Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

ARRRRHHH men for helvede - jeg blev jo lige ramt af instant GAS der

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/elektriske-gu ... ktriske-gu ... d-top.html</a><!-- m -->

Billede

Det er godt nok længe siden, jeg har gasset efter en guitar, men den der river alt for hårdt i mig. Og jeg var ellers lige på vej ud for at kaste ballepenge efter et kameraobjektiv (to faktisk).
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Altså, det er jo bare en Gibson - endda med "bagt ahorn" ser jeg til min udelte begejstring.

Køb noget Leitz istedet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger faktisk ofte Leitzobjektiver, men dog kun på et mikroskop, så det er jo ikke så spændende. Jeg tænker man kan købe mange gamle Leitz objektiver for det, man kan købe en Gibson for.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Really?

Nu skal jeg på ingen måde prale af at have det fjerneste forstand på markedet for vintage Leitz-udstyr. Men mit umiddelbare indtryk er da, at Leitz og Leica plejer at være temmelig kostbart. Det synes jeg da, at det er, når jeg kigger..? Er prisen på bagt ahorn steget markant på det sidste?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Jeg troede egentlig, at de der gamle objektiver gik for 500 kroner. Der kan man bare se.

I øvrigt er jeg jo klart til guitarer med ahornbræt, og hvis de så er nødt til at bage det or at fåbdesignet til at spille, så er det fint for mig.

I øvrigt blev det ikke til Leitz objektiver. Jeg købte nogen moderne nogen med autofokus
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Jeg troede egentlig, at de der gamle objektiver gik for 500 kroner. Der kan man bare se.

[/quote]

Et hurtigt tjek afslører, at priser for brugte Leitz-optiker, der rent faktisk kan bruges til noget, starter ved ca. en faktor ti højere. Den øvre grænse er så nok nærmest ikke-eksisterende...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Cool - det anede jeg faktisk ikke :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]

I øvrigt er jeg jo klart til guitarer med ahornbræt, og hvis de så er nødt til at bage det or at få designet til at spille, så er det fint for mig.

[/quote]

Ja, det er jo så lige spørgsmålet, i hvor høj grad man synes, at det lykkes. Man går jo ikke sådan ligefrem fejl af et stykke bagt ahorn og et stykke Rio-palisander. Måske de skulle prøve at bruge bagt MDF-plade eller måske ligefrem bagt bambus i deres næste forsøg på at franarre kunderne "premium prices" for en historie om noget, der engang var lavet af førsteklasses materialer..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Nu hører denne Les Paul med dens bagte ahorn jo så absolut til i den billige ende
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jo. Men stryger man betalingen for navnet, er jeg sikker på, at man i samme prisklasse kan finde masser af guitarer, som ikke er lavet af bambus.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

Det er muligt, men vi gider jo heller ikke at spiller Vender-guitarer vel?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jeg fanger vist ikke helt parallellen her?

Men én af mine venner havde engang en rigtig røvdårlig, billig spansk guitar. På den var gribebrættet malet sort, selv om det var lavet af ét eller andet lyst træ. Idéen er hermed kvit og frit givet videre til Gibson´s afdeling for "produktudvikling"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

NG:
Billede

Prøvede den hos 4Sound i København.... Det var fandme dumt! Den får jeg jo aldrig råd til
Create a sense of purpose around which you base your faith

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

NG//

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-s430s ... anez-s430s ... -91161174/</a><!-- m -->

Tro det eller ej. Jeg savner noget Single-coil værk til at sidde og spille pæn musik på herhjemme, nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Loomer"]NG//

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-s430s ... anez-s430s ... -91161174/</a><!-- m -->

Tro det eller ej. Jeg savner noget Single-coil værk til at sidde og spille pæn musik på herhjemme, nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.[/quote]

Hvad med at sælge helt ud og købe en westernguitar i stedet, nu du er i gang?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

:text-goodpost:
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Loomer"]NG//

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-s430s ... anez-s430s ... -91161174/</a><!-- m -->

Tro det eller ej. Jeg savner noget Single-coil værk til at sidde og spille pæn musik på herhjemme, nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.[/quote]

Jeg har en fin møbelguitar med P-90'ere, hvis du er på vej over i det udseende alligevel...

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

NG: Wren & Cuff Box of war! Big muff klon. Den lyder for sindsygt. Jeg er bange for jeg kommer til at købe sådan en i morgen. :twisted:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"][quote="Loomer"]NG//

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-s430s ... anez-s430s ... -91161174/</a><!-- m -->

Tro det eller ej. Jeg savner noget Single-coil værk til at sidde og spille pæn musik på herhjemme, nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.[/quote]

Jeg har en fin møbelguitar med P-90'ere, hvis du er på vej over i det udseende alligevel...[/quote]

Her er Lumses fremtidige look

Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Stevi »

[quote="Rasmus"]NG: Wren & Cuff Box of war! Big muff klon. Den lyder for sindsygt. Jeg er bange for jeg kommer til at købe sådan en i morgen. :twisted:[/quote]
Fedt, jeg har selv kig på den. Har du prøvet The Caprid også? Og i så fald, hvorfor vælger du Box of War fremfor Caprid?
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen