Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Barf"]NG: En oktav-pedal. Har længe ønsket en Micro Pog, men nu faldt jeg så over den nye Octavius fra T-rex, og den ser også spændende ud, og med indbygget boost er det jo 2 pedaler i en. Det må kunne lade sig gøre at A/B-teste de 2 overfor hinanden.

Her er T-rex's nye pedal: <a href="http://t-rex-effects.com/Default.aspx?I ... VariantID=" rel="nofollow">http://t-rex-effects.com/Default.aspx?I ... iantID=</a>

[/quote]

Jeg har prøvet den Aage i Odense. Det er en meget ren Octaver, den tracker godt, lyder fint. Det er fedt at have oktav op og ned i én pedal. Det kunne have været fedt at kunne vælge op/ned/begge med en switch. Meget pæn. Ikke så meget vanvid og snavs som en Octavia, der virkeligt kan lyde grimt på den fede måde.. Men med noget snot efter kan den godt blive rigtigt ondsindet.. Anbefalet til testning!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

Fedt fedt, den skal da prøves ved lejlighed.

Nu skriver du at den skal have noget snavs efter sig, og med de få videoer jeg har set, så har oktavpedalen også været før drive. Skal det være sådan? Hele boost-delen går sådan set tabt for mig, hvis ikke kan jeg kan have den i loopet på min forstærker nemlig.

ps. Jeg ved godt at der ikke er noget facit når det kommer til rækkefølge af pedaler, men jeg aner intet om oktavpedaler, så tænkte mere om der var en standard opsætning.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Barf"]Fedt fedt, den skal da prøves ved lejlighed.

Nu skriver du at den skal have noget snavs efter sig, og med de få videoer jeg har set, så har oktavpedalen også været før drive. Skal det være sådan? Hele boost-delen går sådan set tabt for mig, hvis ikke kan jeg kan have den i loopet på min forstærker nemlig.

ps. Jeg ved godt at der ikke er noget facit når det kommer til rækkefølge af pedaler, men jeg aner intet om oktavpedaler, så tænkte mere om der var en standard opsætning.[/quote]

Jeg har, som nævnt, en Mayer Octavia-klon og en Boss OC-2. T-Rex´en er klart mere som OC-2 éren, som også er meget ren, og tracker godt. Octavia´en er også en Fuzz, og lyder egentlig fælt... På den fede, Hendrix måde.. Den tracker ikke så godt, man skal helst være på den forreste pickup, og ind imellem laver den sære glitches. Det kan jeg godt li´, den er meget inspirerende at jokke på.. Dette bare som baggrund.

Husk at det ikke er en harmonizer, den kan ikke lide akkorder (tre-klange kan komme til at lyde rigtigt grimt, 2-klange går an)

Da T-Rex´en virker meget clean kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle fungere i et loop (Hvis loopet ellers kan håndtere pedalniveau). Men til det jeg bruger en oktavbox til er det ikke sådan jeg ville køre det. Jeg kan godt lide snask... T-Rex-pedalen kunne være god til sådan noget Jazz-Rock-agtigt-unison-afsted-det-går-jeg har-øvet-mine-skalaer-agtigt noget... Men med en snotpedal før lyder det rigtigt ondsindet.. Octaviaen skal helst have en let forvrænget forstærker eller en snot-pedal efter sig, ellers lyder den virkeligt defekt.. Jeg ved ikke hvorfor de har inkluderet et boost, men sådan ét kan man jo altid bruge.

Jeg ved ikke om alt det skriveri hjælper noget.. Prøv den.

Hvad skulle du bruge den til ? Jeg bruger Octaviaen til sologalskab, og OC-2 til at dække for bassisten i min trio. Og nogengange jokker jeg på hele skidtet på én gang... :D

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Billede

Hov - hvad er nu det?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

[quote="MacG"][quote="Barf"]bla bla bla[/quote]

Jeg har, som nævnt, en Mayer Octavia-klon og en Boss OC-2. T-Rex´en er klart mere som OC-2 éren, som også er meget ren, og tracker godt. Octavia´en er også en Fuzz, og lyder egentlig fælt... På den fede, Hendrix måde.. Den tracker ikke så godt, man skal helst være på den forreste pickup, og ind imellem laver den sære glitches. Det kan jeg godt li´, den er meget inspirerende at jokke på.. Dette bare som baggrund.

Husk at det ikke er en harmonizer, den kan ikke lide akkorder (tre-klange kan komme til at lyde rigtigt grimt, 2-klange går an)

Da T-Rex´en virker meget clean kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle fungere i et loop (Hvis loopet ellers kan håndtere pedalniveau). Men til det jeg bruger en oktavbox til er det ikke sådan jeg ville køre det. Jeg kan godt lide snask... T-Rex-pedalen kunne være god til sådan noget Jazz-Rock-agtigt-unison-afsted-det-går-jeg har-øvet-mine-skalaer-agtigt noget... Men med en snotpedal før lyder det rigtigt ondsindet.. Octaviaen skal helst have en let forvrænget forstærker eller en snot-pedal efter sig, ellers lyder den virkeligt defekt.. Jeg ved ikke hvorfor de har inkluderet et boost, men sådan ét kan man jo altid bruge.

Jeg ved ikke om alt det skriveri hjælper noget.. Prøv den.

Hvad skulle du bruge den til ? Jeg bruger Octaviaen til sologalskab, og OC-2 til at dække for bassisten i min trio. Og nogengange jokker jeg på hele skidtet på én gang... :D [/quote]

Nå ja, det er selvfølgelig ikke optimalt at bede den om at gengive en Bbmaj13 med både oktav over og under, men mere simple akkorder burde da gå an. Her i videoen lykkes det da okay med fx powerakkorder: <a href="http://proguitarshop.com/blog/t-rex-octavius-5211" rel="nofollow">http://proguitarshop.com/blog/t-rex-octavius-5211</a>

Første riff der bliver spillet er også et meget fint eksempel på hvad jeg regner med at bruge den til. Riffs og måske lidt som en sjov effekt i en solo eller intro af en art. Både clean og med snavs.

Hvorfor, eller måske rettere sagt hvordan, skulle et effektsloop ikke kunne klare at køre med en given pedal?

Og lige til sidst, kan du huske prisen på den? Jeg har ikke kunne finde nogen dansk pris på den endnu.

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Izzy »

Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Barf »

Den her synes jeg er lidt smart, og så koster den ikke engang alverden: <a href="http://www.mythfx.com/triton.htm" rel="nofollow">http://www.mythfx.com/triton.htm</a>

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Starcaster »

Bare lige til at supplere min Reinau!

Carr Artemus. En lidt tweaked AC30.

Billede

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

Et board med plads til strømforsyning på undersiden og bedre styr på kablerne. Kan ske jeg fortjener en Amarhyll, når finanserne er til det.


Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

[quote="SustainerPlayer"]Billede[/quote]

Prøvede den kort hos Aage i går. Den er egentlig lækker nok at spille på og prisen er da til at have med at gøre
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Kimling"]

Prøvede den kort hos Aage i går. Den er egentlig lækker nok, at spille på og prisen er da til at have med at gøre[/quote]

Vigtigst af alt, så har den røde dot-inlays. :thumbup:

Ja - prisen er sgu ok. 4Sound kan godt være med.

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Funkis »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Kimling"]

Prøvede den kort hos Aage i går. Den er egentlig lækker nok, at spille på og prisen er da til at have med at gøre[/quote]

Vigtigst af alt, så har den røde dot-inlays. :thumbup:

Ja - prisen er sgu ok. 4Sound kan godt være med.[/quote]
Jeg fik dem ind idag. Det er sq gode spader til pengene. 80´s rockstar guitar.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!



Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Pluto »

Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Billede[/quote]

Huh? Er Malmsteen skiftet til Duncan?

NGTJM (Now GAS Tror Jeg Måske): Et G-system. Og alligevel ikke. Mit nuværende switchingsystem gør præcis det jeg gerne vil have. Jeg overvejer bare G-systemet, fordi det ER sgu ret elegant.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Dannyboy »

[quote="SustainerPlayer"]Billede[/quote]

De har ellers fået sådan lidt halvdårlige anmeldelser flere steder, så jeg er stadig på hs-3 i bridge og cs 69 i neck

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[youtube]SI6HLyHS0hY[/youtube]

Unleash the fårkin fury.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="SustainerPlayer"]Billede

Hov - hvad er nu det?[/quote]

Hæhæ ...

Billede

Majik

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen