Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]Okay, du får her en chance mere, for at få det sidste ord ...

Jeg hverken trækker i land eller glatter ud; jeg synes stadig det er lige træls, at du evigt og altid skal kommentere ting, der dybest set er dig komplet ligegyldigt (efter eget udsagn), men som måske er interessant for os andre. At jeg har lyst til at vise min nye guitar frem, eller ytrer mig om et eller andet, jeg ikke lige har haft i hænderne, i positive vendinger, er muligvis åndssvagt i dine øjne, men hvorfor i alverden er det dig så sindspåliggende at skulle fortælle os andre, at du synes det er åndssvagt?? Jeg forstår det ikke. Står du også nede i den lokale folkedanserklub, hver onsdag aften, og råber op om, hvor åndssvagt folkedans er? Nej, du bliver bare hjemme, ik'?
Når du nu synes det er mega-noller at man kan finde på at GAS'e efter et eller andet, hvorfor så overhovedet spilde tid på at læse og kommentere i GAS(!!!)-tråden? Det er mig ganske uforståeligt?! Medmindre altså, at det er for at "puste til ilden", men så snart man udfordrer dén vinkel, bliver det opfattet som "en personlig sviner". Jesus ...

Ja, vi kan da starte dér; hvordan kan du overhovedet tolke mit indlæg som en personlig sviner? Jaja, jeg henvender mig til dig, men er den så længere? At jeg synes din guitar er grim, har jo ikke noget med dig at gøre. Og efter dét, kan jeg ikke se, hvor der kommer noget "sviner" ind i billedet?

Og i øvrigt; når man er den første til at grine og pege fingre af folk, der køber et eller andet ubeset (vi skal ikke langt tilbage i denne tråd, for at finde et skudsikkert eksempel på det), så må man vel også forvente, at der bliver rynket nogle pandefolder, og hvisket lidt i krogene, når man selv kaster sig ud i denne ædle disciplin. Eller hvad? Søren Alwan er home free, fordi han bidrager med en masse andet her på forum?

Sidst, men ikke mindst, at jeg drister mig til at lave fjollede analogier, med prutter og deslige, handler jo egentlig bare om, at hvad du ser som et blødende kødsår, betragter jeg som en bette rids, der til nøds kræver et Rasmus Klump-plaster :) Ingen grund til at tolke yderligere på det. Og jeg håber da ikke, at denne, i mine øjne, lille, ubetydelige disput, har givet varige mén?[/quote]

Jeg kan kun gentage: Jeg håber, at din "lukken ildelugtende luft ud" - nu for anden gang (jeg er åbenbart ikke alene om at tro, at folk er så dumme, at de ikke forstår, hvad man skriver - sådan som du påstår, at det forholder sig) - gør dig godt. Med mindre du finder en ret meget anderledes og temmeligt meget mere konstruktiv tone frem - i lighed med en særdeles mere målrettet indsats "efter bolden istedet for manden", har jeg sgu' ærligt talt ikke tænkt mig at bruge mere energi på dine små prutter - endsige prøve på at forholde mig til, om der rent faktisk skulle være én eller anden form for indhold i dem!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"][quote="GodSpeedDK"]... Står du også nede i den lokale folkedanserklub, hver onsdag aften, og råber op om, hvor åndssvagt folkedans er? Nej, du bliver bare hjemme, ik'?
[/quote]
Hehe :lol: Skal vi ikke lukke den her? Jeg har fundet min Les Paul![/quote]


Har du købt ham italierens.Jeg var sku ikke hjemme igår så jeg kunne nå at byde.
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

Nope! En Honeyburst/Ice tea R8 på dba ude fra Kastrup. Den er eddermanme fed! Der ligger et enkelt billede på fb. Jeg må lige lave et ordentligt flash ved lejlighed.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"]Nope! En Honeyburst/Ice tea R8 på dba ude fra Kastrup. Den er eddermanme fed! Der ligger et enkelt billede på fb. Jeg må lige lave et ordentligt flash ved lejlighed.[/quote]


Jeg har prøvet nogle stykker af de dersens R 8 i plain top oppe ved Jacob(funkis).De er fede ,men de er jo selvfølgelig ikke med flammet top.Hvis det glipper med mit r9 projekt køber jeg sku nok en af r 8erne istedet.Og Iced tea og butterscotch og honey selvfølgelig er fede farver til en lp.
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

Enig. Det eneste med de flammer er bare at de hurtigt bliver for meget. Det ser helt rigtigt ud på den der R9 ovenover, men på rigtig mange af de andre synes jeg det ser helt latterligt ud, fordi flammerne træder for kraftigt igennem. Men igen, det er jo en smagssag. Der må jo være mange som virkelig elsker kraftige flametops, siden de jo koster det de gør og ligner hvad de ligner..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

[quote="Dannyboy"]Enig. Det eneste med de flammer er bare at de hurtigt bliver for meget. Det ser helt rigtigt ud på den der R9 ovenover, men på rigtig mange af de andre synes jeg det ser helt latterligt ud, fordi flammerne træder for kraftigt igennem. Men igen, det er jo en smagssag. Der må jo være mange som virkelig elsker kraftige flametops, siden de jo koster det de gør og ligner hvad de ligner..[/quote]


jeg vil give dig helt ret mht flammerne ,men den dersens Italierner lp er jeg vild med.Jeg har skrevet en del frem og tilbage med ham senest ligenu.Den gamle salgs annonce er udløbet men han har smidt den på igen.Må man spørge hvad du bød ham?
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

Jeg har sendt dig en pm. Tror ikke det er så smart at skrive det offentligt

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Bunuel »

Jeg sidder og savler over Hartman Electronics LM308 Op-Amp Distortion

Den er inspireret af punk og new wave fra 1970-1980´erne.

Har I prøvet den?

Har I prøvet andre pedal med LM308 chip?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nu er operationsforstærkeren i sig selv måske ikke SÅ afgørende for en pedals lyd. Typen af denne giver måske 1% af lydens karakter. De resterende 99% afgøres af det omgivende kredsløb. Så jeg forstår ikke helt denne måde at vælge pedaler på..?

Men jo, jeg har da vist en Rat, som bruger denne operationsforstærker. Jeg mener også, at jeg engang byggede en Tubescreamer-agtig pedal med sådan én i...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Bunuel"]
Har I prøvet andre pedal med LM308 chip?[/quote]

Jeg har også ejet 2-3 RATs, med denne chip. De lød alle rigtig fedt, på den dér smadrede, punk'ede, men stadig "musikalske" måde, som RATs er så kendte for. Men om det var chippen i sig selv, eller noget andet der gjorde udslaget, skal jeg ikke kunne sige.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Førslev »

NG: Et nyt Warmoth projekt. Jeg tænker split jazzmaster i lake placid blue og med sort slagplade, dual humbuckers og af en eller anden syg grund har jeg lyst til at smide en firebirdhals på, med bindinger, trapezindlæg og matching headstock. 8-)

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af k_50 »

[quote="Førslev"]NG: Et nyt Warmoth projekt. Jeg tænker split jazzmaster i lake placid blue og med sort slagplade, dual humbuckers og af en eller anden syg grund har jeg lyst til at smide en firebirdhals på, med bindinger, trapezindlæg og matching headstock. 8-)[/quote]

Dion, du har fandme godt nok en pervers smag ind imellem... Hvis det skal være blåt, hvad så med den der fine nye LP Studio? Eller en Midtown, som godt nok ikke er blå, men har humbuckere og er pæn?
Egentlig burde du jo bare købe dig en P-bas.....

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

NG: En Tweed Deluxe af en art - var inde og prøve Fenders reissue af den i dag, og nøj hvor siger den bare, som jeg vil have en forstærker skal sige ! :)

Men måske skulle man også lige tage sig tid til at prøve en Reinau inden læderet findes frem ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jacob"]NG: En Tweed Deluxe af en art - var inde og prøve Fenders reissue af den i dag, og nøj hvor siger den bare, som jeg vil have en forstærker skal sige ! :)

Men måske skulle man også lige tage sig tid til at prøve en Reinau inden læderet findes frem ?[/quote]

Ja, hvis det er en Tweed Deluxe, man er ude efter, ville jeg ihvertfald gøre det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Michael Vajhøj »

NG : Et Zildjian Constantinople 16" crash... Men min tegnebog er for nærrig til at købe et fra ny...
RoadHigh.dk

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"][quote="Jacob"]NG: En Tweed Deluxe af en art - var inde og prøve Fenders reissue af den i dag, og nøj hvor siger den bare, som jeg vil have en forstærker skal sige ! :)

Men måske skulle man også lige tage sig tid til at prøve en Reinau inden læderet findes frem ?[/quote]

Ja, hvis det er en Tweed Deluxe, man er ude efter, ville jeg ihvertfald gøre det...[/quote]

Skal det læses som at du ikke betragter Fenders udgave som værende en "ordentlig" Deluxe?

Det er muligvis et dumt spørgsmål, men jeg er ikke så teknisk anlagt at jeg får noget som helst ud af at studere diverse diagrammer og sammenligne - Men lyden var skam fin :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nu skal jeg ikke kunne sige, hvad du lægger i begrebet "ordentlig"..?

Jeg vil dog mene, at Reinaus er langt mere "ordentlig", hvis man betragter sagerne ud fra kvaliteten på stumperne, de bliver banket sammen af - foruden de forskellige "options", som Lars tilbyder.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Lars's Tweeds lyder meget mere organisk og dynamisk end fenders re-issues.

Jeg har ønsket mig en i evigheder, alene fordi de lyder så pissefedt. Mit problem er, at jeg absolut ikke har noget at bruge den til. Min studiotone er langt bedre egnet til at spille i jump. Men jeg har som sagt tilbagevendene våde drømme om et setup baseret på en reinau.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Jacob"]NG: En Tweed Deluxe af en art - var inde og prøve Fenders reissue af den i dag, og nøj hvor siger den bare, som jeg vil have en forstærker skal sige ! :)

Men måske skulle man også lige tage sig tid til at prøve en Reinau inden læderet findes frem ?[/quote]

Ja, det skulle man! :-) Reinaus forstærkere lyder en hel del bedre end de metervarer, man finder i almindelig handel, og så har man tilmed mulighed for at snige sine egne præferencer ind i regnestykket. Som jeg husker det, er priserne også absolut konkurrencedygtige. Du må en tur til Glostrup :-)
So many assholes, so few bullets

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

Søren: Det var netop kvaliteten af stumperne, jeg tænkte på :)

Lyder til at jeg hellere må smide Lars en mail så !

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen