Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af VilhelmNielsen »

NG: En Fender XII agtig guitar.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

NG//

Min GAS efter en EHX Cathedral har efterhånden nået astronomiske højder.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Loomer"]NG//

Min GAS efter en EHX Cathedral har efterhånden nået astronomiske højder.[/quote]
Var det sådan en du prøvede i 4sound i går?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="VilhelmNielsen"]NG: En Fender XII agtig guitar.[/quote]

En Fender XII måske?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

[quote="Rasmus"][quote="Loomer"]NG//

Min GAS efter en EHX Cathedral har efterhånden nået astronomiske højder.[/quote]
Var det sådan en du prøvede i 4sound i går?[/quote]

Exactement! Jeg må sige jeg blev forelsket!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"][quote="VilhelmNielsen"]NG: En Fender XII agtig guitar.[/quote]

En Fender XII måske?

:-)[/quote]

Det ville næsten være fjollet! ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

- Øøøhh..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

NG: Et par "noiseless" strat-pickupper. Tænker DiMarzio Area eller Virtual Vintage . Nogle der har erfaringer ? Er de fede, eller skal man bare leve med støjen fra sine single-coils?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Har ikke pøvet lige netop de typer, du nævner. Men ud fra, hvad jeg har prøvet af diverse bud på "noiseless", "stacked humbucker" og deslige, vil jeg mene, at hvis en fed, klassisk single coil-lyd er, hvad man er ude efter, gælder efter min erfaring, at "was nicht brummt, klingt auch nicht".

Andre har sikkert gjort sig den stik modsatte erfaring...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

Jeg savner Vivian!
Har absurd meget GAS efter en Flying V.. Helst en Faded med 3 pickupper. Faktisk bare helst Vivian :'(
Create a sense of purpose around which you base your faith

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Loomer »

NG//

En gammel Epiphone Spirit.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

NTK: Jeg får altid en voldsom luft i maven og kløe i alt, der blot perifert har med "gør det selv" at gøre, når jeg læser om dette prægtige stykke Georg Gearløs-kunst:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rdlx.com/neil_young.htm">htt ... ung.htm</a><!-- m -->

Samtidig er jeg dog ganske klar over, at jeg er "in over my head", når det kommer til gør det selv med sådan et tilsnit. Det er dén slags, som driver folk til desperate handlinger..! :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"]NTK: Jeg får altid en voldsom luft i maven og kløe i alt, der blot perifert har med "gør det selv" at gøre, når jeg læser om dette prægtige stykke Georg Gearløs-kunst:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rdlx.com/neil_young.htm">htt ... ung.htm</a><!-- m -->

Samtidig er jeg dog ganske klar over, at jeg er "in over my head", når det kommer til gør det selv med sådan et tilsnit. Det er dén slags, som driver folk til desperate handlinger..! :-)[/quote]

:s hock: :s hock:

Jeg har altid undret mig over om det ikke er en lydmands værste mareridt, den løsning Neil Young har gang i ??

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Hvorfor skulle det være det?

Men ellers er jeg sikker på, at Good Ol´Neil blot finder sig en anden lydmand, der ikke brokker sig... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af kraen »

Til gengæld har han en elendig lyd live.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

- Øøøhh..?

Det har han ikke haft de gange, jeg har hørt ham. Så hvad bygger du denne temmelig generelle udtalelse på?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

[quote="Jacob"][quote="Sasha"]NTK: Jeg får altid en voldsom luft i maven og kløe i alt, der blot perifert har med "gør det selv" at gøre, når jeg læser om dette prægtige stykke Georg Gearløs-kunst:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rdlx.com/neil_young.htm">htt ... ung.htm</a><!-- m -->

Samtidig er jeg dog ganske klar over, at jeg er "in over my head", når det kommer til gør det selv med sådan et tilsnit. Det er dén slags, som driver folk til desperate handlinger..! :-)[/quote]

:s hock: :s hock:

Jeg har altid undret mig over om det ikke er en lydmands værste mareridt, den løsning Neil Young har gang i ??[/quote]
Jeg kan ikke se, det skulle være værre end et board med enkeltpedaler. Specielt ikke, hvis de spiller ind i en ren amp og måske endda er true bypass hele bundtet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jacob »

[quote="Smittefar"][quote="Jacob"][quote="Sasha"]NTK: Jeg får altid en voldsom luft i maven og kløe i alt, der blot perifert har med "gør det selv" at gøre, når jeg læser om dette prægtige stykke Georg Gearløs-kunst:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rdlx.com/neil_young.htm">htt ... ung.htm</a><!-- m -->

Samtidig er jeg dog ganske klar over, at jeg er "in over my head", når det kommer til gør det selv med sådan et tilsnit. Det er dén slags, som driver folk til desperate handlinger..! :-)[/quote]

:s hock: :s hock:

Jeg har altid undret mig over om det ikke er en lydmands værste mareridt, den løsning Neil Young har gang i ??[/quote]
Jeg kan ikke se, det skulle være værre end et board med enkeltpedaler. Specielt ikke, hvis de spiller ind i en ren amp og måske endda er true bypass hele bundtet.[/quote]

Jeg har selvfølgelig ikke prøvet Neil Youngs løsning i praksis, men min tanke er mest af alt, at det da må give nogle relativt store volumehop, fra "ren" lyd på deluxen til forvrænget - noget, som jeg mener er betydeligt nemmere at styre, hvis man nu opererer med pedaler.

At lyden så givetvis ikke er af en deluxe, der overstyrer, er selvfølgelig en helt anden snak .

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

- Øøøøhh..?

For det første er volumeforskellen på "kanten til forvrængning" (den reneste indstilling, som Neil bruger i praksis) og så fuld hammer ikke særlig stor. Det er langt mere en klanglig forskel, vi her taler om. Og for det andet er der da i tonsvis af guitarister, som varierer deres volumen, mens de spiller - enten via pedaler eller ved at skrue op og ned for guitaren (hvilket i bund og grund ikke er så væsensforskelligt fra Neil´s løsning) - også uden at lydmænd klager over søvnbesvær. Faktisk synes jeg da, at problemet oftere er, at guitarister enten ikke er kraftige nok i soloer eller også bare generelt ingen dynamik har.

Edit: Én af forskellene mellem pedaler og så Neil´s setup er jo netop også, at sidstnævnte ikke giver pludselige "spring" i lyden, men derimod "fader" gradvist mellem dem.

At jeg så til gengæld ikke kan se, hvad true bypass skulle have at gøre med denne sag, er en helt anden ting...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Smittefar »

True bypass var også lidt et stretch - men man ser da stadig guitarister helt uden buffere på boardet, og så hører man alskens herlige volumenspring og toneændringer, når de tænder og slukker for forskellige pedaler - Det må være dejligt for en lydmand. (Nå, nu tændte han sin delay, så skal jeg både skrue ned for hans volumen og hans diskant).
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen