo netop den varme og fylde i mellemtoneregisteret, som alle de andre savner, men som er så vigtig en del af de Univibe-lyde, vi alle kender og elsker fra Hendrix og Trower. Hvis man skal blive lidt poetisk, er det som om, at alle de andr sagtens kan lave "høj sø". Men fornemmelsen af at ligge i vandkanten på en varm sommerdag, mens sagte bølger masserer din krop - ja, så er det altså Tube Vibe´n man skal have fat i. Den giver blot en langt mere kompleks, varm, fyldig og harmonisk vibe-effekt i forhold til budene fra f.eks. Voodoo Lab, Roger Mayer, Fulltone, Foxrox m.fl

Men ellers skal du da være velkommen til at kigge forbi til en direkte sammenligning imellem de to pedaler. Jeg fastholder dog mit tidligere udsagn: Det ender med en Tube Vibe... :-)[/quote]

Jeg havde nemlig den samme opfattelse at Tube-Vibe'en er lidt mere organisk i lyden, og det er præcis det jeg leder efter.

Og tak for invitationen til en sammenligning, men jeg tror du bor lidt længere væk end jeg orker at køre, men det kan være jeg får lyst en dag, når jeg har pengene til den. :)

EDIT: Er der nogle der måske ved om det er muligt at få en vibrato-lyd ala Boss VB-2 ud af sådan en Uni-Vibe-klon? Altså bare vibrato uden "swish-swoosh-lyden"...[/quote]

Ihvertfald ikke á la Boss´ vibrato...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

jeg gir' Søren ret. Jeg er ikke nær så fanatisk som ham, men jeg ejer f.eks en Captain Coconut, og jeg har tidligere haft en mojo vibe.

Jeg har prøvet Sørens Tube vibe op imod mojo'en og den smadrede den.

Til trods for det, så er jeg som sagt ikke fanatisk, og kan sagtens klare mig med min vibe del i min Captain coconut! Den lyder nu også ret godt og swooshy, men om den slår tube viben ved jeg ikke.
Til gengæld lyder dens vibrato del helt formidabelt!

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

NG: Strymon El Capistan og Lex! Deres Timeline er også ret fed!

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jejak »

NG: Et Marshall 1960 kabinet. De koster jo ikke så møj, så det kunne da godt ende med et køb...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

NG// En Orange TH30 eller flere Randall transistor-toppe. Udover det har Woodstock i Kbh vist stadig et Marshall 1982-kab stående til en okay pris.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

[quote="Loomer"]NG// En Orange TH30 eller flere Randall transistor-toppe. Udover det har Woodstock i Kbh vist stadig et Marshall 1982-kab stående til en okay pris.[/quote]

Jeg har haft sådan et 1982 kabinet. Det er vist ikke så super populært eller eftertragtet blandt Marshall-feinschmeckere (kommer så igen an på højtalerne, men jeg mener mine hed noget a la T75 og var på 100W hver), men jeg synes egentlig, det lød meget fint. Mit var virkelig også spillet til på den hårde måde.

Hvad står det til?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen