Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Snake Boots »

NG: En gammel gibson es-345 (uden "pencil neck") eller en 355'er. Hvorfor f***** kan Gibson ikke finde ud af at lave rigtige genudgivelser af disse modeller?! :angry-fire:

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Snake Boots"]NG: En gammel gibson es-345 (uden "pencil neck") eller en 355'er. Hvorfor f***** kan Gibson ikke finde ud af at lave rigtige genudgivelser af disse modeller?! :angry-fire:[/quote]
Jeg gad fandme også godt have en. Jeg faldt over den her i guitarcenter i Boston 2011. Men jeg har dårlig karma når det handler om at slå til og jeg ville ikke lige lægge det depositum der skulle til. :) Og jeg skulle jo også lige en tur forbi New York og Washington.

72' 355, gibson stamped pickupper.Til $2600, som dengang svarede til ca. 13.500kr.
Billede

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

[quote="Turtle"][quote="Loomer"]NG//

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-s430s ... anez-s430s ... -91161174/</a><!-- m -->

Tro det eller ej. Jeg savner noget Single-coil værk til at sidde og spille pæn musik på herhjemme, nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.[/quote]

Jeg har en fin møbelguitar med P-90'ere, hvis du er på vej over i det udseende alligevel...[/quote]

Man ved den er ved at være gal når jeg sådan helt oprigtigt overvejer at spørge hvad det er for en.

Hvad er det for en?!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Loomer"][quote="Turtle"][quote="Loomer"]NG//

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/elguitar-ibanez-s430s ... anez-s430s ... -91161174/</a><!-- m -->

Tro det eller ej. Jeg savner noget Single-coil værk til at sidde og spille pæn musik på herhjemme, nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.[/quote]

Jeg har en fin møbelguitar med P-90'ere, hvis du er på vej over i det udseende alligevel...[/quote]

Man ved den er ved at være gal når jeg sådan helt oprigtigt overvejer at spørge hvad det er for en.

Hvad er det for en?![/quote]

Jeg har tænkt mig at sælge min Hamer XT - jeg får ikke brugt de der gammelmands-guitarer mere, kan jeg godt se...

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af udepost »

[quote="Snake Boots"]NG: En gammel gibson es-345 (uden "pencil neck") eller en 355'er. Hvorfor f***** kan Gibson ikke finde ud af at lave rigtige genudgivelser af disse modeller?! :angry-fire:[/quote]

Gibson har da lavet en reissue af es-355 med bigsby. Det er den guitar jeg skal ha når jeg skal spille i mit suede-jam. Eller en original, men de koster vist 150k

Billede

/Søren

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Snake Boots »

[quote="udepost"][quote="Snake Boots"]NG: En gammel gibson es-345 (uden "pencil neck") eller en 355'er. Hvorfor f***** kan Gibson ikke finde ud af at lave rigtige genudgivelser af disse modeller?! :angry-fire:[/quote]

Gibson har da lavet en reissue af es-355 med bigsby. Det er den guitar jeg skal ha når jeg skal spille i mit suede-jam. Eller en original, men de koster vist 150k

/Søren[/quote]

Jep, min kammerat har en 355 reissue. Men den mangler varitone og stereo-wiringen som netop er grunden til, at jeg ønsker sådan et svin. Gibson har faktisk også lavet nogle 345-reissues, men varitonen fungerer anderledes end på de gamle. Jeg prøvede en 345-reissue i AAGE. Udover problemet med at variatonen ikke var "rigtig", så virkede guitaren desværre som noget livløst makværk.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

[quote="Turtle"]
Jeg har tænkt mig at sælge min Hamer XT - jeg får ikke brugt de der gammelmands-guitarer mere, kan jeg godt se...[/quote]

Selvfølgelig er dette RENT hypotetisk:

Hvor meget?
Og kan de der P90ere lave den tuttenuttede twinkly indie-tøsedrengs-tone?!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Loomer"][quote="Turtle"]
Jeg har tænkt mig at sælge min Hamer XT - jeg får ikke brugt de der gammelmands-guitarer mere, kan jeg godt se...[/quote]

Selvfølgelig er dette RENT hypotetisk:

Hvor meget?
Og kan de der P90ere lave den tuttenuttede twinkly indie-tøsedrengs-tone?![/quote]

Rent hypotetisk omkring 1800,- - og det aner jeg ikke, om de kan, jeg har ikke spillet på den i et par år :lol:

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Stevi"][quote="Rasmus"]NG: Wren & Cuff Box of war! Big muff klon. Den lyder for sindsygt. Jeg er bange for jeg kommer til at købe sådan en i morgen. :twisted:[/quote]
Fedt, jeg har selv kig på den. Har du prøvet The Caprid også? Og i så fald, hvorfor vælger du Box of War fremfor Caprid?[/quote]
Jeg har ikke prøvet the Caprid.
Jeg løb tilfældigvis ind i en som havde Box of war og prøvede den, og så var den mega fed! Sidder og har en god optur over den nu.
Så ville jeg prøve at købe en, men effektpedaler har åbenbart ikke flere.
Så var jeg så heldig at ham der havde den jeg havde prøvet gerne ville sælge den til mig :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Loomer"]...nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.[/quote]

Det er jo dét, jeg altid har sagt..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

[quote="Sasha"][quote="Loomer"]...nu hvor min Strat har vist sig som sådan en formidabel Grind-spade.[/quote]

Det er jo dét, jeg altid har sagt..![/quote]

Med din formidable baggrund indenfor Grindcore og Powerviolence in mente er det også temmeligt forrykt jeg ikke lyttede til dig før.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Du er ved at lære det, min dreng. Det glæder mig! Bedre sent end aldrig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

NG: Endnu en cigarkasse... nu med humbuckers.... (og muligvis en stratocaster.)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]NG: Endnu en cigarkasse... nu med humbuckers.... (og muligvis en stratocaster.)[/quote]

Vel ikke i "samme pakke"..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]NG: Endnu en cigarkasse... nu med humbuckers.... (og muligvis en stratocaster.)[/quote]

Vel ikke i "samme pakke"..? :-)[/quote]
Nej, det ville ikke være kønt.:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nej, det har du helt ret i. Men man ved jo aldrig, hvad I Jazzmaster-folk kan finde på - heller ikke, hvad I kan finde på at kalde "kønt"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Nej, det har du helt ret i. Men man ved jo aldrig, hvad I Jazzmaster-folk kan finde på - heller ikke, hvad I kan finde på at kalde "kønt"... :-)[/quote]
Nu spiller jeg primært Jazzmaster af praktiske årsager! Men også af æstetiske! Det er en flot guitar. Faktisk Badass guitar.
Den er pisse svær at spille på og få til at lyde godt, og lige nu hjælper det mig at jeg skal kæmpe for det!
Og fordi....
[youtube]uoKngiI0EyU[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"] Nu spiller jeg primært Jazzmaster af praktiske årsager! [/quote]

A´hvaffor noget?

[quote="Rasmus"]...Men også af æstetiske! Det er en flot guitar. [/quote]

Bull....!

[quote="Rasmus"]Faktisk Badass guitar.[/quote]

Wrong! Sizzy hipster-guitar!

[quote="Rasmus"]Den er pisse svær at spille på og få til at lyde godt[/quote]

Then, why the hell bother?

[quote="Rasmus"]Og fordi....
[youtube]uoKngiI0EyU[/youtube][/quote]

- Aaaarh, det var da et fandens til planløst spektakel. Bare endnu en grund til at lade være! Og tilmed indbegrebet af lortelyd efter min mening.

Jeg kan kun gentage mig selv: "It looks like shit. It works like shit. And it sounds like shit!"

Og jeg har endnu til gode at høre og se noget, der har overbevist mig om det modsatte. Sorry, old chap. Men sådan er det desværre...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg havde også kun en lorteguitar de første mange år af mit guitarspillende liv. Men så snart jeg fik råd, opgraderede jeg da til "a proper Strat". Jimi did likewise. Men det er jo vilkårene, når man ikke er født med en guldske i munden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen