Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]NG:
Eller dvs jeg forestiller mig at Sasha gerne ville have den her.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gbase.com/powered/geardetail ... geardetail ... em=3154037</a><!-- m -->[/quote]

Det er så en forkert antagelse.[/quote]

Men... den er jo lefthand... og Jimi spillede på sådan en! Kom nuuu Søren. :)

Du ved du har lyst!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Selv Jimi blev ældre og klogere.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Selv Jimi blev ældre og klogere.[/quote]

Nej.. Han døde bare.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Men med æren i behold efter først at have lagt de mest pubertære tossestreger bag sig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Rockelektrikeren
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rockelektrikeren »

[quote="MacG"]
Jeg lider kun sjældent af GAS, og da slet ikke efter Fender Custom Shop fuldstændigt vanvittigt overprisatte "Tribute" serie.
Men min puls kom op da jeg så denne her:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fender.com/custom-shop/featu ... shop/featu ... blackmore/</a><!-- m -->

Eftersom jeg har slidt adskillige ugdaver af "Made in Japan" op på kassette, vinyl og CD, så bliver jeg altså lidt lun i pølsen når jeg ser Ritchie´s den sortbrogede... Også selvom det er en kopi.
[/quote]

Jeg har heller ikke stor tendens til GAS, til de Priser.
Men Varm bliver man da når en Kopi Guitar af min gamle helt, Rock Historiens Bedste Guitarist, bliver lanceret, af den originale producent.
Men, foruden at guitaren har et macabre prisniveau, så mangler jeg også nogle originale Ritchie features i den nye Fender Custom Tribute:

Fender Custom Shop Ritchie Blackmore Tribute Stratocaster.
Two-piece alder body. NOT One :s hifty:
Lightly worn Black Polyurethane finish. NOT Nitrocellulose ? :doh:
Maple fingerboard with medium jumbo frets, NOT scalloped ? :(
Custom '68 Stratocaster pickups by Abigail Ybarra. NOT Seymour Duncan Quarter pounder PU ? :?
Schaller® tuners, :thumbup:
Four-bolt neck plate. :thumbup:
Blackmore's distinctive custom ¼" trem arm.
$ 8000 =44,000 Kr. :s hock:
Venlig Hilsen
Rockelektrikeren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Gad retfærdigvis nok vide, om Ritchie´s guitar havde en krop af ét stykke træ samt celluloselakering? Jeg tvivler... Jeg tror absolut heller ikke, at der sad andet end de originale pickupper i i ´72.

Og - uden at have nærstuderet den - mindes jeg da heller ikke, at den skulle have skalloperet gribebræt? (Det har andre af hans guitarer derimod tydeligvis - bl.a. en sunburst mapleneck, han brugte i cirka samme periode). Men de skulle da have lavet den ligesom på billedet inde i "Made in Japan", hvor der er slået et stykke af hovedet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Rockelektrikeren
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rockelektrikeren »

[quote="Sasha"]Gad retfærdigvis nok vide, om Ritchie´s guitar havde en krop af ét stykke træ samt celluloselakering? Jeg tvivler... Jeg tror absolut heller ikke, at der sad andet end de originale pickupper i i ´72.

Og - uden at have nærstuderet den - mindes jeg da heller ikke, at den skulle have skalloperet gribebræt? (Det har andre af hans guitarer derimod tydeligvis - bl.a. en sunburst mapleneck, han brugte i cirka samme periode). Men de skulle da have lavet den ligesom på billedet inde i "Made in Japan", hvor der er slået et stykke af hovedet... :-)[/quote]

hej Søren.
Mine kommentarer skal sees i lyset af den høje pris for custom straten, derfor havde jeg en forventning om autentic features (ala Jimmy Page les Paulen),
og noget ekseptionelt One Pice Mable Body, og cellulose lak. 8-)
Men du har formentlig ret i at Quater pounder PU,er og scallopering, introducerede Ritchie først på sine senere stratocastere.
jeg har søgt efter information om Ritchie`s sorte strat med Maple board, men kan ikke finde noget.
Hvis du, eller andre har mere info vedr. denne Guitar, så vil det blive modaget med glæde.
Guitaren har jo formentlig været anvendt i starten af Deep Purple Mk II perioden, hvilket for mig er the Haydayes of Deep Purle. :thumbup:
Venlig Hilsen
Rockelektrikeren

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af sørendybdal »

Må jeg i den forbindelse på det varmeste anbefale ´72-koncerten fra København, hvor de spiller ca. det samme sæt som på "Made in Japan" og Little Richards "Lucille" i en forrygende udgave. Jeg tror ikke den er officielt udgivet af de lillafarvede selv, men jeg har set den på DVD på et tidspunkt og fandt den senere på cd. Mon ikke den også kan fanges på YouTube, enten i stumper eller i et helt stykke? Specielt Ian Paice og Jon Lord er flyvende ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Men med æren i behold efter først at have lagt de mest pubertære tossestreger bag sig.[/quote]

Mja.. Men også før han blev for gammel til, at lave de brølere som gamle mænd laver.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rockelektrikeren"][quote="Sasha"]Gad retfærdigvis nok vide, om Ritchie´s guitar havde en krop af ét stykke træ samt celluloselakering? Jeg tvivler... Jeg tror absolut heller ikke, at der sad andet end de originale pickupper i i ´72.

Og - uden at have nærstuderet den - mindes jeg da heller ikke, at den skulle have skalloperet gribebræt? (Det har andre af hans guitarer derimod tydeligvis - bl.a. en sunburst mapleneck, han brugte i cirka samme periode). Men de skulle da have lavet den ligesom på billedet inde i "Made in Japan", hvor der er slået et stykke af hovedet... :-)[/quote]

hej Søren.
Mine kommentarer skal sees i lyset af den høje pris for custom straten, derfor havde jeg en forventning om autentic features (ala Jimmy Page les Paulen),
og noget ekseptionelt One Pice Mable Body, og cellulose lak. 8-)
Men du har formentlig ret i at Quater pounder PU,er og scallopering, introducerede Ritchie først på sine senere stratocastere.
jeg har søgt efter information om Ritchie`s sorte strat med Maple board, men kan ikke finde noget.

Hvis du, eller andre har mere info vedr. denne Guitar, så vil det blive modaget med glæde.
Guitaren har jo formentlig været anvendt i starten af Deep Purple Mk II perioden, hvilket for mig er the Haydayes of Deep Purle. :thumbup:[/quote]

Er det ikke dét for de fleste?

Men nej, i og med, at denne guitar ikke er voldsomt ikonisk i mit univers - jeg har til gengæld ofte savlet over hans senere hvide, som han f.eks. bruger på "Perfect Strangers". Men det er en anden sag - har jeg ikke forsket videre i den. Så jeg ved kun de trivielle ting. Jeg sad dog lige og stenede et par youtube-klip, hvor han bruger den sorte. Og der er intet, som får mig til at tro, at den har hverken skallopering eller andre pickupper end de originale. Faktisk er det eneste unormale, jeg kan finde ved den, den specielle, tykkere vibratoarm.

Måske tog jeg munden lidt for fuld før. For så vidt jeg lige husker her "on a second thought", ER det faktisk omkring 1968, at Fender går fra cellulose- til "plastik-lak". Men det er der sikkert andre, som ved mere om end jeg...

Nu er Jimmy Page nok også noget nemmere at arbejde sammen med, når det kommer til at lave en reproduktion af en gammel guitar, end hr. Blackmore, kunne jeg umiddelbart forestille mig. Jeg synes, det ville ligne ham dårligt at interessere sig voldsomt for dén slags. Ja, faktisk kunne han måske ligefrem finde på at synes, at det var en halvskidt idé..?

Edit: Men du kender vel denne side, hvor man kan læse en hel del om hans guitarer og grej?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.treblebooster.net/blackmore. ... re.html</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"][quote="Sasha"]Men med æren i behold efter først at have lagt de mest pubertære tossestreger bag sig.[/quote]

Mja.. Men også før han blev for gammel til, at lave de brølere som gamle mænd laver.. ;) [/quote]

- Øøøhh, ja..???
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Rockelektrikeren"][quote="MacG"]
Jeg lider kun sjældent af GAS, og da slet ikke efter Fender Custom Shop fuldstændigt vanvittigt overprisatte "Tribute" serie.
Men min puls kom op da jeg så denne her:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fender.com/custom-shop/featu ... shop/featu ... blackmore/</a><!-- m -->

Eftersom jeg har slidt adskillige ugdaver af "Made in Japan" op på kassette, vinyl og CD, så bliver jeg altså lidt lun i pølsen når jeg ser Ritchie´s den sortbrogede... Også selvom det er en kopi.
[/quote]

Jeg har heller ikke stor tendens til GAS, til de Priser.
Men Varm bliver man da når en Kopi Guitar af min gamle helt, Rock Historiens Bedste Guitarist, bliver lanceret, af den originale producent.
Men, foruden at guitaren har et macabre prisniveau, så mangler jeg også nogle originale Ritchie features i den nye Fender Custom Tribute:

Fender Custom Shop Ritchie Blackmore Tribute Stratocaster.
Two-piece alder body. NOT One :s hifty:
Lightly worn Black Polyurethane finish. NOT Nitrocellulose ? :doh:
Maple fingerboard with medium jumbo frets, NOT scalloped ? :(
Custom '68 Stratocaster pickups by Abigail Ybarra. NOT Seymour Duncan Quarter pounder PU ? :?
Schaller® tuners, :thumbup:
Four-bolt neck plate. :thumbup:
Blackmore's distinctive custom ¼" trem arm.
$ 8000 =44,000 Kr. :s hock:[/quote]

Det er kopi af hans ´68 Strat:

Da brugte Fender:

2 eller flere stykker træ til kroppen,
Poly-lak, bortset fra forsiden af hovedet,
Den sorte var ikke Scalloped, (Men tydeligvis ombåndet..)
Originale pickupper for perioden, Seymour Duncan sad i London og skruede i andre folks guitarer, og havde ikke noget firma...
Fire skruer i halspladen.

Så det er der ikke noget i vejen med. Det ER "originale Ritchie features" før han blev sær...

Har du hørt en Strat med "One piece Maple krop ? Jeg har, det lyder skidt, og Ritchie har heller aldrig spillet på det du beskriver...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Retfærdigvis nævnte den gode Rockelektriker vist ikke noget om en krop af ahorn? Men det var måske også en "one piece" elletræs-krop, du mente?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Rockelektrikeren"].....
og noget ekseptionelt One Pice Mable Body, og cellulose lak. 8-)
[/quote]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Så må han have rettet det siden. For det står da rigtigt i både hans indlæg og citater derfra. Men du har helt ret i, at en krop af ahorn - i ét eller flere stykker - lyder skidt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Morten_Lyse »

Tågesnak..! Rickenbacker bruger ahorn-kroppe og de lyder bestemt ikke skidt...!
:)

Mvh;
Morten Lyse

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Morten_Lyse"]Tågesnak..! Rickenbacker bruger ahorn-kroppe og de lyder bestemt ikke skidt...!
:)

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Det er faktisk rigtigt, jeg spiller med en der har en Rickenbacker Roger McGuinn Signature 12-strenget. Der er dælme meget top i den, men den lyder fint. Men den er også halvakustisk...
Jeg prøvede en Strat med ahornkrop henne i ´80-erne. Den var tung, og lød tynd og skarp. Men flot.. :?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Min gamle ESP George Lynch signature havde massiv ahornkrop. Den lød svinefedt, men den var så toppet, så man altid var nød til at indstille forstærkeren specielt til den. Alle mine andre guitarer kan spille med de samme indstillinger, men til Ahornkroppen skulle der bare EQ'es anderledes.

Den var dog også så tung, så jeg aldrig rigtig spillede på den. Men det var en konge studieguitar.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg var faktisk ikke klar over, at Fender havde lavet kroppe af ahorn..? Eller det var måske ikke en Fender..?

Ahorn'en er sammen med pickupperne absolutte nødvendigheder i, at en Rickenbacker får det der "djangle" som de er berømte og berygtede for.

Godt vi er i GAS tråden. For jeg savner min Rickenbacker. Det gør jeg sjovt nok altid når de er solgt. Men jeg spiller sjældent på dem, når jeg har dem..!

Mvh;
Morten Lyse
'
Edit: Arrh for pokker.. Ikke godt for udsigterne i min privatøkonomi...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-rickenbacker ... 728171/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Noget lignende kan siges her. Godt, ham her ikke vil sende til Danmark... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/RARE-GATOR-GREE ... GATOR-GREE ... 2a2853b0d4</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen