Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Noget lignende kan siges her. Godt, ham her ikke vil sende til Danmark... :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/RARE-GATOR-GREE ... GATOR-GREE ... 2a2853b0d4</a><!-- m -->[/quote]

Så er det heldigt at dem her sender til DK: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/italia_guitars ... ia_guitars ... ar_red.htm</a><!-- m --> ;)

Godt nok ikke Jerry Jones, men også halvt så dyr. Fås også i sort, for de sarte.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Hvis man lige et øjeblik formår at se igennem fingre med et umiskendeligt "italiensk" design - er der så nogen erfaringer med kvaliteten (eller mangel på samme) af sådan et dyr?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

Har engang, for efterhånden noget tid siden, prøvet den model der hedder Mondial... En hollowbody Supro'ish klon med plexitop og indbygget piezo, og jeg husker kvaliteten som ret god. Især i forhold til prisen. Men jeg er ikke stødt på andre modeller, så jeg kan ikke sige om det kun er tilfældet med den. Men sådan en er i hvert fald nummer et på listen over mit næste guitarkøb.

Billede

Det er forresten ham der Trev Wilkinson der har "designet" guitarerne. Han står også bag Fret-King Guitars og selvfølgelig en masse hardware.

Her er en lille demo af dyret. Endda i et frækt finish.

[youtube]g3jPyT7NeJc[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jah, det er muligt, at finish´en er fræk. Men jeg må nok erkende, at jeg synes, at designet på selve sitaren er cirka lige så funky som en strandet hval... :-) Den lyder nu fint.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Jah, det er muligt, at finish´en er fræk. Men jeg må nok erkende, at jeg synes, at designet på selve guitaren er cirka lige så funky som en strandet hval... :-) Den lyder nu fint.[/quote]

Siger manden der ejer en guitar, der mest af alt ligner et futuristisk sexlegetøj! :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Well, jeg er nok bare mere til futuristisk sexlegetøj end til hvaler, der er strandet i Italien... :-)

Det er sjovt: Italienerne er skidegode til at designe alverdens ting - bl.a. tøj, sko, biler, møbler, lamper, kameraer mm. Men deres guitarer...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

Ihh. Den tiltaler mig faktisk ret meget den der sitar guitar. Det må blive i 2014.:-)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Well, jeg er nok bare mere til futuristisk sexlegetøj end til hvaler, der er strandet i Italien... :-)

Det er sjovt: Italienerne er skidegode til at designe alverdens ting - bl.a. tøj, sko, biler, møbler, lamper, kameraer mm. Men deres guitarer...[/quote]

Deres guitarer.. Er for fede..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Rockelektrikeren
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rockelektrikeren »

Hej igen
jeg har begået en skrive fejl.
Stratocastere er kendt for brug af Alder Body som jeg skrev her:
[quote="Rockelektrikeren"]
Fender Custom Shop Ritchie Blackmore Tribute Stratocaster.
Two-piece alder body[/size]. NOT One? :s hifty:
Lightly worn Black Polyurethane finish. NOT Nitrocellulose ? :doh:
$ 8000 =44,000 Kr. :s hock:[/quote]

Da jeg svarede på Sasha´s indlæg, kom jeg til at skrive
[quote="Rockelektrikeren"]
--i lyset af den høje pris for custom straten--- havde jeg en forventning om autentic features (ala Jimmy Page les Paulen),
og noget ekseptionelt One Pice Maple Body [/size], og cellulose lak.
[/quote]

Jeg beklager typoen, og har samtidig nedgraderet mine forventninger til Fender. :angel:
Ps: personligt foretrækker jeg Ash Body i en Stratocaster.
Venlig Hilsen
Rockelektrikeren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rockelektrikeren"]

Jeg beklager typoen, og har samtidig nedgraderet mine forventninger til Fender[/quote]

No harm done. Don´t worry about it! :-)

Men jeg forstår ikke helt, hvorfor du "nedgraderer" dine forventninger til Fender - ihvertfald ikke på baggrund af denne guitar. Den er vel ret beset så tæt på Blackmore´s sorte, som man retfærdigvis kan komme, hvis man skal bygge én magen til i dag? Og man må vel formode, at det er dét ærinde, Fender er ude i..?

Nu har jeg ikke prøvet den pågældende Blackmore tribute-fætter. Men jeg kan da som en form for bonus-info oplyse, at jeg har en "stumpecaster" - i øvrigt også sort (rent faktisk "sort over rød over sunburst", hvis man skal være nøjeregnende - giver nogle ret funky slidmærker) - hvoraf en del mængde er halsen fra en ´68 Strat, dog med palisander-gribebræt. Og hele grunden til, at jeg anskaffede mig denne guitar, var, at halsen nærmest sagde "svup", når jeg lagde min lille, jomfunalske venstrehånd omkring den. Lige i denne periode lavede Fender nogle ret "små" halse, som er perfekte for os med små hænder (og nok det tætteste, man dengang kom på sådan en Ibanez-shredneck). Faktisk er halsen på denne guitar ca. 1,5 mm smallere både ved sadlen og ved 21. bånd end de fleste andre Fender-halse. Dette giver så nogle andre problemer - først og fremmest i forbindelse med afretning af båndenderne, som er nødt til at være meget "stejle", i det strengene ligger meget tæt på kanten af halsen, når man kommer op i de høje bånd. For stolen har jo stadig samme "spacing" som normalt. Faktisk har jeg fornyligt anskaffet mig en Callaham-stol med "narrow spacing" (som har ca. 3 mm. kortere mellem de to yderste strenge end normalt) til denne guitar, som jeg skal have monteret. Så får vi at se, hvordan det fungerer... :-)

Men dette kunne måske være en medvirkende faktor til, hvorfor folk som Blackmore, Hendrix og Gilmour lader til at have en forkærlighed for Strat´er fra denne periode?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Rockelektrikeren
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rockelektrikeren »

[quote="Sasha"]
Men jeg forstår ikke helt, hvorfor du "nedgraderer" dine forventninger til Fender - ihvertfald ikke på baggrund af denne guitar. Den er vel ret beset så tæt på Blackmore´s sorte, som man retfærdigvis kan komme, hvis man skal bygge én magen til i dag? Og man må vel formode, at det er dét ærinde, Fender er ude i..?[/quote]
Hej S.
Mine forventninger, må jeg indrømme, blev styret af mit jyske gen, der dikterer at man først kigger på prisskiltet, og derefter se på hvilken kvalitet man får for prisen. Her mener jeg at 1 Piece body er bedre end 2 og 4 Piece, samt at cellulose lak er bedre en Póly lak. :)
Det gen styrer formentlig også min holdning til ikke at falde for GAS, bare fordi en af mine guitar helte har spillet på "nøjagtig" sådan en guitar.
Jeg har intet imod Fender PU er, (har selv US Texas special og elsker dem), men Ritchie må jo have ment at der var basis for forbedringer på 68 straten, elles ville han jo ikke have skiftet Puer på sine senere stratocastere. Jimmy Page var heller ikke helt tilfreds med hvad en standard Les Paul kunne levere i 1959.
Øh!! hvordan uploader man billeder herinde ?. Så kunne jeg vise jer en Stratocaster købt ny til 7500kr, der går mere op i de detaljer jeg søger, end Fenders Ritchie Blackmore Stratocaster til 44000Kr.

Måske er jeg slet ikke begejstret for Fender GAS, men Bare begejstret af Ritchie Blackmore tone.
Og den tone tror jeg stammer mindre fra hans valg af varierende Guitar Wood og PUer, end resten af hans signal kæde: En cascade modificeret Marshall Major, og et hold GreenBack højtaler Cabs som var Totalt under dimensionerede til forstærkeren.
Måske er det mere her følelsen: "Uhhh det gjorde sgu ondt, og nu bryder det helvede løs" kommer fra, i soloen Child in time. ;)
Venlig Hilsen
Rockelektrikeren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rockelektrikeren"]
Måske er det mere her følelsen: "Uhhh det gjorde sgu ondt, og nu bryder det helvede løs" kommer fra, i soloen Child in time. ;) [/quote]

Som jo da vist nok stammer fra en ES-335 ind i en Vox..?

Når dét så er sagt, kan jeg sagtens følge dig i det med det jyske gen. Og selv om man stod med Ritchie´s egen guitar plugget ind i hans forstærkere, lød man sikkert stadig mere eller mindre som sit eget hjælpeløse selv... :-)

Om en krop af ét stykke træ så er voldsomt meget bedre (eller værre) end en krop af to stykker træ, eller om man reelt kan høre forskel på den samme krop lakeret med enten celluloselak eller "plastiklak", vil jeg nødig tvinges til at fælle en entydig dom over. Jeg tror dog næppe, at det er det, som gør én til Ritchie Blackmore...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Rockelektrikeren
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rockelektrikeren »

[quote="Sasha"][quote="Rockelektrikeren"]
Måske er det mere her følelsen: "Uhhh det gjorde sgu ondt, og nu bryder det helvede løs" kommer fra, i soloen Child in time. ;) [/quote]

Som jo da vist nok stammer fra en ES-335 ind i en Vox..?

Når dét så er sagt, kan jeg sagtens følge dig i det med det jyske gen. Og selv om man stod med Ritchie´s egen guitar plugget ind i hans forstærkere, lød man sikkert stadig mere eller mindre som sit eget hjælpeløse selv... :-)[/quote]

He He, den med Vox AC 30 og ES335 Havde jeg set komme, og der har du jo helt ret. :P
Men efter selv at have skruet på både Vox AC30 og Marshall i mange år, så føler jeg mig overbevist om at Ritchie kunne opnå den samme Tone Live, med sit Marshall stack, netop fordi både Vox ac 30eren og Ritchie´s Marshall stacket køre med under dimensionerede speakers set i forhold til Amp wattage.
Men det emne kunne vi 2 jo nok få resten af natten til at gå med at debaterer. ;) , så det må lige vente til en anden dag.
Mht til at stille op med Real Ritchie gear, og forsøge at gøre ham kunsten efter, Så har jeg heller ikke mod på at gøre forsøget. :D
Venlig Hilsen
Rockelektrikeren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rockelektrikeren"]
... netop fordi både Vox ac 30eren og Ritchie´s Marshall stacket køre med under dimensionerede speakers set i forhold til Amp wattage.
[/quote]

Aarh, jeg tror, der er "a bit more to it than that". Mon ikke Ritchie himself nok i virkeligheden er den vigtigste ingrediens i dén stuvning..?

I øvrigt var én af de væsentligste grunde - ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til - til, at han begyndte at søge alternativer til de originale pickupper, brum. Der lige en mellemregning med en regnbue, der indeholdt 4000 pærer med tilhørende lysdæmpere og sager, som - når de blev opfanget af et par single coils, der igen blev blæst ud igennem et par 200 watts Marshalls med øget gain i forforstærkeren - vist ikke løb helt stille af sig. Og det lader ikke til at have været helt nemt at finde værdige alternativer til de originale Fender-pickupper...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af mos »

NG: Et Nos Mullard 12DW7/7247 hvis jeg ellers kunne finde et på denne side af dammen så jeg kan undgå at skulle betale urimeligt meget til told og skat.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Rockelektrikeren"] men Ritchie må jo have ment at der var basis for forbedringer på 68 straten, elles ville han jo ikke have skiftet Puer på sine senere stratocastere. [/quote]

Eller også er der gået Beethoven hørelse i den for manden, efter hans brug af 200+ watts Marshall forstærkere. I min bog peakede hans lyd omkring '74, om det så er pickuppernes skyld, skal jeg ikke kunne sige.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Jackie van Hippie"][quote="Rockelektrikeren"] men Ritchie må jo have ment at der var basis for forbedringer på 68 straten, elles ville han jo ikke have skiftet Puer på sine senere stratocastere. [/quote]

Eller også er der gået Beethoven hørelse i den for manden, efter hans brug af 200+ watts Marshall forstærkere. I min bog peakede hans lyd omkring '74, om det så er pickuppernes skyld, skal jeg ikke kunne sige.[/quote]

Nemlig ja!

Ingen Ash bodies, Duncan Quarter pounders og andre senere tilkomne sager were harmed in the creation of these sounds...:
(For nu at sige det på Danglish som man vist skal..)

[youtube]OorZcOzNcgE[/youtube]

[youtube]ETeumVKeyqQ[/youtube]

[youtube]D1SYPGaK7_o[/youtube]

Ritchies Sunburst ´71 er light scalloped, den sorte er ikke. Så: Bortset fra vibratoarmen er det stangvarer fra Fender og Gibson vi hører, ingen one-piece bodies eller Nitro på dem, bortset fra forsiden af hovedet. Så hvorfor hulen skulle Fender lave om på det når de efterligner en bestemt guitar..?

Brugeravatar
Rockelektrikeren
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rockelektrikeren »

[quote="Jackie van Hippie"]
I min bog peakede hans lyd omkring '74.[/quote]

Yep: Deep Purple Mk.III, med Burn og stormbringer samt David Coverdale i front var en fed periode, men Deep Purple, det kan da ikke være andet end Mk.II. :P
Uanset gnisterne mellem Blackmore og Gillan.

[quote="MacG"] Ritchies Sunburst ´71 er light scalloped, den sorte er ikke. Så: Bortset fra vibratoarmen er det stangvarer fra Fender og Gibson vi hører.
Ingen one-piece bodies eller Nitro på dem, bortset fra forsiden af hovedet. Så hvorfor hulen skulle Fender lave om på det når de efterligner en bestemt guitar..? [/quote]

God Pointe. ;)
Man kan så kun undres over prisen 44000 for sådan en stangvare, hvilet var min første indskydelse. :angel:
Venlig Hilsen
Rockelektrikeren

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Rockelektrikeren"][quote="Jackie van Hippie"]
I min bog peakede hans lyd omkring '74.[/quote]

Yep: Deep Purple Mk.III, med Burn og stormbringer samt David Coverdale i front var en fed periode, men Deep Purple, det kan da ikke være andet end Mk.II. :P
Uanset gnisterne mellem Blackmore og Gillan.

[quote="MacG"] Ritchies Sunburst ´71 er light scalloped, den sorte er ikke. Så: Bortset fra vibratoarmen er det stangvarer fra Fender og Gibson vi hører.
Ingen one-piece bodies eller Nitro på dem, bortset fra forsiden af hovedet. Så hvorfor hulen skulle Fender lave om på det når de efterligner en bestemt guitar..? [/quote]

God Pointe. ;)
Man kan så kun undres over prisen 44000 for sådan en stagvare, hvilet var min første indskydelse. :angel: [/quote]

Enkelt: Fordi den stangvare ikke laves på den måde længere, og fordi de kan.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Swampthing »

NG : En god "snakkende" wah.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen