Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Odgaard"]NG: EN Warmoth telehals til kunstspaden. Nogen der ved, om de laver telehalse med strat-agtig ende? (og hvor på deres site jeg kan finde det)[/quote] Hvilken ende? Hvis du får lavet en BTO-hals, kan du vælge at få strat-hæl på en tele hals eller omvendt.[/quote] ...og det var så "hæl" jeg søgte efter. Takker.
edit: Den valgmulighed kan jeg bare ikke se, når jeg vælger halsens specifikationer.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Oy - muligheden er ikke i deres Builder. Jeg er dog stadigvæk ret sikker på, at de laver det. Men så er det via telefon eller e-post, der skal forespørges.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af kraen »

[quote="Jacob"][quote="Sasha"]Og det er jo sådan set idéen i det hele![/quote]

Lige præcis! Og så er det i øvrigt også meget sjovere at øve sig på guitaren, end at bruge alle vågner timer i døgnet på at kigge på grej :lol:[/quote]

Hva?!? Blasfemi! Vi skal da netop bruge ALLE vågne timer på at nørde grej! ;)

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af strattitude »

Jeg gasser over en ny forstærker, ikke fordi jeg er utilfreds med min Reinau modern (den skal ingen vegne), bare for at ha noget andet at skifte med.

Jeg ku godt tænke mig en Dr Z Maz 18 jr. NR top........

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

Ved ikke om det er direkte "acquisition" syndrom. Men alligevel: GAS: At samle en bas til bassisten i mit band, så han ikke skal være afhængig af at låne min bas. Han får bedre lyd, og jeg får et samle-projekt. Det kan alle da kun være tilfredse med.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="strattitude"]Jeg gasser over en ny forstærker, ikke fordi jeg er utilfreds med min Reinau modern (den skal ingen vegne), bare for at ha noget andet at skifte med.

Jeg ku godt tænke mig en Dr Z Maz 18 jr. NR top........[/quote]

Det godt ikke en top, men..http://www.dba.dk/guitarcombo-dr-z-maz-18/id-67984475/

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

NG: <a href="https://taweber.powweb.com/store/zmatch.htm" rel="nofollow">https://taweber.powweb.com/store/zmatch.htm</a> . Jeg har drømt om at høre min Dr.Z med 12" højtaler, men mit 2x12" kabinet er på 4 ohm og Dr.Z'en tager kun 8, men nu har jeg endelig fundet en ting der gør det muligt! Plus, den er ikke voldsom dyr

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Så er spørgsmålet jo, hvad den gør ved lyden..?

Kan sådan en Dr. Z ikke kapere et 16 ohms kabinet? I så fald kunne du jo nøjes med at lodde dit kabinet om, eller eventuelt få det lavet sådan, at du kunne skifte mellem 4 og 16 ohm.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

Det er jo et glimrende spørgsmål! :) Jeg har kun fundet folk der synes godt om den, men der er jo ikke andet for end at prøve.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

[quote="Sasha"]Så er spørgsmålet jo, hvad den gør ved lyden..?

Kan sådan en Dr. Z ikke kapere et 16 ohms kabinet? I så fald kunne du jo nøjes med at lodde dit kabinet om, eller eventuelt få det lavet sådan, at du kunne skifte mellem 4 og 16 ohm.[/quote]

Jooh, det kan den sikkert godt, men det kunne jo også være sjovt at prøve min Bassman med Dr.Z'ens 10'er højtalere.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Ja, det er så spørgsmålet, om det kunne..?

Jeg skal ikke diktere dine indkøb. Jeg forsøgte blot at pege på en billigere og teknisk set langt bedre løsning på dit problem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

For pokker da, du er bad business for Weber! :) Jeg tror jeg vil høre de kloge hoveder på Dr.z forummet om den kan trække 16 ohm.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Arh, nu synes jeg da nok, at jeg ofte har anbefalet hans højttalere..?

Men spørgsmålet kan da koges ned til, om din Dr. Z har en 16 ohms udgang eller en impedansomskifter, der kan stilles på 16 ohm.

Hvad er det for en Dr. Z..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

Den har kun en 8 ohms udgang

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Hvad er det for en Dr.Z ?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

Det er en Galaxie.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Så vidt jeg lige kan se på dette foto af bagpanelet:

<a href="http://www.alpha-music.com/productcart/ ... oduct=3730" rel="nofollow">http://www.alpha-music.com/productcart/ ... ct=3730</a>

har den en udgang til et extension kabinet. Hvordan dét så er lavet, skal jeg ikke kunne sige uden at have taget et nærmere kig på sagen. Det kan både være lavet som på en klassisk Fender, hvor man giver pokker i den resulterende impedansmæssige mistilpasning, men det kan også være lavet som på mange nyere forstærkere, hvor der sidder noget omskifter-halløj i selve bøsningen, sådan at impedansen automatisk bliver omstillet, når man plugger et ekstra kabinet til. Sagt med andre ord: Det KAN tænkes, at der faktisk "gemmer sig" et 4 ohms udtag her...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Martin60 »

Nix, der er kun et 8 ohms udtag fra tranformeren, de 2 jacks er paralle forbundet til det udtag

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Tjah, så er der jo ikke så meget at stille op.

Hvorfor man så vælger at lave tingene på denne måde på en "moderne" forstærker, kan man jo så undre sig lidt over...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

NG: En oktav-pedal. Har længe ønsket en Micro Pog, men nu faldt jeg så over den nye Octavius fra T-rex, og den ser også spændende ud, og med indbygget boost er det jo 2 pedaler i en. Det må kunne lade sig gøre at A/B-teste de 2 overfor hinanden.

Her er T-rex's nye pedal: <a href="http://t-rex-effects.com/Default.aspx?I ... VariantID=" rel="nofollow">http://t-rex-effects.com/Default.aspx?I ... iantID=</a>

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen